انواع ضربه گیر در هواپیماها همراه توضیحاتی مختصر :
1_Spring type shock absorber
2_Cord type shock ab sorber
3_Air oil shock absorber
ضربه گیر Spring : از انواع فنر که اغلب به صورت تسمه ای بوده یا leaf spring در هواپیما کوچک fixed L/G استفاده می گردد یک سر این فنرها به بدنه و سردیگر به محور چرخ متصل میباشد . که در اثر وجود ضربه فنر حالت بازی به خود گرفته و نیرو را جذب میکند .
ضربه گیر Cord : به صورت یک دسته کش توری در غلافی قراردارد در هواپیماهای Fixed landing gear استفاده میشود ، و با باز شدن کش یا Cord حالت ضربه گیری به وجود می آید .
ضربه گیر Air/oil : از دو سیلندر با نام Outer cylinder و Inner cylinder که اینر سیلندر حالت مشبک داشته و نیز پیستونی درقسمت وسط آن قرارداردو کمی توخالی می باشد و از میانه آن میله مخروطی بنام mettring port بیرون آمده که این میله درهنگام حرکت مجرای واشرشکلی را که در روی اوتر سیلندر قرار دارد کم و زیاد میکند .
در قسمت بالای آن filler valve جهت ریختن و تخلیه روغن و در وسط آن قطعه ای به نام check valve جهت زدن و خارج کردن هوا .
با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از کانال تلگرامی Aeroplaneinfo
دیدگاه خود را بنویسید