پایگاه خبری-تحلیلی ایرلاین پرس | رادار TMA بعنوان پشتیبان فرودگاه‌های مهرآباد و امام نصب شد /دیگر سوانح مشابه سقوط هواپیمای باری در فرودگاه فتح رخ نخواهد داد

تاریخ خبر: // کد خبر: 210109 // // //


رادار TMA بعنوان پشتیبان فرودگاه‌های مهرآباد و امام نصب شد /دیگر سوانح مشابه سقوط هواپیمای باری در فرودگاه فتح رخ نخواهد داد

محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی با اشاره به افتتاح رادار ثانویه برای تکمیل پوشش راداری پایتخت و اطراف آن، گفت: با نصب این رادار، برج مراقبت مهرآباد امکان پوشش همه باندهای اطراف تهران را دارا خواهد شد.


رادار TMA بعنوان پشتیبان فرودگاه‌های مهرآباد و امام نصب شد /دیگر سوانح مشابه سقوط هواپیمای باری در فرودگاه فتح رخ نخواهد داد

محمد اسلامی امروز یکشنبه ۳۰ تیرماه ۹۸ در مراسم افتتاح مرکز عملیات ایمنی و اضطراری شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران، با بیان اینکه رعایت ایمنی همواره در موارد قانونی ذکر شده است، گفت: در هنگام بهره برداری نیازمند پایش قوی آن با استفاده از یک سیستم مانیتورینگ بوده ایم که امروز به بهره برداری رسید، بر این اساس، شاهد اقدام راهبردی وزارت راه و شهرسازی در جهت پیاده سازی برنامه های ارتقا ایمنی و پوشش حداکثری راداری پروازها از پارکینگ تا مقصد هستیم.

وی ادامه داد: با استفاده از این سیستم مانیتورینگ و ایمنی راداری، می توانیم ایمنی پرواز را به حداکثر رسانده و سطح مراقبت پرواز در فرودگاه های کشور را به سطح مورد نظر سازمان جهانی هوانوردی (ایکائو) ارتقا دهیم.

وی همچنین در مراسم بهره‌برداری از رادار TMA کوشک‌بزم (ترمینال هوایی ایران) واقع در آزادراه تهران- قم، با اشاره به توانمندی نیروی انسانی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران و شرکت‌های دانش‌بنیان گفت: ایران در حال تبدیل شدن به سازنده و صادرکننده رادار است.

اسلامی با بیان اینکه مزاحمت های دشمنان نتوانست مسیر ما را در رشد، تعالی و توسعه تکنولوژیکی متوقف کند، گفت: با استفاده از این مانیتورینگ ایمنی می توانیم تا پایان سال، در تمام فرودگاهها علاوه بر مانیتورینگ سطوح پروازی، پایش رادارهای اولیه و ثانویه، ایجاد روت های پروازی جدید، کاهش هزینه های تقرب پرواز و نشست و برخاست هواپیما شاهد باشیم.

او  افزود: با نصب رادار TMA در کوشک‌بزم، پوشش منطقه‌ای شمال کشور و محدوده تهران به طور کامل انجام شد و از زمان روشن شدن موتور هواپیما بر روی باند تا زمان تیک‌آف و اوج گرفتن و ادامه مسیر، اطلاعات لازم از طریق سیستم مراقبت پرواز داده شده و به طور کامل تحت کنترل خواهد بود.

اسلامی پیشرفت‌های شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه رادار را قابل توجه دانست و ادامه داد: می‌توانیم در این زمینه به تولید و حتی صادرات رادار بپردازیم.

رادار TMA در منطقه کوشک‌بزم واقع در آزادراه تهران-قم یکی از پیشرفته‌ترین رادارهای موجود در جهان محسوب می شود و در حال حاضر در کشور دو دستگاه رادار TMA در کوشک‌بزم و بندرعباس نصب شده است. و به عنوان پشتیبان رادار فرودگاه‌های مهرآباد و امام خمینی (ره) فعالیت خواهد کرد.

وزیر راه و شهرسازی، برد رادار افتتاح شده در مرکز راداری تهران را ۴۰۰ کیلومتر در منطقه پایتخت و شمال کشور عنوان کرد و گفت: این رادارها تا جنوب اصفهان و ارتفاع ۳۰ هزار پایی را پایش می کند، ضمن اینکه سیستم ناوبری ما در برج مراقبت تهران نیز، این قابلیت را دارد که تمام باندهای فرودگاهی اطراف پایتخت را تحت پوشش خود داشته باشد؛ بنابراین می توانیم از بروز و تکرار سوانح هوایی خصوصاً سانحه سال گذشته که به دلیل اشتباه در تشخیص باند فروگاه پیام و فتح رخ داد، جلوگیری کنیم.

 

منابع : خبرگزاری مهر (لینک 1 ) ( لینک 2 )


دیدگاه خود را بنویسید


برچسب های خبر: ,,,,,,,,,,,,,,,

آخرین اخبار

پربازدید


آتا


آسمان


اترک


ايرتور

پويا


تابان


زاگرس


سپهران


ساها


قشم


کاسپين


کيش


ماهان


معراج


نفت


هما

رصد آب و هوا و وضعیت پروازها

رصد اطلاعات پرواز توسط مسافرین

ایران ایر تور

آرشیو

آتا

آرشیو

آسمان

آرشیو

اترک

آرشیو

نفت

آرشیو

تابان

آرشیو

زاگرس

آرشیو

ساها، سپهران

آرشیو

قشم

آرشیو

کاسپین

آرشیو

کیش ایر

آرشیو

ماهان

آرشیو

معراج

آرشیو

هما

آرشیو

سایر ایرلاین ها

آرشیو

ایرلاین های خارجی

آرشیو