پایگاه خبری-تحلیلی ایرلاین پرس | سوراخ پنجره هواپیما برای چیست؟

تاریخ خبر: // کد خبر: 204267 // // //


سوراخ پنجره هواپیما برای چیست؟

آیا تا بحال این سوال برایتان پیش آمده که چرا یک سوراخ کوچک در قسمت تحتانی پنجره‌های هواپیما وجود دارد؟ جلوگیری از تشکیل رطوبت، مقابله با فشار جوی، تنظیم فشار هوا که در این مقاله به آن‌ها می‌پردازیم:


سوراخ پنجره هواپیما برای چیست؟

آیا تا بحال این سوال برایتان پیش آمده که چرا یک سوراخ کوچک در قسمت تحتانی پنجره‌های هواپیما وجود دارد؟

جلوگیری از تشکیل رطوبت
این سوراخ ها باعث جلوگیری از تشکیل رطوبت در پنجره‌های سه جداره ای هواپیما میشود و در نتیجه از یخ زدگی  شیشه های هواپیما جلوگیری میکند.

مقابله با فشار جوی
نخست، باید بدانید که هر پنجره هواپیما از سه لایه تشکیل شده است: صفحه خارجی که به عنوان ” ساختار اولیه پنجره” عمل می کند؛ صفحه میانی که سوراخ مذکور در آن تعبیه شده است؛ و صفحه داخلی که نزدیکترین صفحه به مسافر است. بین صفحه خارجی و میانی فضای کوچکی وجود دارد که “شکاف هوا” (air gap) نام دارد. این دو لایه به همراه این شکاف “طراحی دو لایه شکاف هوا” را تشکیل می دهند که می تواند در مقابل فشار جوی مقاومت کند.

تنظیم فشار هوا
برای تنظیم فشار هوا “سوراخ تنفس” ، یا همان سوراخ های کوچک به عنوان دریچه های تنفسی عمل می کنند که به توازن فشار هوا بین کابین هواپیما و هوای بین صفحه خارجی و میانی پنجره ها کمک می کنند. این عمل این اطمینان را ایجاد می کند که نیروی کامل ناشی از فشار هوا فقط بر ری صفحه خارجی هواپیما تاثیر می گذارد و به لایه میانی امکان می دهد در مواقع اضطراری عملکرد محافظتی خود را ایفا کند.

منبع : با اندکی اضافات وتلخیص از  کوله پشتی


دیدگاه خود را بنویسید




آخرین اخبار

پربازدید


آتا


آسمان


اترک


ايرتور

پويا


تابان


زاگرس


سپهران


ساها


قشم


کاسپين


کيش


ماهان


معراج


نفت


هما

رصد آب و هوا و وضعیت پروازها

رصد اطلاعات پرواز توسط مسافرین

ایران ایر تور

آرشیو

آتا

آرشیو

آسمان

آرشیو

اترک

آرشیو

نفت

آرشیو

تابان

آرشیو

زاگرس

آرشیو

ساها، سپهران

آرشیو

قشم

آرشیو

کاسپین

آرشیو

کیش ایر

آرشیو

ماهان

آرشیو

معراج

آرشیو

هما

آرشیو

سایر ایرلاین ها

آرشیو

ایرلاین های خارجی

آرشیو