پایگاه خبری-تحلیلی ایرلاین پرس | مشکلات و شایعات مطرح شده برای هواپیمایی کارون

تاریخ خبر: // کد خبر: 205814 // // // //


مشکلات و شایعات مطرح شده برای هواپیمایی کارون

یک منبع آگاه فروش قطعی شرکت هواپیمایی کارون (نفت سابق) در خوزستان از سوی صندوق بازنشستگی نفت را تایید کرد.


مشکلات و شایعات مطرح شده برای هواپیمایی کارون

یک منبع آگاه فروش قطعی شرکت هواپیمایی کارون (نفت سابق) در خوزستان از سوی صندوق بازنشستگی نفت را تایید کرد.

این منبع افزود: شرکت هواپیمایی کارون که آشیانه اصلی آن در محدوده عملیاتی فرودگاه بین المللی اهواز واقع شده است پس از برگزاری مزایده به بهای سه هزارو ۴۰۰ میلیارد ریال به بخش خصوصی واگذار شده است.
وی گفت: ۳۵ درصد مبلغ مزایده به صورت نقدی و بقیه به صورت اقساط بلند مدت به صندوق بازنشستگی نفت پرداخت می شود.
این منبع با اشاره به اینکه پیش از این، مالک این شرکت وزارت نفت بود که بر اساس اصل ۴۴ قانون اساسی به صندوق بازنشستگی نفت واگذار شد افزود: بر اساس توافق انجام شده این شرکت همچنان در خوزستان ماندگار خواهد بود و پرسنل این شرکت که حدود ۲۰۰ نفر می باشند تعدیل نخواهند شد.
شرکت هواپیمایی کارون چهارفروند هواپیمای فوکر ۱۰۰ و پنج فروند فوکر ۵۰ در اختیار دارد که گفته می شود ۲ فروند هواپیمای فوکر ۱۰۰ آن به علت نبود قطعات مورد نیاز ناشی از تحریم های غیرقانونی و ظالمانه آمریکا، زمین گیر شده است.
این شرکت پیش از این کارکنان شرکت نفت و مجموعه های وابسته به نفت را در مناطق مختلف عملیاتی جا به جا می کرد ولی بعدها خدمت رسانی خود را به عموم مردم در خطوط داخلی تسری داد.
مالک جدید شرکت هواپیمایی کارون (نفت سابق) نیز اظهار داشت: با وجود خرید شرکت، هنوز اسناد واگذاری از صندوق بازنشستگسی نفت داده نشده و عملیات نقل و انتقال صورت نگرفته است.
یدالله پروانه زاده با رد برخی شایعه ها مبنی بر پرداخت نکردن حقوق کارکنان شرکت هواپیمایی کارون اظهار داشت: حقوق همه کارکنان سر موعد مقرر که ۲۵ هر ماه است پرداخت شده و هیچ کارمندی نمی تواند ادعای مطالبه حقوق معوقه داشته باشد.
با وجود اینکه وی بر تعدیل نکردن نیروهای فنی و اداری شرکت تاکید داشت ولی گفته می شود برخی نیروهای فنی باسابقه و کلیدی این شرکت دعوت به کار نشده اند.
پروانه زاده هرگونه تغییرات در ساختار اداری و تشکیلاتی شرکت هواپیمایی کارون را به بعد از نقل و انتقال قطعی موکول کرد.
شرکت هواپیمایی کارون (نفت سابق) جزو قدیمی ترین ایرلاین های فعال کشور محسوب می شود و در مدت فعالیت بیش از ۸۰ سال، هیچ گونه سانحه هوایی در کارنامه عملیاتی خود نداشته است.
پس از طرح برخی شایعات در فضای مجازی مبنی بر انتقال شرکت هواپیمایی کارون به تهران، چندی پیش نمایندگان مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی بر ماندگاری این شرکت در خوزستان تاکید کردند و گفته بودند اجازه چنین کاری را نخواهند داد.
هفته گذشته نیز پس از حرف و حدیث فراوان در رسانه های مجازی و افکار عمومی در خصوص احتمال فروش و واگذاری سیلوی تاریخی شهید حجت الله آذرپیکان اهواز، این سیلوی ۳۰ هزار تنی که از مظاهر شهری کلانشهر اهواز محسوب می شود به بهای ۴۸۰ میلیارد ریال به بخش خصوصی واگذار شد.
واگذاری این سیلو به شدت مورد اعتراض میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان قرار گرفته چرا که این اداره کل با ارائه اسناد و مدارک، مدعی است که این سیلو در فهرست آثار ملی به شماره ۳۲۱۶۲ به ثبت رسیده است و بر اساس قانون اشخاص حقیقی و حقوقی حق فروش آثار ملی بدون مجوز سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری را ندارند.
این سیلو در سال ۱۳۱۵ شمسی طراحی و احداث ساختمان آن در سال ۱۳۱۷ شمسی آغاز شد و عملیات اجرایی آن در سال ۱۳۱۹ شمسی با هزینه ۱۵ میلیون ریال پایان یافت.
گفته می شود سازمان بازرسی، دیوان محاسبات و دستگاه قضایی استان نیز به پرونده فروش سیلوی اهواز ورود کرده اند ولی احتمال بازگرداندن آن به سازمان بازرگانی دولتی ایران که مالک اصلی و قبلی آن بوده بسیار ضعیف است.

منبع : ایرنا


دیدگاه خود را بنویسید




برچسب های خبر: ,,,,,,,,,,

آخرین اخبار

پربازدید


آتا


آسمان


اترک


ايرتور

پويا


تابان


زاگرس


سپهران


ساها


قشم


کاسپين


کيش


ماهان


معراج


نفت


هما

رصد آب و هوا و وضعیت پروازها

رصد اطلاعات پرواز توسط مسافرین

ایران ایر تور

آرشیو

آتا

آرشیو

آسمان

آرشیو

اترک

آرشیو

نفت

آرشیو

تابان

آرشیو

زاگرس

آرشیو

ساها، سپهران

آرشیو

قشم

آرشیو

کاسپین

آرشیو

کیش ایر

آرشیو

ماهان

آرشیو

معراج

آرشیو

هما

آرشیو

سایر ایرلاین ها

آرشیو

ایرلاین های خارجی

آرشیو