پایگاه خبری-تحلیلی ایرلاین پرس | 5 پیش بینی هوانوردی در سال 98

تاریخ خبر: // کد خبر: 178677 // // //


5 پیش بینی هوانوردی در سال 98

با توجه به تحریم ها و وضعیت اقتصادی کشور ، پیش بینی میشود سوبسیدهایی نظیر یارانه سوخت شرکت های هواپیمایی حذف خواهد شد و لاجرم این شرکت ها مجبور به هم افزایی امکانات و منابع با ادغام و ترکیب خواهند گردید.


5 پیش بینی هوانوردی در سال 98

1- افتتاح پایانه ی جدید پروازهای خارجی فرودگاه شهید دستغیب شیراز

ساخت پایانه جدید پروازهای خارجی فرودگاه شیراز از سال 1394 آغاز شد. این ترمینال که 22 هزار متر مربع زیربنا دارد در زمینی به وسعت 13 هکتار احداث شده است و می تواند دو میلیون مسافر را در سال پذیرش کند .این پروژه بیش از 60 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و میتوان امید وار بود تا پایان سال نود و هشت به بهره برداری برسد .

2- بهره برداری از ترمینال جدید فرودگاه جزیزه کیش در نیمه دوم سال 98

این ترمینال که تقریبا دو سال عملیات اجرایی آن متوقف شده بود در نیمه دوم سال 96 مجددا عملیات اجرایی آن با جدیت شروع به کار کرد .پروژه ای که برای آن 350 میلیاردتومان اعتبار پیش بینی شده است و دومین ترمینال بزرگ فرودگاهی کشور بعد از ترمینال امام خمینی است، در نیمه دوم سال نود و هشت به بهره برداری می رسد .این ترمینال آمادگی پذیرش 4/5 میلیون مسافر در سال را دارد.

3- افزایش سهام بوئینگ و ایرباس در بورس

باتوجه به آمار دو شرکت ایرباس و بوئینگ در سال گذشته و برخی ناکامی های این دو شرکت در اواخر سال گذشته و میزان خریدو فروش و سفارشات هواپیما در جهان در سال 2018 ، می توان پیش بینی کرد با اصلاح ناکامی ها به خصوص از سوی بوئینگ مانند اصلاح نرم افزار اتوپایلوت 737 مکس و عرضه بوئینگ 777 ایکس و نیاز ایرلاین های مختلف در جهان برای نوسازی ناوگان هوایی خود در سال 2019 ، تقاضا برای خرید هواپیما از این دو غول هواپیما سازی دنیا افزایش می یاید و می توانیم در سال 98 ( 2019 میلادی) شاهد افزایش سهام این دو شرکت در تالار بورس بود .

4- ادغام و خصوصی سازی ایرلاین های داخلی

با توجه به تحریم ها و وضعیت اقتصادی کشور، پیش بینی میشود سوبسیدهایی نظیر یارانه سوخت شرکت های هواپیمایی حذف خواهد شد و لاجرم این شرکت ها مجبور به هم افزایی امکانات و منابع با ادغام و ترکیب خواهند گردید.
نشانه های اولیه راهم میتوانید در ادغام بی سروصدای دو شرکت خصوصی در سال گذشته ببینیم.
امکانات و هواپیماهای ایرلاین های کوچک تر و کم سابقه تر توسط شرکت های بزرگ تر جذب خواهند گردید و نهایتا سه تا پنج ایرلاین خصوصی خواهیم داشت که این مهم اگر به نحو صحیح انجام گیرد ( خصوصی نه خصولتی) باعث جذب نقدینگی و کنترل بخشی از تورم خواهد شد.
البته بالطبع مجموعه این اقدامات مضراتی هم خواهد داشت و آن تعدیل نیرو است که میتوان مانند کشور هند نسبت به اعزام گروهی متخصصین در قالب قراردادهای تجاری به شرکت های خارجی که نیاز به منابع انسانی ارزان دارند اقدام شود که این کار میتواند ارز آوری زیادی نیز داشته باشد.

پیش بینی میشود در سال نودوهشت به دلیل شرایط اقتصادی تقاضا برای بلیط هواپیما کمتر از عرضه شود. در این شرایط روابط عمومی شرکت های هواپیمایی نقش به سزایی را در چارت سازمانی یک شرکت ایفا می کنند. به عبارت دیگر میتوان پیش بینی کرد روابط عمومی هر شرکت هواپیمایی که حرفه ای تر و در راستای اهداف واقعی خود یعنی امور بازاریابی تخصصی، برندسازی و…. گام بردارد، آن شرکت هواپیمایی موفق تر خواهد بود.

5- رونمایی ایرباس از جایگزین 380

باتصمیم شرکت هواپیمایی ایرباس برای توقف تولید ایرباس 380، جای خالی یک هواپیمای با بدنه بزرگ در سبد محصولات این شرکت پیش از بیش حس می شود.
پیش بینی می شود ایرباس در نمایشگاه هوایی پاریس که از 27 خرداد الی 3 تیر نود و هشت برگزار می شود از انتخاب و طراحی خود برای جایگزینی a 380 رونمایی کند.
احتمالا این هواپیما، یک هواپیمای a360 با ابعاد مشابه بوئینگ 777 ایکس با ظرفیت حدود 450 مسافر و برد 10000 ناتیکال مایل خواهد بود.

 

نویسنده: کاپیتان هوشنگ شهبازی و محمد شفیع خانی

 

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته کانال تلگرامی مقالات هوانوردی


دیدگاه خود را بنویسید


برچسب های خبر: ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

آخرین اخبار

پربازدید


آتا


آسمان


اترک


ايرتور

پويا


تابان


زاگرس


سپهران


ساها


قشم


کاسپين


کيش


ماهان


معراج


نفت


هما

رصد آب و هوا و وضعیت پروازها

رصد اطلاعات پرواز توسط مسافرین

ایران ایر تور

آرشیو

آتا

آرشیو

آسمان

آرشیو

اترک

آرشیو

نفت

آرشیو

تابان

آرشیو

زاگرس

آرشیو

ساها، سپهران

آرشیو

قشم

آرشیو

کاسپین

آرشیو

کیش ایر

آرشیو

ماهان

آرشیو

معراج

آرشیو

هما

آرشیو

سایر ایرلاین ها

آرشیو

ایرلاین های خارجی

آرشیو