پایگاه خبری-تحلیلی ایرلاین پرس | خلبان هواپیمای مالزیایی قبل از خودکشی، مسافران را کُشته بود

تاریخ خبر: // کد خبر: 201129 // // //


خلبان هواپیمای مالزیایی قبل از خودکشی، مسافران را کُشته بود

کارشناسان امور هواپیمایی کشوری در آمریکا به تازگی گزارشی جنجالی درباره معمای هواپیمای مالزیایی منتشر کرده اند. هواپیمایی که سال 2014 ناپدید شد و علل ناپدید شدن این هواپیما همچنان اذهان مردم جهان را به خود مشغول کرده است.


خلبان هواپیمای مالزیایی قبل از خودکشی، مسافران را کُشته بود

گزارش منتشره در مجله آمریکایی مطرح آتلانتیک حاکیست که خلبان هواپیمای پرواز “ام اچ 370” ارتفاع هواپیما را بسیار بالا برد تا فشار هوا کاهش یابد و مسافران جان خود را از دست بدهند و این هواپیما سرانجام در اقیانوس هند سقوط کرد.

حدود 5سال پیش و در هشتم مارس2014 یکی از اسرارآمیزترین حوادث هوایی جهان با ناپدید شدن هواپیمای پرواز mh370 مالزی که از فرودگاه بین‌المللی کوالالامپور راهی پکن بود، رقم خورد. هواپیما 239سرنشین داشت و پس از خارج شدن از رادار بر فراز اقیانوس هند ناپدید شد.

به‌دنبال این حادثه ده‌ها تیم جست‌وجو، ماه‌ها تلاش کردند ردی از هواپیمای ناپدید شده به‌دست آورند اما پیدا نشدن اثری از هواپیما و سرنشینانش، این حادثه را به یکی از اسرار تاریخ حوادث هوایی جهان تبدیل کرد.

حالا و با گذشت حدود 5سال از حادثه، نشریه آتلانتیک گزارش کرده که نتایج آخرین بررسی‌ها و تحقیقات از این حکایت دارد که سقوط هواپیما به اقیانوس عمدی بوده و خلبان، عامل آن بوده است.

در این گزارش آمده است که خلبان “زهاری احمد شاه” ارتفاع هواپیمای بوئینگ “777” را به 40 هزار فوت یعنی 12 کیلومتر رساند در حالی که ارتفاع هواپیماهای تجاری معمولاً بین 10 یا 11 کیلومتر است.

این گزارش نتیجه گیری می کند که خلبان دچار اختلالات روانی بود و خودکشی کرده و باعث مرگ 238 سرنشین دیگر نیز شده است.

کارشناسان 2 احتمال می دهند یک احتمال اینکه احمدشاه به‌دلیل آنکه ازدواجش با شکست روبه‌رو شده و همسرش ترکش کرده بود، افسرده، تنها و غمگین شده بود. او از قبل برای این حادثه نقشه کشیده و در جریان پرواز، زمانی که در کابین خلبان تنها بوده، در را قفل کرده و اجازه نداده که کمک‌خلبان‌ها وارد کابین شوند. پس از آن ارتفاع هواپیما را تا 40هزارپا بالا برده است. در این ارتفاع، سرنشینان هواپیما با افت فشار روبه‌رو می‌شوند و ماسک‌های اکسیژن داخل هواپیما فقط تا 15دقیقه پاسخگوی آنهاست. اما در کابین خلبان ماسک‌هایی وجود دارد که به‌مدت زیاد می‌شود از آنها استفاده کرد.

این ماسک‌ها برای استفاده در ارتفاع بالای 13هزار پا هستند و وقتی هواپیما به ارتفاع 40هزارپا رسیده، مسافران و بقیه خدمه پرواز به‌دلیل افت فشار جانشان را از دست داده‌اند و پس از آن خلبان فرصت داشته که نقشه‌اش را عملی کند. او احتمالا محلی را برای سقوط انتخاب کرده که به‌دلیل عمق بسیار زیاد، تیم‌های جست‌وجو نتوانسته‌اند به آنجا برسند. به نوشته آتلانتیک، یکی از دوستان و همکاران صمیمی احمدشاه می‌گوید: «خیلی سخت است درباره مردی که به‌خوبی می‌شناختمش اینطور نتیجه‌گیری کنم، اما شواهد نشان می‌دهد که او با قتل‌عام سرنشینان هواپیما، خودکشی کرده است.

احتمال دوم اینکه هواپیما را عمداً در اقیانوس سرنگون کرده است.

“مایک کین” کارشناس هواپیمایی مارس گذشته اعلام کرد که برج ارتباطات منطقه پِنانگ مالزی یک شماره تلفن از “فریق عبدالحمید” کمک خلبان هواپیمای مالزیایی پیش از ناپدید شدن هواپیما از صفحه رادار ثبت کرده است.

کین که قبلاً خلبان شرکت “ایزی جت” بود، معتقد است که زهاری احمد شاه به تنهایی هواپیما را هدایت می کرد و عمداً هواپیما را در اقیانوس سرنگون کرد.

به گزارش روزنامه انگلیسی دیلی میل؛ کین معتقد است که زهاری احمد شاه از کمک خلبان خواست که اتاقک خلبان (کابین) را ترک کند سپس اتاقک خلبان را قفل کرد و تنها ماند.

منبع : برنا


دیدگاه خود را بنویسید


برچسب های خبر: ,,,,,,,,,,,,,,,

آخرین اخبار

پربازدید


آتا


آسمان


اترک


ايرتور

پويا


تابان


زاگرس


سپهران


ساها


قشم


کاسپين


کيش


ماهان


معراج


نفت


هما

رصد آب و هوا و وضعیت پروازها

رصد اطلاعات پرواز توسط مسافرین

ایران ایر تور

آرشیو

آتا

آرشیو

آسمان

آرشیو

اترک

آرشیو

نفت

آرشیو

تابان

آرشیو

زاگرس

آرشیو

ساها، سپهران

آرشیو

قشم

آرشیو

کاسپین

آرشیو

کیش ایر

آرشیو

ماهان

آرشیو

معراج

آرشیو

هما

آرشیو

سایر ایرلاین ها

آرشیو

ایرلاین های خارجی

آرشیو