پایگاه خبری-تحلیلی ایرلاین پرس | میانگین سن ناوگان هوایی به ۲۲ سال رسید / لزوم بازنگری سیاست گذاری‌های حمل و نقل هوایی کشور

تاریخ خبر: // کد خبر: 217411 // // //


میانگین سن ناوگان هوایی به ۲۲ سال رسید / لزوم بازنگری سیاست گذاری‌های حمل و نقل هوایی کشور

مجید کیان‌پور عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: میانگین سن ناوگان هوایی کشور ۲۲.۷ سال است که باید با استفاده از هواپیما‌های زیر ۱۰ سال آن را کاهش دهیم.


میانگین سن ناوگان هوایی به ۲۲ سال رسید / لزوم بازنگری سیاست گذاری‌های حمل و نقل هوایی کشور

مجید کیان‌پور عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه ناوگان هوایی باید بروزرسانی شود، گفت: نوسازی ناوگان‌ هوایی یک ضرورت اساسی برای حمل و نقل کشور به شمار می‌رود و باید جزء اولویت‌های اصلی باشد.

او با بیان اینکه هم‌اکنون میانگین سن ناوگان هوایی کشور ۲۲.۷ سال است، گفت: وزارت راه و شهرسازی باید دستور دهد که ناوگان بالای ۱۰ سال وارد خطوط هوایی نشود چرا که علاوه بر هزینه‌های نگهداری  تجهیزات نوسازی آن‌ها را هم با مبالغ بسیار بالاتری پرداخت می‌کنیم.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بسیاری از شرکت‌ها اعلام می‌کنند که این هزینه‌ها از طرف شرکت‌های هواپیمایی پرداخت می‌شود، اما باید این را بدانیم که این هزینه‌ها از کشور و از صندوق توسعه ملی و همچنین صندوق ذخیره ارزی برداشت می‌شود در نتیجه بسیاری از خسارات آن‌ها به مردم وارد می‌شود.

کیان‌پور توضیح داد: زمانی که توپول‌اف‌ها را وارد ناوگان هوایی کشور کردیم به دلیل آن که سن آن‌ها بسیار بالا بود هزینه‌های بسیار زیادی به کشور تحمیل شد و شاهد سقوط هواپیما‌های زیادی در این بخش بودیم.

او اظهار کرد: باید دستور‌العمل‌ها، بخش‌نامه‌ها و آیین‌نامه‌های دولت در حوزه هوایی کشور بازنگری شود و تنها مجوز واردات هواپیما زیر ۱۰ سال داده شود.

عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به اینکه بسیاری از شرکت‌های هواپیمایی از ایر لاین‌های دیگر خریداری می‌کنند گفت: در این ایر لاین‌ها باید به عمر هواپیما و استفاده از تجهیزات به روز توجه شود و باید به شرکت‌های هواپیمایی دستور داده شود که اجازه پرواز تنها به هواپیما‌های زیر ۱۰ سال داده می‌شود.

کیان‌پور کمک به کاهش سن ناوگان هوایی کشور را از اولویت‌های حاکمیتی دانست و گفت: ضرورت بهسازی و نوسازی ناوگان هوایی یک موضوع غیر قابل انکار است و  وزارت راه و شهرسازی باید به این موضوع توجه کند و به مرور زمان  ناوگان فرسوده کشور را از چرخه فعالیت خارج کند.

عضو کمیسیون عمران مجلس در پایان گفت: صنعت هوایی کشور یک صنعت ارز بر است که حدود ۶۰ تا ۷۰ درصد از ارز کشور در این صنعت استفاده می‌شود.

منبع : باشگاه خبرنگاران


دیدگاه خود را بنویسید


برچسب های خبر: ,,,,,,,,,

آخرین اخبار

پربازدید


آتا


آسمان


اترک


ايرتور

پويا


تابان


زاگرس


سپهران


ساها


قشم


کاسپين


کيش


ماهان


معراج


نفت


هما

رصد آب و هوا و وضعیت پروازها

رصد اطلاعات پرواز توسط مسافرین

ایران ایر تور

آرشیو

آتا

آرشیو

آسمان

آرشیو

اترک

آرشیو

نفت

آرشیو

تابان

آرشیو

زاگرس

آرشیو

ساها، سپهران

آرشیو

قشم

آرشیو

کاسپین

آرشیو

کیش ایر

آرشیو

ماهان

آرشیو

معراج

آرشیو

هما

آرشیو

سایر ایرلاین ها

آرشیو

ایرلاین های خارجی

آرشیو