پایگاه خبری-تحلیلی ایرلاین پرس | ⁣آیا زمان خداحافظی با فلگ کریرها فرا رسیده؟

تاریخ خبر: // کد خبر: 249468 // // // // // خبر مهم


⁣آیا زمان خداحافظی با فلگ کریرها فرا رسیده؟

در سراسر جهان، تعدادی از فلگ کریرها (حاملان پرچم) روزهای سختی را سپری می کنند. از سوی دیگر، تعدادی دیگر فراتر از تصور در حال شکوفایی هستند. با این حال، ظهور شرکت های خصوصی زیاد نیز این سوال را ایجاد می کند که آیا زمان خداحافظی با فلگ کریرها فرا رسیده؟


⁣آیا زمان خداحافظی با فلگ کریرها فرا رسیده؟

در سراسر جهان، تعدادی از فلگ کریرها (حاملان پرچم) روزهای سختی را سپری می کنند. از سوی دیگر، تعدادی دیگر فراتر از تصور در حال شکوفایی هستند. با این حال، ظهور شرکت های خصوصی زیاد نیز این سوال را ایجاد می کند که آیا زمان خداحافظی با فلگ کریرها فرا رسیده؟

برای مثال هواپیمایی آفریقای جنوبی علیرغم گرفتن ایرباس های 350، در حال فروپاشی است. و یا هواپیمایی تایلند علیرغم قدرت گردشگری تایلند، این روزها به دلیل رقابت در بخش خصوصی، حال خوبی ندارد و تنها به حفظ شرایط موجود فکر می کند. به این چرخه باید هواپیمایی هند را نیز افزود. شرکتی که علیرغم فضای کافی برای کار، دچار ویروس کارمندان ناکارآمد است و دولت در صدد فروش هر چه سریعتر آن است. هواپیمایی آلیتالیا نیز نمونه غیرموفق اروپا است که با فشار دولت هنوز نفس می کشد.
با این حال، تعدادی از شرکت های هواپیمایی حامل پرچم موفق هستند. یک مثال خارق العاده آن بریتیش ایرویز است. این خط هوایی یک شبکه و مرکز تفریحی چشمگیر در هیترو را به زودی فعال می کند و از نظر مالی به خوبی عمل کرده و همچنان با استقبال چشمگیر مسافران روبرو است. نمونه موفق دیگر اروپایی ک ال ام است که در بین مسافران اکونومی و تعداد مقاصد پروازی رکورد خوبی دارد.
در آفریقا نیز شرکت هواپیمایی اتیوپی یک غول مشهور است. ناگفته نماند، موفقیت های این شرکت توجه بسیاری از کشورها را به خود جلب کرده و از اتیوپی خواسته اند در ایجاد شرکت های هواپیمایی جدید در این قاره کمک کند.
خطوط هوایی ترکیه یکی دیگر از شرکت های حامل پرچم است که بیش از هر شرکت هواپیمایی دیگر در کره زمین به کشورهای زیادی پرواز می کند. این شرکت هواپیمایی با راه اندازی فرودگاه جدید استانبول هنوز جا برای رشد دارد.
ولی چرا کارشناسان معتقدند که فلگ کریر ها هنوز اهمیت دارند؟
فلگ کریرها هنوز بخش مهمی از پیوند کشورها با خارج هستند. مسافران بومی وقتی با زبان خود در پرواز ارتباط برقرار می کنند در واقع به ایمنی پرواز کمک می کنند. پیوندهای مهم سیاسی نیز به ماندگاری حاملان پرچم کمک می کند. برای مثال، نیویورک یک بازار تجاری مهم است و تنها شرکت هواپیمایی که مستقیماً بین مسکو و نیویورک پرواز می کند، ایروفلوت است. هیچ شرکت هواپیمایی آمریکایی این مسیر را اداره نمی کند.
با این حال، در تعدادی از موارد، سایر شرکت های هواپیمایی ارتباط هوایی بهتری نسبت به حامل های پرچم ارائه می دهند. در برخی موارد نیز ائتلاف چند شرکت هواپیمایی سبب رشد چشمگیر در ربودن سهم سایرین در بازار می شود .

منبع: با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از کانال تلگرامی انجمن شرکت های هواپیمایی


دیدگاه خود را بنویسید




برچسب های خبر: ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

آخرین اخبار

پربازدید


آتا


آسمان


اترک


ايرتور

پويا


تابان


زاگرس


سپهران


ساها


قشم


کاسپين


کيش


ماهان


معراج


نفت


هما

رصد آب و هوا و وضعیت پروازها

رصد اطلاعات پرواز توسط مسافرین

ایران ایر تور

آرشیو

آتا

آرشیو

آسمان

آرشیو

اترک

آرشیو

نفت

آرشیو

تابان

آرشیو

زاگرس

آرشیو

ساها، سپهران

آرشیو

قشم

آرشیو

کاسپین

آرشیو

کیش ایر

آرشیو

ماهان

آرشیو

معراج

آرشیو

هما

آرشیو

سایر ایرلاین ها

آرشیو

ایرلاین های خارجی

آرشیو