پایگاه خبری-تحلیلی ایرلاین پرس | واکنش سازمان هواپیمایی به گزارش‌ها از گرانی بلیت+نقد

تاریخ خبر: // کد خبر: 208743 // // //


واکنش سازمان هواپیمایی به گزارش‌ها از گرانی بلیت+نقد

سازمان به عنوان ابراز حاکمیت دولت موظف به اجرای قانون برنامه پنجم توسعه بوده و بر اساس این ماده قانونی از تعیین نرخ بلیت هواپیما منع شده است.


واکنش سازمان هواپیمایی به گزارش‌ها از گرانی بلیت+نقد

سازمان به عنوان ابراز حاکمیت دولت موظف به اجرای قانون برنامه پنجم توسعه بوده و بر اساس این ماده قانونی از تعیین نرخ بلیت هواپیما منع شده است.
به نقل از سازمان هواپیمایی کشوری، رضا جعفرزاده در پاسخ به اظهارات سخنگوی سازمان تعزیرات مبنی بر بالا بودن قیمت بلیت شرکت‌های هواپیمایی در مسیر تهران – مشهد، افزود: سازمان هواپیمایی کشوری به عنوان ابراز حاکمیت دولت موظف به اجرای قانون برنامه پنجم توسعه (بند ب ماده 161) بوده و بر اساس این ماده قانونی که در آذرماه سال 94 ابلاغ شده از تعیین تکلیف نرخ در خصوص بلیت هواپیما منع شده است.
وی اضافه کرد:، اما علی رغم این موارد در این چند سال، سازمان هواپیمایی کشوری همواره سعی کرده با تدابیری شرکت‌های هواپیمایی را در مسیری رهنمون کند تا با محاسبات منطقی در چگونگی درآمد- هزینه‌های خودشان با رعایت همه قوانین و مقررات ایمنی، نرخ‌های قابل قبولی را ارائه و ابلاغ کنند که این مهم توسط انجمن شرکت‌های هواپیمایی صورت گرفته و در دسترس عموم قرارداده شده است.
جعفرزاده تصریح کرد: توصیه شده تا شرکت‌های هواپیمایی بر نحوه توزیع بلیت‌های خودشان مدیریت لازم را داشته تا هیچ واسطه ایی به خصوص در ایام اوج پروازی و یا به مناسبت‌های مختلف که تقاضا بالاست بیرون از دامنه نرخ‌های ارائه شده توسط شرکت‌ها اقدامی نکنند.
مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری با انتقاد از اظهارات اخیر در خصوص عدم نظارت سازمان هواپیمایی کشوری، افزود: تعبیر آزادسازی به رها سازی و اینکه بعضی اوقات خبری منتشر می‌شود که به اشتباه نرخ یک بلیت بیزینس کلاس که نوعاً تعداد قابل توجهی هم نیست به بلیت‌های اکونومی (پرواز ارزان قیمت و به صرفه) تعمیم داده شده و موجبات نگرانی افکار عمومی را فراهم می‌آورد بی تردید این گونه اخبار که حتی صراحتاً هم گفته شده که تا شش برابر اضافه شده و هیچ نظارتی هم نیست نه منصفانه است و نه کارشناسی.
وی افزود: این در حالی است که سازمان هواپیمایی کشوری همواره اقدام به نظارت و بازرسی از شرکت‌ها و دفاتر فروش بلیت هواپیما را در دستور کار داشته و شکایات ارسالی را مورد بررسی قرار می‌دهد به گونه‌ای که در چهارماهه نخست امسال به 362 شکایات رسیدگی شده است.
جعفرزاده تصریح کرد: در مدت مذکور به 14 شکایات ثبت شده در سامانه مدیریت شهروندی وزارت راه و شهرسازی (سامانه شهراه) و 5 مورد شکایت ثبت شده در سامانه بازرسی کل کشور پاسخ و همچنین به 732 شکایات از طریق پیامک در سامانه حقوق مسافر پاسخ داده شده است.

منبع : خبرگزاری آریا


دیدگاه خود را بنویسید


برچسب های خبر: ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

آخرین اخبار

پربازدید


آتا


آسمان


اترک


ايرتور

پويا


تابان


زاگرس


سپهران


ساها


قشم


کاسپين


کيش


ماهان


معراج


نفت


هما

رصد آب و هوا و وضعیت پروازها

رصد اطلاعات پرواز توسط مسافرین

ایران ایر تور

آرشیو

آتا

آرشیو

آسمان

آرشیو

اترک

آرشیو

نفت

آرشیو

تابان

آرشیو

زاگرس

آرشیو

ساها، سپهران

آرشیو

قشم

آرشیو

کاسپین

آرشیو

کیش ایر

آرشیو

ماهان

آرشیو

معراج

آرشیو

هما

آرشیو

سایر ایرلاین ها

آرشیو

ایرلاین های خارجی

آرشیو