پایگاه خبری-تحلیلی ایرلاین پرس | «آتا» پروازهای بیرجند – تهران را گران کرد/ درخواست تسهیلات کلان میلیاردی در قبال هیچ!

تاریخ خبر: // کد خبر: 213549 // // // // //


«آتا» پروازهای بیرجند – تهران را گران کرد/ درخواست تسهیلات کلان میلیاردی در قبال هیچ!

فعال گردشگری خراسان جنوبی از پشت‌پرده گرانی نجومی بلیط‌ پروازهای فرودگاه بیرجند و نقش مخرب هواپیمایی «آتا» در این اتفاق خبر داد.


«آتا» پروازهای بیرجند – تهران را گران کرد/ درخواست تسهیلات کلان میلیاردی در قبال هیچ!

احمد کاشانی در خصوص افزایش نرخ بلیط هواپیما، اظهار داشت: افزایش نرخ کشوری بوده و سراسر مسیرهای کشوری و تمامی ایرلاین‌ها افزایش نرخ داشته‌اند.

وی بیان داشت: بحث ما اینجاست که آیا بیرجند به عنوان یک مرکز استان در حال توسعه نیز باید نرخ آن از جاهای دیگر تبعیت کند؟ چرا دولت برای کاهش نرخ بلیط در استان و یا گرفتن سوبسید از ایرلاین‌های دولتی رایزنی نمی‌کند؟

فعال گردشگری خراسان جنوبی با بیان اینکه بیشترین پروازهای استان را شرکت ایران‌ایر یک ایرلاین کاملا دولتی انجام و شرکت ماهان و آتا نیز در برخی روزها پرواز می‌گذارند، تصریح کرد: دولت باید در استان رایزنی کند که بتواند سوبسید و کلاس‌های نرخی پایین‌تر را برای مردم بگیرد.

قیمت‌های نجومی و بی‌رغبتی مردم و سرمایه‌گذار

کاشانی ادامه داد: نه تنها مردم استان بلکه سرمایه‌گذارانی که بخواهند وارد استان شوند و در حوزه‌های معدن و گردشگری سرمایه‌گذاری کنند، میانگین رفت و برگشتشان حدود یک میلیون و 200 هزار تومان هزینه دارد که این رقم قطعا به نفع مردم و سرمایه‌گذار نیست!

وی بیان داشت: بحث مهمی که مطرح است وجود ایرلاین آتا و نحوه آمدن آن به استان و بازار خراب‌کنی این ایرلاین است؛ به تعبیر ما ایرلاین‌ها در شهرهای مختلف ایران در کاهش نرخ با هم رقابت می‌کنند که متأسفانه در خراسان‌جنوبی (فرودگاه طبس و بیرجند) ایرلاین‌ها در افزایش نرخ با هم رقابت می‌کنند!

فعال گردشگری خراسان جنوبی با اشاره به دلیل عمده این افزایش نرخ، مطرح کرد: بالغ بر 80 تا 85 درصد مسافران پروازها که عمدتا مسیر تهران بیرجند و بالعکس هستند کارمندان دولت بوده و برایشان مهم نیست بلیط 400 هزار تومانی را بخرند یا بلیط 700 هزار تومانی!

سؤال از استاندار و مسؤولان

کاشانی اعلام کرد: سؤال ما این است آقای استاندار، آقای نماینده مجلس، آقای مدیر کل و غیره وقتی بلیطی برای شما تهیه می‌کنند که به جلسه برسید آیا نرخ بلیط را هم نگاه می‌کنید که با چه قیمتی برای شما خریداری شده؟

وی بیان داشت: دلیل عمده اینکه اعتراض خاصی را نسبت به افزایش نرخ بلیط هواپیما نمی‌بینیم این است که بین 80 تا 85 درصد مسافران دولتی و کمتر از 15 تا 20  درصد مسافر شخصی هستند؛ مسافران شخصی نیز با مریض، یا استاد دانشگاه، یا دانشجو هستند که مجبور به پرداخت می‌شوند، به‌گونه‌ای دیگر هزینه بلیط بر آن‌ها تحمیل می‌شود.

