پایگاه خبری-تحلیلی ایرلاین پرس | فرود اضطراری ایرباس ایران ایرتور در مهرآباد + توضیحات ایرتور و مشخصات هواپیما

تاریخ خبر: // کد خبر: 225274 // // // // //


فرود اضطراری ایرباس ایران ایرتور در مهرآباد + توضیحات ایرتور و مشخصات هواپیما

به گزارش رسانه ها هواپیمای ایرباس 300 هواپیمایی ایران ایرتور مسیر پروازی از تهران به مقصد تبریز پس از گزارش اشکال ژنراتور توسط خلبان، فرود اضطراری کرد.


فرود اضطراری ایرباس ایران ایرتور در مهرآباد + توضیحات ایرتور و مشخصات هواپیما

ایرباس 300-600 (رجیستر EP-MNM) ایران ایرتور با شماره پرواز ۹۷۸ مسیر پروازی تهران به تبریز بعد از پرواز از مهر آباد در فاصله ۱۵ مایلی گزارش اشکال ژنراتور کرده و به مهرآباد باز گشت.

مدیرکل فرودگاه بین المللی مهرآباد از سلامت مسافران پرواز هواپیمایی ایران ایرتور خبرداد و گفت: تلاش برای رفع نقص فنی پرواز تهران – تبریز ادامه دارد. میرسعید صفی نیا در این خصوص اظهارداشت: پرواز ایرباس۶۰۰۳۰۰ هواپیمایی ایرتور که صبح امروز – جمعه – فرودگاه مهرآباد تهران را به مقصد فرودگاه تبریز ترک کرد به علت نقص فنی در فاصله ۱۵ مایلی مجبور به بازگشت به تهران شد. وی افزود: مسافران پرواز هواپیمایی شرکت ایران ایرتور که در پی نقص فنی هواپیما چند دقیقه بعد از پرواز به فرودگاه مهرآباد بازگشتند در سلامت کامل به سر می برند.

مدیرکل فرودگاه بین المللی مهرآباد ادامه داد: با گزارش خلبان این پرواز مبنی بر وجود اشکال در ژانراتور هواپیما این پرواز به فرودگاه مهرآباد بازگشت. صفی نیا بیان نمود که ساعت ۹ و پنج دقیقه صبح امروز خلبان این هواپیما گزارش نقص فنی را اعلام و هواپیما پس از ۱۰ دقیقه به سلامت در فرودگاه مهرآباد فرود آمد. وی یادآور شد: هم اکنون مسافران به ترمینال منتقل شده اند تا در صورت رفع نقص فنی باردیگر با همین هواپیما به تبریز منتقل شوند.

مدیرکل فرودگاه بین المللی مهرآباد تصریح کرد که در صورتی که هواپیما در موعد مقرر آماده مسافرگیری نشود، مسافران با هواپیمای جایگزین تهران را به مقصد تبریز ترک می کنند. مقصد دوم این هواپیما بعد از انتقال مسافران به تبریز شهر استانبول در ترکیه بود.

توضیحات ایران ایرتور در خصوص خبر فرود اضطراری :

مالک شرکت هواپیمایی ایران ایر تور با تکذیب فرود اضطراری پرواز تهرا- تبریز گفت: تا دقایقی دیگر پرواز تبریز انجام می شود. مجید شکاری درباره نقص فنی پرواز تهران – تبریز و برگشت هواپیما به فرودگاه مهرآباد اظهار داشت: صبح امروز هواپیمای 300-600 از مبدا تهران عازم تبریز بود که یکی از ژنراتورهای هواپیما دچار مشکل شد اما ژانراتور دیگر هواپیما و باتری اضطراری سالم بودند و امکان ادامه پرواز وجود داشت اما خلبان ترجیح داد برای رفع مشکل به فرودگاه مهرآباد بازگردد.

وی با بیان اینکه فرود اضطراری نداشتیم، ادامه داد: این هواپیما پس از تبریز، باید پرواز استانبول را انجام می داد اما از آنجایی که به دلیل تحریم ها محدودیت هایی در ارایه سرویس ها در فرودگاه های خارجی وجود دارد، خلبان ترجیح و تشخیص داد که برای پذیرش این سرویس ها و رفع ایراد به فرودگاه مهرآباد بازگردد.

شکاری تاکید کرد: برگشت به فرودگاه مهرآباد در جهت به صفر رساندن ریسک این پرواز بوده است. مالک شرکت ایران ایرتور افزود: در حال حاضر قطعه معیوب تعویض شده و پس از تست های لازم مورد تایید خلبان قرار گرفته است و تا دقایقی دیگر هواپیما عازم تبریز می شود.

