پایگاه خبری-تحلیلی ایرلاین پرس | حواشی تاخیر ۱۰ ساعته پرواز مشهد/ واکنش هواپیمایی تابان به ادعای مسافران درباره مدل بلیط‌فروشی

تاریخ خبر: // کد خبر: 214800 // // //


حواشی تاخیر ۱۰ ساعته پرواز مشهد/ واکنش هواپیمایی تابان به ادعای مسافران درباره مدل بلیط‌فروشی

پرواز شماره 6208 از مبداء اصفهان به مشهد که بنا بود شب گذشته انجام شود با تاخیر 10 ساعته و سرگردانی مسافران در فرودگاه همراه بود.


حواشی تاخیر ۱۰ ساعته پرواز مشهد/ واکنش هواپیمایی تابان به ادعای مسافران درباره مدل بلیط‌فروشی

حمل و نقل با هواپیما در کشور ما همواره داستان‌ها و حواشی زیادی دارد و بارها کلماتی نظیر کنسلی، تاخیری و نقص فنی پروازها را شنیده‌اید.

با این پیش زمینه باید گفت، شرکت هواپیمایی «تابان» یکی از ایرلاین‌هایی است که بارها صحبت کنسلی پروازهایش تیتر اخبار بوده و همواره شاهد بوده‌ایم که مسافرین نقدهای جدی به‌این ایرلاین داشته‌اند.

شب گذشته بود که خبر نقص فنی هواپیمای«ام دی» با شماره پروازی 6208 شنیده شد که بنا بود از مبداء اصفهان به‌مقصد مشهد مقدس پرواز کند، با این حال این پرواز به‌دلیل اعلام نقص فنی کنسل شد و مسافرین تا ساعت 9 صبح امروز در فرودگاه اصفهان سرگردان بودند که سرانجام این پرواز 10 و 30 دقیقه صبح امروز در فرودگاه هاشمی‌نژاد مشهد مقدس به‌زمین نشست.

10 ساعت سرگردانی در فردوگاه بدون کوچکترین رسیدگی!

یکی از مسافرین این پرواز در تماسی که با خبرگزاری فارس در مشهد گرفت، شائبه‌ای را در خصوص نحوه بلیط فروشی شرکت تابان عنوان و اظهار کرد: این رفتارِ شرکت تابان به‌گونه‌ای که بلیت را می‌فروشد و در لحظه پرواز آن را کنسل و دوباره اقدام به‌بلیت فروشی و سپس بار دیگر کنسل می‌کند این نکته را به‌ذهن مسافر القا می‌کند که سیاستی پشت این بلیت فروشی و کنسلی وجود دارد و آن سیاست به‌حد نصاب رساندن ظرفیت  پرواز است.

مسافر دیگر پرواز 6208 هواپیمایی تابان هم به‌خبرگزاری فارس گفت: انتظار می‌رفت که بعد از اعلام کنسلی برای این پرواز، پذیرایی درستی از مسافرین صورت بگیرد، اما از شب گذشته تا صبح امروز شرکت تابان مسافرین را سرگردان در فرودگاه نگه داشته، بدون اینکه مکان مناسبی در اختیارمان بگذارد.

وی تصریح کرد: تا صبح امروز سرگردان و کلافه بر روی صندلی‌های سالن انتظار نشسته بودیم.

شایعات مطرح شده در خصوص نحوه بلیت‌فروشی صحت ندارد

با اعلام این نکات از سوی مسافرین تصمیم گرفتیم تا تماسی با مدیرکل روابط عمومی شرکت هواپیمایی تابان داشته باشیم.

فروغ جعفرزاده در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس در مشهد، گفت: سن ناوگان پروازی در کشور بالا هست و  نقص فنی در پروازها پیش می‌آید و ممکن است چنین موضوعاتی هم بنا به‌شرایط جوی کشور تکرار شده و موجب کنسلی پرواز شود، بنابراین این موارد ناخواسته صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به‌دلایل کنسلی پرواز شب گذشته افزود: پروازهواپیمای«ام دی» با شماره 6208 بنا بوده که ساعت 23 شب گذشته از مبداء اصفهان به‌سمت مشهد مقدس انجام شود، اما به‌دلیل نقص فنی تا ساعت 9 صبح امروز تیم فنی مشغول رسیدگی به‌این پروازه بوده‌اند و بعد از رفع اشکال ساعت 9 و 15 دقیقه این پرواز مسافرگیری کرده و در ساعت 10 و 30 دقیقه امروز در مشهد به‌زمین نشسته است.

