پایگاه خبری-تحلیلی ایرلاین پرس | همه هواپیما‌های عملیاتی مجوز پرواز دارند + نقد

تاریخ خبر: // کد خبر: 233058 // // // // // خبر مهم


همه هواپیما‌های عملیاتی مجوز پرواز دارند + نقد

همه هواپیما‌های خطوط پروازی، تحت کنترل این سازمان هستند و آنچه در فضای مجازی در خصوص استفاده از هواپیما‌های باری مطرح شده واقعیت ندارد.


همه هواپیما‌های عملیاتی مجوز پرواز دارند + نقد

رضا جعفرزاده در مصاحبه تلفنی با اشاره به برخی شایعات در فضای مجازی مبنی بر اینکه در یکی از خطوط هواپیمایی داخلی (پویا ایر) از هواپیما‌های باری و تجاری برای جابجایی مسافر استفاده می‌شود، گفت: این هواپیما دارای مجوز پرواز با کاربرد مسافری در خطوط هوایی است و ممنوعیت پرواز ندارد. وی افزود: هواپیمای یاد شده، هواپیمایی مسافری است و دارای مجوز و صلاحیت پرواز و حمل مسافر است و اینکه گفته شده با دستور رئیس جمهور از سال ۱۳۹۳ زمینگیر بوده واقعیت ندارد.
گفتنی است چند روز اخیر در فضای مجازی، عکسی از یک هواپیمای آنتونوف 74 منتشر و در آن ادعا شده این هواپیما دارای کاربرد تجاری و باری بوده و در سال ۱۳۹۳ با دستور رئیس جمهور به علت ریسک بالای پروازی زمینگیر شده، اما اخیرا از این هواپیما در یکی از خطوط پروازی برای حمل مسافر استفاده شده است.

نقدهای ایرلاین پرس :
بررسی هرچند ساده در موتورهای جستجو ، خواننده را به عبارت زیر می رساند :

پرواز هواپیماهای “آنتونوف ۷۴” هم در ایران ممنوع شد : در پی ممنوعیت پرواز هواپیماهای “ایران ۱۴۰” پرواز هواپیماهای مسافربری “آنتونوف ۷۴” نیز در ایران ممنوع شد. دستور ممنوعیت پرواز این هواپیماها نیز توسط حسن روحانی، رئیس جمهور ایران صادر شده است.

سوال این است که :

  • آقای جعفر زاده چرا در خصوص رد این موضوع توضیح نداده و صرفا به بیان یک عبارت کوتاه تکذیبی اکتفا کرده است؟
  • آقای جعفرزاده چرا در خصوص پنجره نداشتن این هواپیما و تضاد آن با قوانین پروازی هواپیماهای مسافربری، توضیح نداده است و ارایه توضیح در این خصوص را به سایر بخش های تخصصی سازمان محول کرده است؟
توضیحات تکمیلی :
– 7 ماه بعد از ممنوعیت پرواز آنتونوف در اسفند سال 1393، هواپیمایی پویا کلیه مجوزهای لازم برای پرواز به فرودگاه شاهرود را از سازمان هواپیمایی کشوری، اخذ نموده است (اظهارات منوچهر اتقیایی).
– در 9 مهر ماه 1395، یک فروند آنتونوف در فرودگاه زاهدان از باند خارج شده و سانحه آفریده است.
اگر ممنوعیت پروازی آنتونف رفع شده بود، چرا سازمان هواپیمایی کشوری در این خصوص روشنگری و اطلاع رسانی لازم را انجام نداده است ؟ اگر این ممنوعیت بشکل مشروط برای پویا ایر رفع شده است، باز نیاز به پاسخگویی احساس می شود. اگر ممنوعیت پرواز با تبدیل هواپیمای مسافربری به باربری رفع شده است، چرا توضیحات لازم ارایه نشده است؟

بر اساس این شواهد،آیا نمی توان در خصوص فرافکنی سازمان هواپیمایی کشور و شانه خالی کردن این سازمان از پاسخگویی و شفاف سازی افکار عمومی ، قضاوت نمود؟

منتظر پاسخگویی این سازمان محترم می باشیم.

منبع :با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری  صدا و سیما


دیدگاه خود را بنویسید




برچسب های خبر: ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

آخرین اخبار

پربازدید


آتا


آسمان


اترک


ايرتور

پويا


تابان


زاگرس


سپهران


ساها


قشم


کاسپين


کيش


ماهان


معراج


نفت


هما

رصد آب و هوا و وضعیت پروازها

رصد اطلاعات پرواز توسط مسافرین

ایران ایر تور

آرشیو

آتا

آرشیو

آسمان

آرشیو

اترک

آرشیو

نفت

آرشیو

تابان

آرشیو

زاگرس

آرشیو

ساها، سپهران

آرشیو

قشم

آرشیو

کاسپین

آرشیو

کیش ایر

آرشیو

ماهان

آرشیو

معراج

آرشیو

هما

آرشیو

سایر ایرلاین ها

آرشیو

ایرلاین های خارجی

آرشیو