پایگاه خبری-تحلیلی ایرلاین پرس | گفت و گویی با پر سابقه ترین مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری ایران

تاریخ خبر: // کد خبر: 201777 // // //


گفت و گویی با پر سابقه ترین مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری ایران

پرسابقه ترین مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران تاکید دارد که از زمان تاسیس، تلاش های قابل تحسین زیادی برای دستیابی شرکت فرودگاه ها به جایگاه یکی از 10 شرکت مهم کشور انجام شده است.


گفت و گویی با پر سابقه ترین مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری ایران

پرسابقه ترین مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران تاکید دارد که از زمان تاسیس، تلاش های قابل تحسین زیادی برای دستیابی شرکت فرودگاه ها به جایگاه یکی از 10 شرکت مهم کشور انجام شده است.

اول تیر ماه سالروز تاسیس شرکت، بهانه ای شد تا با اصغر کتابچی که در میان مدیران عامل شرکت فرودگاه ها بیشترین سابقه مدیریت (حدود نه سال ) را دارد به گفت و گو بنشینیم تا مروری بر مهمترین اقدامات انجام شده در فاصله سال های 76 تا 81 و 83 تا 87 داشته باشیم.

اصغر کتابچی سال 1329 در شیراز به دنیا آمد، پس از پایان تحصیلات متوسطه برای ادامه تحصیل به آمریکا رفت، سفر تحصیلی وی مصادف با دوران تسخیر لانه جاسوسی بود و تصمیم گرفت به شعار مرگ بر آمریکا با کسب دانش در رشته هوافضا در همان کشور و بازگشت به وطن برای کمک در قطع وابستگی کشور به آمریکا در حوزه هوایی تحقق بخشد. پس از دریافت مدرک کارشناسی مهندسی هوافضا به ایران بازگشت و مدرک کارشناسی ارشد مدیریت را دریافت کرد. وی سال 61 به عنوان کارشناس در سازمان هواپیمایی کشوری استخدام شد، سپس معاون فرودگاه شیراز، معاون فرودگاه بوشهر، مدیرکل فرودگاه های سیستان و بلوچستان، مدیرکل فرودگاه های خراسان رضوی، مدیرکل فرودگاه های خوزستان، مدیرکل فرودگاه های فارس و سرانجام مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران شد. وی که امروز مدیرعامل یک شرکت خصوصی است، علاقه و ارادت خاصی به شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران دارد و اعتلای هرچه بیشتر شرکت  آرزوی بزرگش است.

کتابچی در خصوص آغاز به کار و دلیل انتخابش در پست مدیرعاملی گفت: من در سال 1376 زمان مدیریت مرحوم شاهچراغی در سازمان هواپیمایی کشوری به عنوان مدیرعامل شرکت فرودگاه های آن زمان مشغول کار شدم. پیش از آن مدیرکل فرودگاه های استان های مختلف بودم که این سابقه مدیریتی در انتخاب من موثر بود. در سال 76 شرکت در مقایسه با امروز بسیار کوچک بود ولی اعضای هیات مدیره تمام تلاش خود را برای پیشرفت و اعتلای شرکت در حوزه های مختلف به کار بستند.

در آن زمان بودجه شرکت از سازمان برنامه و بودجه دریافت می شد و اعتبار آن زمان شرکت فرودگاه ها 37 میلیارد ریال یعنی در سطح یک فرودگاه کوچک فعلی بود. من به کمک اعضای هیات مدیره و همکاران نهایت تلاش خود را به کار گرفتیم تا سمت های تصدی گری به تدریج به شرکت واگذار شود و فعالیت های شرکت افزایش یافت. اندک اندک فعالیت های عملیاتی شرکت نیز توسعه یافت و امور مراقبت پرواز و الکترونیک به شرکت واگذار شد و تا اندازه ای به استقلال رسیدیم. در سال 81 که دوران نخست مدیریت خود را به پایان رساندم اعتبار شرکت به بالای 120 میلیارد تومان رسیده بود و مسیر توسعه شرکت روشن شده بود.