مدیرکل روابط عمومی شرکت هواپیمایی تابان با اشاره به‌اینکه تاخیر پروازها دلایل مختلفی دارد، بیان کرد: با وضعیتی که در کشور وجود دارد سعی می‌کنیم تاخیرها را به‌حداقل برسانیم، به‌همین دلیل شرکت هواپیمایی تابان از جمله شرکت‌هایی هست که همواره سعی دارد پروازهای امنی را انجام دهد و این مهم اولین اولویت شرکت ما است.

جعفرزاده در پایان در خصوص شائبه مطرح شده نسبت به‌بلیط فروشی‌های این شرکت هواپیمایی، اینگونه پاسخ داد: چنین موضوعی صحت ندارد، کنسلی پروازها همواره دلیلی دارد، بنابراین چنانچه بلیط فروشی صورت می‌گیرد ما نیز موظف هستیم تا مسافران خود را به‌مقصد برسانیم و به‌ سبکی که می‌گویید چنین چیزی وجود ندارد، بلکه کنسلی اعلام شدن یک پرواز دلایل متعددی دارد که به‌آن اشاره کردم.

متاسفانه با وجود ادعاهایی که از سوی مسؤولان این شرکت هواپیمایی مطرح می‌شود، هواپیمایی تابان یکی از شرکت‌هایی دارای تاخیری بالا در پرواز است.

«تابان» یکی از شرکت‌های هواپیمایی با تاخیر پروازی بالا

 طبق آماری که سازمان هواپیمایی کشور در خرداد ماه سال جاری منتشر کرد، تعداد پروازهای این ایرلاین در فرودگاه مهرآباد 95 پرواز بوده که از این تعداد 55 پرواز به‌موقع انجام شده و 40 پرواز با تاخیر که بر این اساس 42 درصد پروازهای این شرکت در خرداد ماه تاخیر داشته و این در حالی است که حجم کل پروازهای این شرکت در این ماه دو درصد کل پروازهای بوده و میزان تاخیری آن سه درصد!

همچنین تابان در فروردین ماه سال جاری 195 پرواز در فرودگاه مهرآباد داشته که از این تعداد 94 پرواز تاخیر داشته است که به‌عبارتی 48 درصد پروازهایش با تاخیر همراه بوده است که با دارا بودن 3 درصد کل پروازها و شش درصد تاخیری‌ها نسبت به‌تعداد پروازها در صدر آمار تاخیری‌های این ماه قرار داشت.

نکته‌ای که مطرح است اینکه مردم برای سهولت دسترسی و جابه‌جایی سریع  و در کمترین زمان اقدام به‌انتخاب هواپیما می‌کنند، چنانچه بنا بود یک ایرلاین این‌چنین ساعت‌ها مسافرانش را در فرودگاه نگه دارد، پس حمل و نقل با هواپیما با هدف «رسیدن سریع به‌مقصد» دیگر توجیه قابل قبولی برای مسافرین در کشور ما ندارد.

منبع : فارس نیوز


دیدگاه خود را بنویسید




برچسب های خبر: ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

آخرین اخبار

پربازدید


آتا


آسمان


اترک


ايرتور

پويا


تابان


زاگرس


سپهران


ساها


قشم


کاسپين


کيش


ماهان


معراج


نفت


هما

رصد آب و هوا و وضعیت پروازها

رصد اطلاعات پرواز توسط مسافرین

ایران ایر تور

آرشیو

آتا

آرشیو

آسمان

آرشیو

اترک

آرشیو

نفت

آرشیو

تابان

آرشیو

زاگرس

آرشیو

ساها، سپهران

آرشیو

قشم

آرشیو

کاسپین

آرشیو

کیش ایر

آرشیو

ماهان

آرشیو

معراج

آرشیو

هما

آرشیو

سایر ایرلاین ها

آرشیو

ایرلاین های خارجی

آرشیو