80 تا 85 درصد مسافران کارمندان دولت

فعال گردشگری خراسان جنوبی افزود: وقتی 85 درصد مردم برایشان مهم نیست و با چه نرخی سوار هواپیما شوند ایرلاین نیز دلیلی بر پایین آوردن نرخ بلیط نمی‌بیند زیرا ظرفیت هواپیما تکمیل و با همان قیمت‌های نجومی بلیط را می‌فروشد.

کاشانی با بیان اینکه ورود ایرلاین آتا به خراسان‌جنوبی قرار بود باعث توسعه پروازها شود، توضیح داد: توسعه پروازها یعنی ایرلاین‌های موجود را نگه داریم و با ورود یک ایرلاین جدید بر تعداد پروازها افزوده شود.

با ورود آتا چه اتفاقی در استان افتاد؟/ درخواست تسهیلات کلان میلیاردی در قبال هیچ!

وی مطرح کرد: شرکت هواپیمایی آتا ادعا کرد که هر روز می‌خواهد پرواز بگذارد، مدیر عامل شرکت هواپیمایی آتا به همراه تیمش وارد استان شد و جهت آشنایی آن‌ها تور بیرجندگردی را گذاشتیم تا با بخشی از فرهنگ، تاریخ و پناسیل‌های فرهنگی و تاریخی استان آشنا شوند.

فعال گردشگری خراسان جنوبی با اشاره به اینکه شرکت آتا در وهله اول تمام پروازها را باز کرد، بیان داشت: در 15 اسفندماه سال گذشته مجددا تیم هیأت‌مدیره آتا به همراه تیم بازرگانی شرکت وارد بیرجند شد و درخواست یک تسهیلات کلان میلیاردی از استان داشتند و مسؤولان نیز گفتند باید بررسی و باید تعهداتی در قبال این پول کلان بدهند در صورتی که شرکت آتا حاضر نبود هیچ تعهد و قراداد منصفانه‌ای را امضا کنند.

لطف شرکت آتا به استان!/ عواقب ورود شرکت هواپیمایی آتا به استان

کاشانی اضافه کرد: در این جلسه گفت‌وگوهای زیادی شد و ما به دنبال تأمین منافع استان بودیم و آتا از بالا به پایین به استان نگاه می‌کرد و گفت ما داریم به شما لطف می‌کنیم که این پول را از شما می‌گیریم و به شما پرواز می‌دهیم!

وی با یادآوری اینکه آتا نرخ را آنقدر غیر منطقی پایین آورد که ماهان و ایران‌ایر گفتند این نرخ منطقی نیست و نمی‌توانیم با این نرخ ادامه دهیم، اضافه کرد: همه فکر می‌کردند یک رقابت منصفانه قرار است انجام شود و نرخ پایین می‌آید!

فعال گردشگری خراسان جنوبی با بیان اینکه در پی این ماجرا ایران‌ایر پرواز روز سه‌شنبه و و چهارشنبه و ماهان پرواز روز چهارشنبه را از برنامه پروازی استان برداشتند، عنوان کرد: بعد اینکه آتا به طمع تسهیلات آمد و نتوانست با هوشمندی مسؤولان ارشد استانی این تسهیلات را بگیرد پرواز روزهای شنبه، دوشنبه و سه‌شنبه را کنسل کرد!

کاشانی با اشاره به اینکه هم‌اکنون در روزهای سه‌شنبه هیچ پروازی و در روز چهارشنبه فقط یک پرواز داریم، مطرح کرد: این در حالی است که در روز چهارشنبه پروازهای شرکت هواپیمایی ماهان و ایران‌ایر با نرخ خوب انجام می‌شد.

یکه‌تازی شرکت آتا در نرخ بلیط

وی با اعلام اینکه چون در روز چهارشنبه فقط تک پرواز شرکت هواپیمایی آتا انجام می‌شود بعضا مشاهده شده قیمت بلیط را تا 750 هزار تومان می‌فروشند، افزود: اینکه ایرلاینی بیاید و تمام برنامه پروازی فرودگاه و نرخ‌ها را به هم بریزد یعنی توسعه پروازها؟ توسعه پروازی اینگونه محقق نمی‌شود.

