پایگاه خبری-تحلیلی ایرلاین پرس | فراهم شدن زمینه خرید هواپیمای «دست‌دوم» با تسهیلات صندوق توسعه ملی

تاریخ خبر: // کد خبر: 251135 // // // // خبر مهم


فراهم شدن زمینه خرید هواپیمای «دست‌دوم» با تسهیلات صندوق توسعه ملی

وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد: در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی، مصوبه‌ای دریافت کرده‌ایم که بر اساس آن به ایرلاین‌ها اجازه دادیم که بتوانند از تسهیلات صندوق توسعه ملی برای خرید هواپیما «دست‌دوم » نیز استفاده کنند.


فراهم شدن زمینه خرید هواپیمای «دست‌دوم» با تسهیلات صندوق توسعه ملی

وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد: در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی، مصوبه‌ای دریافت کرده‌ایم که بر اساس آن به ایرلاین‌ها اجازه دادیم که بتوانند از تسهیلات صندوق توسعه ملی برای خرید هواپیما «دست‌دوم » نیز استفاده کنند.

 افزایش سن ناوگان هوایی یکی از چالش‌های بسیار مهم این روزهای صنعت حمل‌ونقل هوایی کشور است که به گفته کارشناسان عدم امکان خرید هواپیمای نو و همچنین شرایط بسیار سخت ورود هواپیمای دست‌دوم این چالش را جدی‌تر کرده است.

از سوی دیگر سازمان هواپیمایی کشوری به عنوان متولی صنعت حمل‌ونقل هوایی کشور به جای در پیش گرفتن سیاست‌هایی برای کاهش سن ناوگان اقدام به بالا بردن سن ورود ناوگان برای ایرلاین‌ها از 15 سال به 21 سال کرده است، چرا که پیش از این طبق مصوبه شورای عالی هواپیمایی، هواپیماهای دارای سن ساخت 15 سال به بالا امکان ورود به ناوگان هوایی را کشور را نداشتند اما به تازگی طبق مصوبه جدید این شورا، این عدد به 21 سال افزایش یافته است.

بهزاد مظاهری رئیس اسبق سازمان هواپیمایی کشوری نیز چندی پیش در گفتگو با خبرنگار ما گفته بود: اگر هواپیماهای برجامی را فاکتور بگیریم، میانگین سن ناوگان هوایی کشور حدود 35 سال است این در حالی است که متاسفانه سیاست‌های حاکم در صنعت هوایی به نحوی است که برای شرکت‌های هواپیمایی ورود ناوگان با سن پایین، صرفه اقتصادی ندارد و ترجیح ایرلاین ورود هواپیما با سن بالا است.

حدود دو ماه پیش بود که محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در دیدار با مدیران عامل شرکت‌های هواپیمایی کشور اعلام کرد زمینه دریافت تسهیلات صندوق توسعه ملی برای خرید هواپیما فراهم شده است. در حالی این نوید از سوی وزیر راه و شهرسازی به ایرلاین‌ها برای خرید هواپیماها با تسهیلات صندوق توسعه ملی داده شده که در شروط آیین‌نامه صندوق توسعه ملی برای اینکه شرکت‌های هواپیمایی بتوانند از تسهیلات این صندوق استفاده کنند باید حتما به سراغ هواپیمای «نو» بروند و امکان استفاده از تسهیلات صندوق توسعه ملی برای خرید هواپیماهای دست دوم وجود نداشت.

محمد اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار تین نیوز در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه با توجه به افزایش سن ناوگان هوایی آیا ایرلاین‌ها تنها می‌توانند از تسهیلات صندوق توسعه ملی برای خرید هواپیماهای نو استفاده کنند توضیح داد: برای اینکه ایرلاین‌ها بتوانند از این تسهیلات برای خرید هواپیماهای دست‌دوم استفاده کنند به مصوبه هیات امنای صندوق توسعه ملی نیاز بود که  در این رابطه اقدام کردیم.

وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد: در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی، مصوبه‌ای دریافت کرده‌ایم که بر اساس آن به ایرلاین ها اجازه دادیم که بتوانند از تسهیلات صندوق توسعه ملی برای خرید هواپیما «دست‌دوم » نیز استفاده کنند.


منبع :با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تین نیوز


دیدگاه خود را بنویسید




آخرین اخبار

پربازدید


آتا


آسمان


اترک


ايرتور

پويا


تابان


زاگرس


سپهران


ساها


قشم


کاسپين


کيش


ماهان


معراج


نفت


هما

رصد آب و هوا و وضعیت پروازها

رصد اطلاعات پرواز توسط مسافرین

ایران ایر تور

آرشیو

آتا

آرشیو

آسمان

آرشیو

اترک

آرشیو

نفت

آرشیو

تابان

آرشیو

زاگرس

آرشیو

ساها، سپهران

آرشیو

قشم

آرشیو

کاسپین

آرشیو

کیش ایر

آرشیو

ماهان

آرشیو

معراج

آرشیو

هما

آرشیو

سایر ایرلاین ها

آرشیو

ایرلاین های خارجی

آرشیو