پایگاه خبری-تحلیلی ایرلاین پرس | سرگردانی 300 مسافر در پی تاخیر چند ساعته پروازهای آتا و ایران‌ایرتور

تاریخ خبر: // کد خبر: 199556 // // // // //


سرگردانی 300 مسافر در پی تاخیر چند ساعته پروازهای آتا و ایران‌ایرتور

به دلیل تاخیر در پروازهای امروز از تهران به مقصد‌های مختلف از جمله مشهد، شیراز و ارومیه هم‌اکنون جمع زیادی از مسافران در ترمینال شماره فرودگاه ۲ مهرآباد دست به اعتراض زدند.


سرگردانی 300 مسافر در پی تاخیر چند ساعته پروازهای آتا و ایران‌ایرتور

از صبح امروز تعدادی از پروازهای فرودگاه مهرآباد تهران به مقصد شیراز، مشهد، ارومیه و… با تاخیر حداقل ۵ ساعته مواجه بود که باعث اعتراض مسافران در ترمینال شماره ۲ این فرودگاه شد.این پروازها متلعق به شرکت‌های هواپیمایی ایران ایرتور و آتا است.

به عنوان مثال پرواز شماره ۹۶۲ تهران به مقصد مشهد که قرار بود ساعت ۸ و ۳۰ دقیقه صبح امروز پرواز کند، با تاخیر چند ساعته مواجه است و هنوز این پرواز انجام نشده است.

همچنین مسافران پرواز ۹۶۶ به مقصد مشهد که باید ساعت ۹ و ۴۵ دقیقه تهران را ترک می‌کردند، هنوز در فرودگاه سرگردانند.مسئولین شرکت ایران ایرتور نقض فنی را دلیل تاخیر پرواز اعلام کردند و در ابتدا قول دادند تا پروازها در ساعت ۱۰ صبح انجام شود؛ سپس این وعده به ساعت ۱۲:۴۵ موکول شد، اما این پروازها هنوز انجام نشد.

مسافران به همراه خانواده‌های خود از ساعت ۷ صبح امروز  تا لحظه مخابره خبر در فرودگاه معطل و سرگردان هستند، و مسئولین تنها به ارائه یک پذیرایی ساده اکتفا کردند.خبرنگار الف موضوع را از سازمان هواپیمایی کشوری پیگیری کرد تا در خصوص تاخیرهای پروازهای امروز سوال کند، اما مسئولین توضیحی در این خصوص ندادند.

مسافران این پروازها از مسئولین شرکت ایران ایرتور درخواست دارند تا آنها را با پروازهای جایگزین به مقصدشان اعزام کنند، اما مسئولین می‌گویند که پرواز جایگزین وجود ندارد.در حال حاضر بیش از ۳۰۰ مسافر در ترمینال شماره ۲ فرودگاه مهرآباد سرگردان هستند و کسی پاسخگو نیست.

بر اساس دستورالعمل حقوق مسافر در پروازهای داخلی که در شورایعالی هواپیمایی تصویب و به تایید وزیر راه و شهرسازی رسیده و از تاریخ ابلاغ (اردیبهشت ۹۴ ) توسط سازمان هواپیمایی اجرایی شده است، در تاخیر بیش از ۲ساعت و تا ۴ ساعت انجام پذیرایی مناسب حداقل نوع اول با توجه به امکانات فرودگاهی، فراهم نمودن امکان برقراری ارتباط تلفنی برای اطلاع رسانی، تغییر پرواز در صورت درخواست مسافر و امکان انجام آن، انجام مقدمات لازم جهت اعزام با سایر شرکت‌های هواپیمایی (در صورت درخواست مسافر) و در صورت وجود پرواز از همان مسیر و یا انتقال به مقصد نهایی از طریق مسیرهای جایگزین (به غیر از مسیر درج شده در بلیت) و پرداخت کامل وجه بلیت مسافر در صورت انصراف مسافر از ادامه پرواز ضروری است.


منبع : با اندکی اضافات و تلخیص از  تین نیوز


دیدگاه خود را بنویسید


برچسب های خبر: ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

آخرین اخبار

پربازدید


آتا


آسمان


اترک


ايرتور

پويا


تابان


زاگرس


سپهران


ساها


قشم


کاسپين


کيش


ماهان


معراج


نفت


هما

رصد آب و هوا و وضعیت پروازها

رصد اطلاعات پرواز توسط مسافرین

ایران ایر تور

آرشیو

آتا

آرشیو

آسمان

آرشیو

اترک

آرشیو

نفت

آرشیو

تابان

آرشیو

زاگرس

آرشیو

ساها، سپهران

آرشیو

قشم

آرشیو

کاسپین

آرشیو

کیش ایر

آرشیو

ماهان

آرشیو

معراج

آرشیو

هما

آرشیو

سایر ایرلاین ها

آرشیو

ایرلاین های خارجی

آرشیو