پایگاه خبری-تحلیلی ایرلاین پرس | استارت آپی برای گردشگران باهوش

تاریخ خبر: // کد خبر: 203556 // // // //


استارت آپی برای گردشگران باهوش

تیشینه، یک سرویس جست وجوی بلیت هواپیما و اقامتگاه است که داستان تولد آن به سال های پیش از شکل گیری ادبیات استارت آپی و فعالیت اولین شرکت های نوپا در ایران باز می گردد.


استارت آپی برای گردشگران باهوش

تیشینه، یک سرویس جست وجوی بلیت هواپیما و اقامتگاه است که داستان تولد آن به سال های پیش از شکل گیری ادبیات استارت آپی و فعالیت اولین شرکت های نوپا در ایران باز می گردد. ایده راه اندازی یک سرویس جست وجوی جامع در حوزه گردشگری که بتواند اطلاعات دقیق و جامعی از امکانات مقصد، شرایط جوی و شیوه های سفر را به مردم عرضه کند، از دل تجربه یکی از موسسان تیشینه بیرون آمده است.

حامد حمزه پور یکی از موسسان می گوید:« «سال 92 بود. یکی از ما می خواست برود سفر اما هیچ اطلاعاتی درباره مقصد نبود. نه آب و هوا، نه امکانات اقامت، نه هیچ اطلاعات دیگری جمع نشده بود. تصمیم گرفتیم خودمان این خلا را پر کنیم. وب سایت تیشینه را برای معرفی مقاصد گردشگری راه اندازی کردیم و اتفاقا در همان سال ها در جشنواره وب به عنوان یکی از سایت های برتر گردشگری معرفی شدیم».

با شکل گرفتن اکوسیستم استارت آپی در ایران و شروع اولین کسب وکارهای نوپا، موسسان تیشینه به این فکر افتادند که ایده آن ها ظرفیت تبدیل شدن به یک استارت آپ را دارد. آن ها چند امکان تازه مثل شبکه اجتماعی را در تیشینه آزمایش کردند و همزمان با توسعه ادبیات استارت آپی در ایران، در تیشینه ایده های تازه را پیاده می کردند. اجرای تبلیغ یکی از استارت آپ های  فروش بلیت، تیشینه ای ها را به این فکر انداخت که می توانند مشخصات و قیمت بلیت همه فراهم کنندگان را عرضه کنند تا امکان مقایسه و خرید مناسب برای کاربران ایجاد شود.

اجرای این ایده توانست مسیر تیشینه را روشن کند. تیشینه پس از مدتی علاوه بر بلیت هواپیما، جست وجوی ویلا و اقامتگاه، آپارتمان و خانه را هم به امکانات سایت اضافه کرد. اکنون با تیشینه امکان سفر هوشمند برای علاقمندان فراهم شده است.

تیشینه مثل دیگر استارت آپ های جوان ایرانی دغدغه سرمایه را دارد. این استارت آپ تاکنون با سرمایه شخصی موسسان آن، عباس خوش فکر و حامدحمزه پور چرخیده و تلاش  آنان برای جذب سرمایه کلان به دلیل شرایط کنونی اقتصاد ایران به ثمر نرسیده است. این درحالی است که تیشینه که براساس ایده متاسرچ، از زمینه های پرطرفدار استارت آپی در جهان شکل گرفته، بستر مناسبی برای سرمایه گذاری از سوی شتاب دهنده و صاحبان سرمایه است. حمزه پور در این باره می گوید:«با مجموعه های مختلفی برای جذب سرمایه صحبت کردیم و بیشتر آن ها دوست دارند در تیشینه سرمایه گذاری کنند اما فضای کنونی اقتصاد ایران جرات تصمیم گیری را از آن ها گرفته است. در بسیاری از مذاکره ها به توافق نزدیک شدیم اما به همین دلیل به نتیجه نرسیدیم».

حمزه پور درباره موانع ناشی از مجوزها در فضای کسب وکارهای مربوط به گردشگری می گوید:«خوشبختانه به عنوان یک سرویس جست وجو مشکلی با مجوزها نداشتیم اما با استارت آپ های دیگری کار می کنیم که به دلیل این مشکلات قادر به ارائه دائمی خدمات نیستند. فیلتر کردن بعضی از استارت آپ های حوزه گردشگری به دلیل مسائل مربوط به مجوز یا دیگر ملاحظات نشان می دهد که اکوسیستم استارت آپی هنوز از سوی حاکمیت درک نشده است درحالیکه قدرت واقعی با کسب وکارهای نوپا و فناوری محور است. استارت آپ های بزرگی در ایران داریم که می خواهند در فضای بین المللی کار کنند و یا دست کم در کشورهای همسایه خدمات بدهند اما به دلیل محدودیت هایی که خودمان برایشان ایجاد می کنیم، قادر  به فعالیت خارجی نیستند. این باعث شده اقتصاد ما به دنیا وصل نشود».

به گفته این فعال استارت آپی نگاه بدبینانه دولت به استارت آپ ها سد بزرگی در مسیر توسعه اکوسیستم است و این امید وجود دارد که با حضور فعالان استارت آپی در تشکل های مردم نهاد موثر مثل اتاق بازرگانی، این نگاه تغییر کند.

 

منبع : tccim.ir/


دیدگاه خود را بنویسید


برچسب های خبر: ,,,,,,

آخرین اخبار

پربازدید


آتا


آسمان


اترک


ايرتور

پويا


تابان


زاگرس


سپهران


ساها


قشم


کاسپين


کيش


ماهان


معراج


نفت


هما

رصد آب و هوا و وضعیت پروازها

رصد اطلاعات پرواز توسط مسافرین

ایران ایر تور

آرشیو

آتا

آرشیو

آسمان

آرشیو

اترک

آرشیو

نفت

آرشیو

تابان

آرشیو

زاگرس

آرشیو

ساها، سپهران

آرشیو

قشم

آرشیو

کاسپین

آرشیو

کیش ایر

آرشیو

ماهان

آرشیو

معراج

آرشیو

هما

آرشیو

سایر ایرلاین ها

آرشیو

ایرلاین های خارجی

آرشیو