پایگاه خبری-تحلیلی ایرلاین پرس | خودمختاری فروش بلیط هواپیما از سوی آژانس ها

تاریخ خبر: // کد خبر: 257267 // // // //


خودمختاری فروش بلیط هواپیما از سوی آژانس ها

رضا جعفرزاده ،مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه بتوانیم کمکی به مسافرانی که بخش هوایی را برای مسافرت خود انتخاب می‌کنند کرده باشیم گفت: مجوز دادیم تا در زمان غیر پیک قیمت ها به پایین‌ترین حد و در زمان پیک پروازی تا سقف نرخ تعیین شده بلیت‌ها را افزایش دهند.


خودمختاری فروش بلیط هواپیما از سوی آژانس ها

رضا جعفرزاده مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری در خصوص افزایش قیمت بلیت‌های هواپیما‌ها در پیک‌های زمانی و روز‌های خاص توضیح داد: خوشبختانه با نظارت‌هایی که از سوی مجموعه سازمان هواپیمایی کشوری صورت گرفته در این مدت هیچ گونه افزایش قیمتی نداشته ایم از سویی علی رقم اینکه آزاد سازی نرخ بلیت هواپیما هم صورت گرفته است، و دامنه نرخ‌ها و نرخ نامه‌ها مشخص است.

وی در ادامه سخنان خود اظهار کرد: هر کسی می‌تواند با هر نرخی بر اساس کسب و کار بازار و عرضه و تقاضا بلیت هواپیما را به فروش برساند؛ اما بخاطر اینکه بتوانیم کمکی در جهت گردشگری و هم کمکی به مسافرانی که بخش هوایی را برای مسافرت خود انتخاب می‌کنند کرده باشیم با مدیران سازمان هواپیمایی نشست‌های مشترکی صورت داده ایم و در نهایت دامنه نرخ‌ها تعیین و هزینه‌های تمام شده صندلی پرواز مشخص شده است تا در زمان غیر پیک که پایین‌تر از کف قیمت‌ها و قیمت واقعی تعیین می‌شود، در زمان پیک پروازی شرکت‌های هواپیمایی این اجازه را داشته باشند تا سقف نرخ تعیین شده بلیت‌ها را اعمال کنند.

جعفرزاده با تاکید بر اینکه هیچ یک از شرکت‌های هواپیمایی حق این را ندارند که بطور خود مختار قیمت‌ها را افزایش دهند اعلام کرد: خوشبختانه چندی است ما مورد و شکایتی در این زمینه و در این مدت نداشتیم به خصوص در مدت زمان پیک پروازی، و اگر چنین مورد‌هایی اعلام شود قطعا برخورد قاطع با متخلفان صورت خواهد گرفت.

وی در خصوص شرکت‌های هواپیمایی متخلف وایجاد بازار سیاه خرید و فروش بلیط‌ ها و در نهایت اعمال قیمت‌های خودسرانه گفت: بازار سیاهی در زمینه قیمت بلیت هواپیما نداریم و آنچه که گاهی مواقع مورد سوال دیگران قرار می‌گیرد این است که در زمان غیر پیک کف قیمت‌ها و یا کمی بالاتر به مسافرین ارائه می‌شود، اما در زمان پیک پرواز‌ها و مسافرت‌ها تا سقف قیمت به مسافرین ارائه می‌شود و اگر بالاتر از نرخ مصوب شده و خارج از چارچوب قیمت‌ها باشد با این شرکت‌ها برخورد خواهد شد.

مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشور در ادامه افزود: اگر تخلف و گران فروشی‌هایی رخ دهد سازمان هواپیمایی کشور از طریق بازرسی‌هایی که انجام می‌دهد با این شرکت‌های متخلف برخورد می‌کند و همان طور که وزیر راه و شهرسازی اعلام کرده است نظارت خوبی بر فروش بلیت هواپیما انجام می‌شود و ضمن آنکه از طریق دفتر نظارت سازمان و سایر دستگاه‌های نظارتی از این تخلفات جلوگیری می‌شود.

وی با بیان اینکه یکی از ناظران ما خود مردم هستند اعلام کرد: در صورت مشاهده تخلفات می‌توانند به سایت /https://www.cao.ir مراجعه کرده و می‌توانند در بخش حقوق مسافر مشکل خود را مطرح کرده و از سازمانموظف است تا با آن‌ها تماس گرفته و مشکل راحل و فصل کند و حتی اگر مسافر پرواز خود را انجام داده باشد و تخلفی صورت گرفته باشد پول را به مسافر برمی گردانند.

جعفر زاده در پایان از رسیدگی به شکایت در مدت زمان کوتاه خبرداد و گفت: شرکت‌های متخلف اگر مجوز از سازمان هواپیمایی کشور داشته باشند اخطار، تعلیق مجوز و حتی به لغو مجوز هم منجر می‌شود و اگر شرکت‌هایی باشند که مجوز نداشته باشند از این سازمان به مراجع زیربط ارجاع داده می‌شوند.

 

منبع : با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت پول نیوز


دیدگاه خود را بنویسید




آخرین اخبار

پربازدید


آتا


آسمان


اترک


ايرتور

پويا


تابان


زاگرس


سپهران


ساها


قشم


کاسپين


کيش


ماهان


معراج


نفت


هما

رصد آب و هوا و وضعیت پروازها

رصد اطلاعات پرواز توسط مسافرین

ایران ایر تور

آرشیو

آتا

آرشیو

آسمان

آرشیو

اترک

آرشیو

نفت

آرشیو

تابان

آرشیو

زاگرس

آرشیو

ساها، سپهران

آرشیو

قشم

آرشیو

کاسپین

آرشیو

کیش ایر

آرشیو

ماهان

آرشیو

معراج

آرشیو

هما

آرشیو

سایر ایرلاین ها

آرشیو

ایرلاین های خارجی

آرشیو