پایگاه خبری-تحلیلی ایرلاین پرس | هواپیمای زمین گیر ایرانی در فرودگاه پاریس به تهران بازگشت/ قطعه از تهران تامین و ارسال شد

تاریخ خبر: // کد خبر: 215501 // // // // //


هواپیمای زمین گیر ایرانی در فرودگاه پاریس به تهران بازگشت/ قطعه از تهران تامین و ارسال شد

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی با بیان اینکه از نظر «سافا» هواپیمای قشم ایر در فرودگاه پاریس دچار ایراداتی بود، گفت: با توجه به محدودیت‌هایی که تحریم‌ها برای شرکت‌های هواپیمایی ایجاد کرده، معمولا در فرودگاه‌های اروپایی از ارایه خدمات به ناوگان ایرانی خودداری می‌شود به همین دلیل قطعه مورد نیاز هواپیمای قشم ایر از تهران تامین و به فرودگاه پاریس ارسال شد.


هواپیمای زمین گیر ایرانی در فرودگاه پاریس به تهران بازگشت/ قطعه از تهران تامین و ارسال شد

پس از کارشکنی سعودی‌ها در انجام پرواز حجاج و خط و نشان کشیدن برای ایران ایر مبنی بر اینکه این شرکت هواپیمایی باید به تنهایی و با هواپیمایی ملکی نسبت به انتقال و جابه جایی حجاج اقدام کند، ایران ایر انجام برخی از پروازهای خارجی خود را به سایر شرکت‌ها از جمله قشم ایر واگذار کرد. اما از آنجایی که هواپیمای ایرباس 300-600 قشم ایر از استانداردهای مورد نظر «سافا» برخوردار نبود در فرودگاه پاریس زمین گیر شد.

چند روز گذشته هواپیمای قشم ایر تحت کال ساین ایران ایر که ماموریت جابه جایی مسافران شرکت هواپیمایی ایران ایر را داشت،‌ طبق تشخیص کمیته بازرسی و ایمنی هوایی اتحادیه اروپا (سافا) به دلیل نقص فنی- مهندسی در فرودگاه شاردوگل پاریس زمین گیر شد و اجازه انجام پرواز به این هواپیما را ندادند.

هر چند که این هواپیما 30 جولای پس از سوخت‌گیری در آنکارا به تهران بازگشت اما این غفلت سازمان هواپیمایی کشوری و این شرکت هواپیمایی برای رعایت استانداردهای سافا باعث تحمیل هزینه‌های گزاف به صنعت هوانوردی کشورمان شد.

مقصود اسعدی سامانی،  دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی در این باره اظهار داشت: کمیته بازرسی و ایمنی هوایی اتحادیه اروپا (سافا) براساس مقررات مشخص این نهاد تمام هواپیماهایی که وارد کشورهای عوض اتحادیه اروپا می‌شود را بازرسی می‌کند و اگر هواپیمایی مقررات سافا چک را نداشته باشند،‌ می‌تواند به آن هواپیما اجازه پرواز ندهد.

وی ادامه داد: اگر هواپیمایی براساس نظر سافا صلاحیت پرواز را نداشته باشد یا پرواز آن خطرناک باشد،‌ اجازه پرواز نخواهد داشت.

دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی با بیان اینکه از نظر این کمیته هواپیمای قشم ایر دچار ایراداتی بود، گفت: با توجه به محدودیت‌هایی که تحریم ها برای شرکت‌های هواپیمایی ایجاد کرده، معمولا در فرودگاه های اروپایی از ارایه خدمات به ناوگان ایرانی خودداری می‌شود به همین دلیل قطعه مورد نیاز هواپیمای قشم ایر از تهران تامین و به فرودگاه پاریس ارسال شد.

نکته قابل تامل در این موضوع این است که استانداردهای سافا برای تمام فعالان صنعت هوانوردی به ویژه مدیران شرکت‌های هواپیمایی و مسئولان سازمان هواپیمایی کشوری آشکار و قابل دسترس است اما با این وجود هنوز هم از رعایت این استانداردهای مشخص و معلوم غفلت می‌شود و همین غفلت باعث تحمیل هزینه‌های قابل توجه به ایرلاین‌های درگیر موضوع و سرگردانی مسافران می‌گردد.

منبع : ایلنا


دیدگاه خود را بنویسید

مجوز ارسال دیدگاه داده نشده است!


برچسب های خبر: ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

آخرین اخبار

پربازدید


آتا


آسمان


اترک


ايرتور

پويا


تابان


زاگرس


سپهران


ساها


قشم


کاسپين


کيش


ماهان


معراج


نفت


هما

رصد آب و هوا و وضعیت پروازها

رصد اطلاعات پرواز توسط مسافرین

ایران ایر تور

آرشیو

آتا

آرشیو

آسمان

آرشیو

اترک

آرشیو

نفت

آرشیو

تابان

آرشیو

زاگرس

آرشیو

ساها، سپهران

آرشیو

قشم

آرشیو

کاسپین

آرشیو

کیش ایر

آرشیو

ماهان

آرشیو

معراج

آرشیو

هما

آرشیو

سایر ایرلاین ها

آرشیو

ایرلاین های خارجی

آرشیو