وی در خصوص میزان شکوفایی شرکت در آن زمان توضیح داد: من به شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران عرق خاصی دارم و به نوعی آن را فرزند خود می دانم. زمانی که دوره اول مدیر عاملی را به پایان رساندم شرکت به مراحل ابتدایی بلوغ رسیده بود.

پس از وقفه 18 ماهه، دوباره در سال 83 به انتخاب وزیر راه و ترابری وقت، مدیرعامل شرکت شدم. وی ابتدا به من پیشنهاد داد که رییس سازمان هواپیمایی کشوری شوم ولی با توجه به سابقه کار و مدیریت در شرکت از وی درخواست کردم که دوباره وارد مجموعه شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران شوم که مورد پذیرش قرار گرفت. در دوره دوم نیز خوشبختانه گام های خوبی بویژه در حوزه توسعه نیروی انسانی و تامین دستگاه های کمک ناوبری برداشتیم. می توانم بگویم بسترهای لازم برای قرار گرفتن امروز شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران در زمره 10 شرکت برتر کشور در سال های متمادی فراهم شده است. خوشبختانه در دوره دوم توانستم با شناسایی نقاط ضعف و قوت و آگاهی از قوانین و وضعیت کشورهای دیگر همچنین توسعه نیروی انسانی در نمو و رشد هرچه بیشتر شرکت فرودگاه ها موثر شوم.

با سابقه ترین مدیرعامل شرکت فرودگاه ها درباره مهمترین هدف خود در سال های خدمتش گفت: به عقیده من فرودگاه ها باید در صف مقدم خدمت رسانی به نظام جمهوری اسلامی باشند و خدمتی ارایه دهند که در شان مردم شریف کشورمان است. در دوران خدمت همواره به دنبال تدوین استراتژی های روبه جلو و جلب مشارکت همکاران در برداشتن گام های بلند و باثبات در توسعه فرودگاه ها بوده ام.

وی در پایان در خصوص ارزیابی خود از شرکت فرودگاه ها گفت: با اینکه فرودگاه ها هنوز تا رسیدن به وضعیت ایده آل و تبدیل شدن به بنگاه اقتصادی خودکفا فاصله دارند ولی خوشبختانه مدیرعامل جدید شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران از مدیران قدیمی شرکت است که فعالیت خود را به عنوان کارشناس شروع کرده و به تدریج تا مرحله مدیرعامل پیش رفته است. انتظار دارم که امیرمکری تمام انرژی خود را برای توسعه منابع انسانی، افزایش رضایتمندی مسافران فرودگاه ها و تامین تجهیزات کمک ناوبری مورد نیاز به کار گیرد. از امیرمکری درخواست دارم که در اتاقش به روی همه کارکنان باز باشد و از انتقادها و اعلام نظرهای کارشناسان استقبال کند. وضعیت شرکت مطلوب و قابل رشد هرچه بیشتر است و من هنوز با گذشت 11 سال اخبار شرکت فرودگاه ها را با رغبت دنبال می کنم.

منبع : شرکت فرودگاه ها


دیدگاه خود را بنویسید




آخرین اخبار

پربازدید


آتا


آسمان


اترک


ايرتور

پويا


تابان


زاگرس


سپهران


ساها


قشم


کاسپين


کيش


ماهان


معراج


نفت


هما

رصد آب و هوا و وضعیت پروازها

رصد اطلاعات پرواز توسط مسافرین

ایران ایر تور

آرشیو

آتا

آرشیو

آسمان

آرشیو

اترک

آرشیو

نفت

آرشیو

تابان

آرشیو

زاگرس

آرشیو

ساها، سپهران

آرشیو

قشم

آرشیو

کاسپین

آرشیو

کیش ایر

آرشیو

ماهان

آرشیو

معراج

آرشیو

هما

آرشیو

سایر ایرلاین ها

آرشیو

ایرلاین های خارجی

آرشیو