پایگاه خبری-تحلیلی ایرلاین پرس | مروری بر شرایط بیمه‌ها برای پرداخت خسارت

تاریخ خبر: // کد خبر: 210219 // // //


مروری بر شرایط بیمه‌ها برای پرداخت خسارت

با پیش کشیدن بحث بیمه توسط رسانه خوب سروش پرواز تصمیم گرفتم که درباره این موضوع بدون نام بردن از شرکتی خاص تحقیق و بررسی کنم.


مروری بر شرایط بیمه‌ها برای پرداخت خسارت

با پیش کشیدن بحث بیمه توسط رسانه خوب سروش پرواز تصمیم گرفتم که درباره این موضوع بدون نام بردن از شرکتی خاص تحقیق و بررسی کنم.

**شروط پرداخت خسارت در بندهای بیمه نامه به این صورت ذکر شده اند:

۱- بیمه گذار فقط در کلیه سایت های مجاز پروازی یا مجموعه ورزشی که مجوز فعالیت ورزش‌های هوایی رادارند مجاز به پرداخت می باشد.
در صورتی که به جز سایت شهید عسگری تهران که البته با زحمات چندین ساله همپروازی‌ها، مدیران لایق و زیر نظر سازمان هواپیمایی کشوری ثبت گردیده، تقریبا مابقی سایت ها مجوز رسمی ندارند یا انگشت شمارند. شرکت بیمه می تواند به استناد همین بند از پرداخت خسارت شانه خالی کند.

۲– بال و تجهیزات پروازی باید طبق استاندارد تعریف شده توسط کارخانه باشد. یعنی اگر تجهیزات حدود صد تا دویست ساعت پرواز گذرانده باشد بیمه تعهدی ندارد.

۳– در صورت هرگونه اشتباه توسط خلبان و نسنجیدن شرایط هوایی و رعایت نکردن قوانین پروازی، تحت پوشش بیمه نیستیم.
به تعبیر شرکت‌های بیمه‌، در رانندگی تصادف و خسارت دقیقا با اشتباه راننده یا نقص فنی خودرو یا لغزندگی و استاندارد نبودن جاده یا خرابی خودرو یا شرایط جوی یا صاف بودن لاستیک یا ایراد ترمز و ده‌ها دلیل دیگر صورت می گیرد. پرواز هم از این قاعده مستثنی نیست.

۴– در صورت انجام هرگونه حرکات نمایشی یا مانور (آکروباسی) منجر به سانحه، بیمه هیچگونه خسارتی پرداخت نمی کند. فقط در صورت شرایط بحرانی و اضطراری جهت کاهش سریع ارتفاع باید از مانور استفاده کرد.

۵– در صورت نداشتن حالات روحی و جسمی مناسب یا هر گونه سابقه بیماری قلبی یا غیره، پرداخت خسارت ممکن نیست.
البته معلوم نیست به کدام حالات یا چه بیماری اشاره دارد در صورتی که تقریبا انسانی با جسم صد درصد سالم نداریم.

خلاصه اینکه با کمی مطالعه‌ی بیشتر در متن بیمه نامه ها و بررسی از نظر حقوقی و قراردادی که امضا می کنیم متوجه می شویم که با این شرایط عملاً بیمه‌ای وجود ندارد!

راهکار

بندهایی که باید اضافه شود و شرایط بالا اصلاح یا مواردی از آن حذف شوند؛
هرگونه سانحه در پرواز به علت اشتباه خلبان یا هر دلیل دیگر که منجر به هرگونه خسارت مالی یا جانی برای بیمه گذار و شخص ثالث گردد تحت پوشش بیمه است و بیمه‌گر در قبال آن تعهد دارد و باید خسارت آن را پرداخت کند.
برای تحقق این موضوع نیاز به رسیدگی شخصی یا معرفی نماینده حقوقی از طرف همه خلبانان عزیز و هیات مدیره هر سایت و مدیران این رشته ورزشی در هر استان به شرکتهای بیمه هستیم تا قدرت اصلاح بیمه نامه های صادره را داشته باشد که برای همه بیمه نامه های متحدالشکل و عادلانه و قابل استفاده صادر گردد و داشتن آن برای هر خلبان اجباری باشد. به امید پروازهای خوب و امن برای همه خلبانان.

حسین اسفندیار

 

منبع: کانال سروش پرواز


دیدگاه خود را بنویسید


برچسب های خبر: ,,,,,,,,,,,,,

آخرین اخبار

پربازدید


آتا


آسمان


اترک


ايرتور

پويا


تابان


زاگرس


سپهران


ساها


قشم


کاسپين


کيش


ماهان


معراج


نفت


هما

رصد آب و هوا و وضعیت پروازها

رصد اطلاعات پرواز توسط مسافرین

ایران ایر تور

آرشیو

آتا

آرشیو

آسمان

آرشیو

اترک

آرشیو

نفت

آرشیو

تابان

آرشیو

زاگرس

آرشیو

ساها، سپهران

آرشیو

قشم

آرشیو

کاسپین

آرشیو

کیش ایر

آرشیو

ماهان

آرشیو

معراج

آرشیو

هما

آرشیو

سایر ایرلاین ها

آرشیو

ایرلاین های خارجی

آرشیو