البته مشکل عدم مطالعه درست مکان یابی پروژهها در دیگر پروژههای بزرگ زنجان رعایت نشده و خسارتهای زیادی در سالهای گذشته به بیتالمال وارد شده است که باید مسئولان وقت پاسخگو باشند. بعد از افتتاح فرودگاه زنجان در سال 79 انتظار میرفت این فرودگاه بخاطر نزدیکی استان زنجان به پایتخت جزو پرترافیکترین فرودگاههای کشور شود ولی این امر محقق نشد.
فرودگاههایی مثل فرودگاه زنجان که در سطح متوسط هستند که با فرودگاه های بزرگ کشور مثل فرودگاه مشهد، شیراز، اصفهان و تبریز فرودگاههایی هستند که تعداد پرواز بالایی دارند فرق داشته و شرکت هواپیمایی به صورت برنامهای و فروش بلیط پرواز را برقرار میکند. فرودگاههای سطح متوسط حتما باید بخش خصوصی پروازها را چارتر کند و طرف قرارداد هواپیمایی باشد و بتواند پرواز را برقرار کند، که متاسفانه در استان زنجان بخش خصوصی در این بخش ضعیف عمل میکند.
با توجه به مباحث بالا انتظار میرفت فرودگاه زنجان بتواند یکی از پرترافیکترین فرودگاههای کشور تبدیل شود ولی متاسفانه به یکی از آرامترین فرودگاههای کشور تبدیل شده و امروز صبح آخرین پرواز زنجان به مشهد هم انجام شد بدون اینکه آژانسهای مسافرتی برای هفتههای بعد فروش بلیط داشته باشند.
مدیر فرودگاه زنجان اظهار داشت: شرکت هواپیمایی بدون اطلاع و مکاتبهای این کار را انجام داده است.
محمد قاسمی با تاکید بر اینکه پرواز زنجان به مشهد و بالعکس تقریبا با ظرفیت کامل انجام میشد، افزود: آژانسهای مسافرتی برای هفته بعد پیش فروش بلیط نداشته است.
با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از: تسنیم
دیدگاه خود را بنویسید