پایگاه خبری-تحلیلی ایرلاین پرس | آشنایی با مرموزترین هواپیمای تجاری دنیا

تاریخ خبر: // کد خبر: 244988 // // //


آشنایی با مرموزترین هواپیمای تجاری دنیا

هفته گذشته، شرکت هواپیمایی Otto Aviation موفق شد آخرین هواپیمای ساخته شده خود را به پرواز دربیاورد و اولین تست‌های عملی پروازی را پشت سر بگذارد. این هواپیما مرموز بوده و تا کنون هیچ اطلاع‌رسانی درباره‌اش نشده یا رسانه‌ها پیرامون‌اش خبری منتشر نکردند.


آشنایی با مرموزترین هواپیمای تجاری دنیا

هفته گذشته، شرکت هواپیمایی Otto Aviation موفق شد آخرین هواپیمای ساخته شده خود را به پرواز دربیاورد و اولین تست‌های عملی پروازی را پشت سر بگذارد.

این هواپیما که در برخی رسانه‌ها Celera 500L نامیده می‌شود ولی روی خود بدنه آن N818WM نوشته شده است (احتمالا کد رجیستری هواپیما است)؛ مرموز بوده و تا کنون هیچ اطلاع‌رسانی درباره‌اش نشده یا رسانه‌ها پیرامون‌اش خبری منتشر نکردند.

فقط سایت thedrive در ژوئن ۲۰۱۹ گزارشی منتشر کرده و یک سری اطلاعات براساس ثبت اختراع شرکت هواپیمایی Otto Aviation درباره این هواپیمای مدرن و پیشرفته منتشر ساخت. همین سایت اکنون گزارش داده تصاویر پرواز هواپیمای Celera 500L را دریافت کرده است.

ظاهرا، این هواپیما هفته گذشته در منطقه ویکتورویل کالیفرنیا اولین پروازهای عملی خود را با موفقیت پشت سر گذاشته است. البته با قطعیت نمی‌توان گفت اولین پرواز آزمایشی این هواپیما است و ممکن است پروازهای دیگری هم داشته که رسانه‌ای نشدند.

گفته می‌شود Celera 500L انقلابی‌ترین هواپیمای تجاری و پرواز خصوصی ساخته شده تا کنون است. طبق اسناد ثبت اختراع این هواپیما، بسیاری از مفاهیم و فناوری‌های ساخت هواپیماهای کوچک تجاری و خصوصی زیر پا گذاشته شده و طرح‌های جدیدی استفاده شده است.

از نظر ظاهری شاهد یک موتور پره‌ای در آخرین قسمت بدنه در پشت است و از دو بال جدید سود می‌برد که نوک‌های این بال‌ها می‌توانند تغییر حالت بدهند و از افقی به وضعیت عمودی یا شیب‌دار دربیایند. هواکش‌ها به بالای بدنه هواپیما منتقل شدند تا مطمئن شویم که موتورها در عقب این پرنده هستند.

کارایی ۱۰ برابر بیشتر

هر کدام از موتورها دارای یک اگزوز و ورودی هواوی بزرگ است. احتمالا موتور این هواپیما A03 V12 است و آن‌طور که در ثبت اختراع آن می‌خوانیم؛ می‌تواند در ارتفاع ۶۵ هزار پایی مسافتی ۴۶۰ تا ۵۱۰ مایل را در یک ساعت طی می‌کند. میزان مصرف سوخت این پرنده ۳۰ تا ۴۲ مایل با هر گالن گزارش شده است.

برای مقایسه، هواپیمای جت محبوب تجاری Pilatus PC-12 حداکثر می‌تواند در ۳۰ هزار پایی پرواز کند و طی یک ساعت نزدیک به ۶۶ گالن سوخت مصرف در سرعت ۳۳۰ مالی طی یک ساعت دارد. تقریبا با سرعتی متوسط باید برای هر ۵ مایل یک گالن سوخت صمرف کند.

بنابراین؛ هواپیمای Celera 500L عملکرد و کارایی نزدیک به ۱۰ برابر بیشتر از بهترین هواپیماهای جت تجاری کنونی دارد.

ابهام‌های زیادی درباره طراحی این هواپیمای شرکت Otto Aviation وجود دارد. مثلا، هنوز مشخص نیست دقیقا یک موتوره یا دو موتوره است. گفته می‌شود موتورها دستکاری شده و توربوشارژ چند مرحله‌ای هستند تا کارایی بیشتری داشته باشند. همین‌طور، گفته می‌شود از سیستم خنک‌کننده جدیدی در این پرنده استفاده شده که مصرف انرژی پایینی داشته ولی راندمان کلی را افزایش می‌دهد.

شرکت Otto Aviation بیش از یک دهه است که دارد روی هواپیمای Celera 500L کار می‌کند. روی طراحی هر بخش این جت سال‌ها کار تحقیقاتی صورت گرفته و بهینه‌سازی‌هایی انجام شده است تا کارایی بیشتر شود.

این شرکت هنوز هیچ صحبتی درباره جدیدترین ساخته‌اش نداشته و در حالی‌که برخی رسانه‌ها می‌گویند بیش از حد «خجالتی» هستند و دوست ندارند درباره هواپیمای انقلابی جدید خود حرف بزنند؛ همچنان منتظریم تا اطلاعات بیشتری و معتبرتری منتشر شود.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از : یک پزشک


دیدگاه خود را بنویسید




برچسب های خبر: ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

آخرین اخبار

پربازدید


آتا


آسمان


اترک


ايرتور

پويا


تابان


زاگرس


سپهران


ساها


قشم


کاسپين


کيش


ماهان


معراج


نفت


هما

رصد آب و هوا و وضعیت پروازها

رصد اطلاعات پرواز توسط مسافرین

ایران ایر تور

آرشیو

آتا

آرشیو

آسمان

آرشیو

اترک

آرشیو

نفت

آرشیو

تابان

آرشیو

زاگرس

آرشیو

ساها، سپهران

آرشیو

قشم

آرشیو

کاسپین

آرشیو

کیش ایر

آرشیو

ماهان

آرشیو

معراج

آرشیو

هما

آرشیو

سایر ایرلاین ها

آرشیو

ایرلاین های خارجی

آرشیو