پایگاه خبری-تحلیلی ایرلاین پرس | کش و قوس‌های ساخت فرودگاه چابهار

تاریخ خبر: // کد خبر: 208246 // // //


کش و قوس‌های ساخت فرودگاه چابهار

عملیات اجرایی فرودگاه بین‌المللی چابهار قرار است به‌زودی آغاز شود و در یک بازه زمانی دوساله هم ساخته شود.


کش و قوس‌های ساخت فرودگاه چابهار

برای چابهاری با این اهمیت راهبردی که در رده دورترین کانون‌های جمعیتی از مرکز و پایتخت قرارگرفته، فرودگاهی مناسب نیاز ناگریز است؛ فرودگاه فعلی، کنارک، یک فرودگاه نظامی-شکاری (پایگاه دهم شکاری ارتش) است که‌به‌دلیل نیاز مبرم چابهار به راه هوایی از چندسال پیش مجوز فرود هواپیماهای مسافری را گرفته است؛ به‌سبب نظامی بودن دارای محدویت‌هایی ست و امکانات و ترمینال مسافری آن کوچک و با با ظرفیت محدود است، برقراری چند پرواز باهم در یک زمان در این فرودگاه امکان پذیر نیست و موجب ازدحام بیش از حد جمعیت می‌شود و فرودگاه را به‌دلیل نظامی بودن و امکانات اندک از پاسخگویی مناسب به مسافران ناتوان می‌کند. فرودگاه کنارک تا همین چهار سال پیش امکان فرود هواپیماهای نظامی در شب را هم نداشت.

احداث فرودگاه بین‌المللی مستقل برای چابهار از سال‌ها پیش دنبال می‌شد اما مجوز آن اردیبهشت‌ماه ۹۵ از سوی شورای عالی فضایی ایران صادر شد؛ اصولاً شورای عالی فضایی و سازمان هواپیمایی با ساخت هر فرودگاه جدید در ایران به دلیل اقتصادی نبودن مخالفت می‌کنند اما چابهار به‌واسطه موقعیتش قرار بود اقتصادی‌ترین فرودگاه ایران را در خود جای دهد.

کش و قوس‌های ساخت فرودگاه بین‌المللی چابهار زیاد بوده، از لغو مجوز شدنش تا یک کاسه‌نشدن ارگان‌ها برای ساختتش حالا منطقه آزاد چابهار در توافقنامه‌ای با دستور وزیر راه متولی ساخت فرودگاه بین‌المللی چابهار شده‌است.

غلامرضا پناه معاون اقتصادی این منطقهمی‌گوید: مشکل واگذاری زمین فرودگاه به منطقه با دستور وزیر راه حل شده و به‌زودی ساخت آن شروع می‌شود.

وی می‌افزاید: با چندین گروه و شرکت سرمایه‌گذاری برای ساخت مذاکره کردیم و تمام سعی‌ما ساخت فرودگاه با ظرفیت بخش خصوصی است. علاوه بر آن در لایحه بودجه ۹۸ منطقه، منابعی برای ساخت فرودگاه در نظر گرفتیم.

به گفته پناه مجموعه فرودگاهی که در چابهار پیش‌بینی شده و در طرح آمده احداث یک شهر فرودگاهی در بازه زمانی ده ساله است که سرمایه‌گذاری بلایی را می‌طلبد اما باتوجه به‌اینکه فعلاً امکان برقراری ارتباط هوایی در کمترین زمان ممکن برای چابهار در اولویت است این فرودگاه در بازه زمانی کوتاه‌تری ساخته خواهد شد.

پیش‌بینی می‌شود فاز اول احداث شهر فرودگاهی چابهار با ظرفیت جابجایی یک میلیون مسافر درسال در بازه زمانی ۱۸ ماه تا دوسال به بهره‌برداری برسد.

 

منبع :   بااندکی اضافات و تلخیص از ایسنا


دیدگاه خود را بنویسید


برچسب های خبر: ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

آخرین اخبار

پربازدید


آتا


آسمان


اترک


ايرتور

پويا


تابان


زاگرس


سپهران


ساها


قشم


کاسپين


کيش


ماهان


معراج


نفت


هما

رصد آب و هوا و وضعیت پروازها

رصد اطلاعات پرواز توسط مسافرین

ایران ایر تور

آرشیو

آتا

آرشیو

آسمان

آرشیو

اترک

آرشیو

نفت

آرشیو

تابان

آرشیو

زاگرس

آرشیو

ساها، سپهران

آرشیو

قشم

آرشیو

کاسپین

آرشیو

کیش ایر

آرشیو

ماهان

آرشیو

معراج

آرشیو

هما

آرشیو

سایر ایرلاین ها

آرشیو

ایرلاین های خارجی

آرشیو