فعال گردشگری خراسان جنوبی با اشاره به از دست رفتن برخی پروازها، گفت: موقعی که پرواز روز سه‌شنبه و چهارشنبه ایران‌ایر را از دست می‌دهیم قطعا تا شش ماه آینده نمی‌توانیم این پرواز را برگردانیم زیرا برنامه پروازی شرکت‌ها شش ماهه است و باید منتظر باز شدن برنامه زمستانه باشیم.

 افزایش  2.5 برابری نرخ بلیط هواپیما!

وی با بیان اینکه منکر افزایش قیمت‌ها در سطح کشور نیستیم، اضافه کرد: در شرایط تحریم هستیم و خدمات تعمیر و نگهداری هواپیما دلاری است ولی چرا شرکت آتا پرواز روز یکشنبه تهران- بیرجند را به قیمت 750 هزار تومان ولی بلیط تهران- تبریز را به قیمت 286 هزار تومان فروخت؟

فعال گردشگری خراسان جنوبی بیان داشت: این اختلاف نرخ برای چیست؟ آیا فاصله هوایی تهران- بیرجند با تهران- تبریز فرق می‌کند؟ بله مسیر تهران تا تبریز بین یک ساعت و 15 دقیقه تا یک ساعت و 17 دقیقه است و مسیر تهران به بیرجند بین یک ساعت و30 دقیقه تا یک ساعت و 40 دقیقه انجام می‌شود.

کاشانی با اشاره به اینکه بلیط این دو پرواز روی کلاس و اکونومی فروخته شده، اضافه کرد: پس چرا آتا بلیط را در یک مسیر مشابه به 2.5 برابر می‌فروشد؟

درخواست عاجزانه از استاندار/ مسیری پربازده‌ برای ایرلاین‌ها

وی با با بیان اینکه متأسفانه هر چه ضربه می‌خوریم به خاطر خرابکاری‌ها و ارتباط بسیار بد استاندار سابق خراسان‌جنوبی است، اظهار داشت: ایرلاین‌ها مجموعه‌های اقتصادی هستند و باید با آن‌ها اقتصادی صحبت کرد و نمی‌توان دستور داد که تو باید هر روز برای ما پرواز بگذاری.

فعال گردشگری خراسان جنوبی از استاندار خراسان‌جنوبی خواست تا پای مدیران شرکت هواپیمایی ایران‌ایر و ماهان را به خراسان‌جنوبی جهت آشنایی با پتانسیل‌ها و توانمندی‌های استان باز کنند و گفت: طبق صحبت‌های کارشناسان اقتصادی در حوزه بازرگانی هوایی مسیر تهران- بیرجند و بالعکس به دلیل فاصله مناسب بین تیک‌آف و لندینگ یکی از پربازده‌ترین مسیرهای اقتصادی برای ایرلاین‌ها و سودده است.

کاشانی با بیان اینکه این آمادگی را داریم به عنوان یک مجموعه گردشگری تور بیرجندگردی و یا استان‌گردی را به صورت رایگان برای این مدیران عامل برگزار کنیم، مطرح کرد: متأسفانه تاکنون مدیر عامل شرکت هواپیمای جمهوری اسلامی و شرکت ماهان یکی از قوی‌ترین ایرلاین‌های خصوصی کشور به بیرجند نیامده و از توسعه شهری و پتانسیل‌های متنوع استان درحوزه معدنی و گردشگری بی‌خبر هستند.

منبع: فارس نیوز

دیدگاه خود را بنویسید




برچسب های خبر: ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

آخرین اخبار

پربازدید


آتا


آسمان


اترک


ايرتور

پويا


تابان


زاگرس


سپهران


ساها


قشم


کاسپين


کيش


ماهان


معراج


نفت


هما

رصد آب و هوا و وضعیت پروازها

رصد اطلاعات پرواز توسط مسافرین

ایران ایر تور

آرشیو

آتا

آرشیو

آسمان

آرشیو

اترک

آرشیو

نفت

آرشیو

تابان

آرشیو

زاگرس

آرشیو

ساها، سپهران

آرشیو

قشم

آرشیو

کاسپین

آرشیو

کیش ایر

آرشیو

ماهان

آرشیو

معراج

آرشیو

هما

آرشیو

سایر ایرلاین ها

آرشیو

ایرلاین های خارجی

آرشیو