آشنایی با تاریخچه ایرباس 300 ایران ایرتور :

این هواپیما با شماره سریال 773 ساخته شد و نخستین پرواز خود را در تاریخ 1996/11/13 انجام داده است. در تاریخ 1996/12/30 با رجیستر D-AIAX و به عنوان جوان‌ترین A300-600 وارد ناوگان شرکت لوفت هانزا شد. از 2005/07/05 به مدت یک سال به دیگر شرکت آلمانی Hapagfly اجاره داده شد. (این شرکت در سال 2007 تعطیل شده است) سپس مدت شش ماه به شرکت Swiss واگذار شد و در 2007/01/03 مجددا به لوفتهانزا بازگشت و تا 2009/07/03 که در فرودگاه درسدن از خدمت خارج و زمینگیر شد، پروازهای این شرکت را انجام داد.  پس از اورهال در لوفتهانزا تکنیک و با اعلام فروش این هواپیما توسط لوفت هانزا، هواپیمایی ماهان آن را از طریق واسطه خریداری و در تاریخ 2010/05/25 به فرودگاه بریسپل در کی‌یف اوکراین منتقل کرد. هواپیما نهایتا در 2010/06/30 (مطابق با 9 تیر 1389) وارد کشور شد و رجیستر EP-MNM به خود گرفت. هواپیما در 26 تیر 1389 به فرودگاه مهرآباد منتقل شد و از همان روز فعالیت خود را برای ماهان آغاز کرد.

از 14 مرداد تا 25 اسفند 1395 این ایرباس جهت انجام پروازهای خارجی سوریه، به هواپیمایی این کشور منتقل شد. هواپیما پیش از انتقال به دمشق، به صورت یکدست سفید شده بود که پس از بازگشت، مجددا به رنگ‌آمیزی شرکت ماهان درآمد. شرکت هواپیمایی ایرتور در راستای گسترش ناوگان خود، این ایرباس را که پس از بازگشت از سوریه، برای مدتی زمینگیر شده بود، خریداری کرده و از 19 اسفند 1397 پروازهای این هواپیما برای شرکت جدید آغاز شد. چیدمان صندلی‌های این هواپیما C24 Y256 است.

مشخصات فنی

این هواپیما از 2 موتور CF6-80C2A5 ساخت جنرال الکتریک با رانش هر کدام 61500 پاوند استفاده می‌کند.

ـ مدل هواپیما: Airbus A300B4-605R
ـ طول هواپیما: 54 متر و 8 سانتی‌متر
ـ دهانه بال: 44 متر و 84 سانتی‌متر
ـ ارتفاع بلندترین نقطه سازه از سطح زمین: 16 متر و 62 سانتی‌متر
ـ مساحت بال: 260 متر مربع
ـ حداکثر وزن در زمان برخاست: 165900 کیلوگرم
ـ برد پرواز: 7405 کیلومتر
ـ کروی پرواز: 2 نفر

رویدادها

در 15 تیر 1391 در حال پوش شدن از آشیانه به سمت اپرون و آماده‌سازی برای پرواز به مقصد دوبی، چرخ‌های هواپیما جمع شده و بروی ماشین پوش‌بک سقوط می‌کند که باعث می‌شود زیر بدنه هواپیما و دماغه و همچنین پوسته خارجی موتور آسیب ببیند. این هواپیما پس از انجام تعمیرات مجددا به خط پرواز بازگشت.

در صورت نقص در توضیحات یا نیازمندی به اصلاح، منتظر روشنگری روابط عمومی ایرتور می باشیم

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر // ایرنا // ایلنا // وبلاگ طیاره


دیدگاه خود را بنویسید




برچسب های خبر: ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

آخرین اخبار

پربازدید


آتا


آسمان


اترک


ايرتور

پويا


تابان


زاگرس


سپهران


ساها


قشم


کاسپين


کيش


ماهان


معراج


نفت


هما

رصد آب و هوا و وضعیت پروازها

رصد اطلاعات پرواز توسط مسافرین

ایران ایر تور

آرشیو

آتا

آرشیو

آسمان

آرشیو

اترک

آرشیو

نفت

آرشیو

تابان

آرشیو

زاگرس

آرشیو

ساها، سپهران

آرشیو

قشم

آرشیو

کاسپین

آرشیو

کیش ایر

آرشیو

ماهان

آرشیو

معراج

آرشیو

هما

آرشیو

سایر ایرلاین ها

آرشیو

ایرلاین های خارجی

آرشیو