پایگاه خبری-تحلیلی ایرلاین پرس | گزارش جامع از روز دوم سقوط میگ 29 ارتش

تاریخ خبر: // کد خبر: 258580 // // // // // خبر مهم


گزارش جامع از روز دوم سقوط میگ 29 ارتش

در روز دوم سقوط میگ 29 ارتش، تمام تلاش ها از ابتدای صبح ، متمرکز روی پیدا کردن محل دقیق سقوط، پیدا کردن لاشه هواپیما و کسب اطلاع از وضعیت خلبان هواپیما بوده است. تلاش ها در چند شکل زمینی ، هوائی( هلیکوپتر) و ماهواره ای ، در حال جریان است. آخرین گزارشات ، گویای پیدا کردن قطعاتی چند از بدنه میگ 29 ارتش می باشد.


گزارش جامع از روز دوم سقوط میگ 29 ارتش

پیرو ارایه گزارش جامع از رویدادهای روز اول سقوط میگ 29 ارتش جمهوری اسلامی (اینجا ) ، گزارش روز دوم، بشرح زیر به اطلاع رسانده می شود.

آغاز جستجوها برای یافتن خلبان هواپیمای نظامی/ وزش باد شدت گرفت

با طلوع آفتاب و با حضور تیم‌های عملیاتی و امدادگر، جستجوها برای یافتن جنگنده «میگ ٢٩ ارتش» در ارتفاعات سبلان که در حین انجام مأموریت دچار حادثه شده بود آغاز شده است. سرعت وزش باد در مناطق شهری اردبیل نسبت به روز گذشته با افزایش محسوسی همراه شده و به نظر می‌رسد که تندباد در مناطق کوهستانی «سبلان» که همراه با شدت بیشتری نیز خواهد بود در روند پرواز بالگردها همچنان مشکلاتی را ایجاد کند. سازمان هواشناسی از تداوم تند باد در منطقه تا روز جمعه خبر داده است. سرعت تندباد در برخی از دقایق از ۸۰ کیلومتر بر ساعت نیز فراتر می‌رود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری، مدیرکل مدیریت بحران استان، مدیرعامل جمعیت هلال احمر و مسئولان فوریت‌های پزشکی استان اردبیل در کنار فرماندهان ارتش مستقیماً در نزدیکی‌های محل حادثه حضور دارند تا نیروهای مستقر در محل با تمام توان برای یافتن خلبان این جنگنده ظاهر شوند. تیم حرفه‌ای کوهنوردی نیز برای حضور در عملیات جستجو در محل حادثه حاضر شده است. گفتنی است تاکنون هیچ نشانی از خلبان هواپیمای سقوط کرده به دست نیامده اما تلاش‌ها همچنان ادامه دارد.

ناکامی اولیه در یافتن بقایای هواپیمای سقوط کرده در سبلان

کوهنوردان محلی و نیروهای تکاور ارتش روز پنجشنبه در شرایط نامساعد جوی و از دو جبهه جستجو در ارتفاعات سبلان را آغاز کردند اما  پس از گذشت ساعت‌ها؛ تلاش آنها نتیجه نداده و هیچ اثری از بقایای هواپیما و نیز خلبان آن بدست نیامد. در این حال مقام‌های محلی در استان اردبیل نیز از ارایه هر گونه اخبار به صورت رسمی در باره عملیات جستجوی هواپیمای حادثه دیده و سرنوشت خلبان آن خودداری می‌کنند که این امر موجب  رواج  شایعه و اخبار نادرست بویژه در فضای مجازی شده است.

مشاهده قطعاتی از لاشه هواپیمای ارتش در ارتفاعات سبلان 

سرهنگ سلیمانیان، فرمانده تیپ ۴۰ متحرک هجومی اردبیل اعلام کرد: امروز برخی قطعات جزئی از میگ ۲۹ ارتش در ارتفاعات مشاهده شده و فردا عملیات کاوش در مسیر ادامه پیدا می کند. محل عمومی دقیق سقوط پیدا شده است؛ سپاه، بسیج، نیروی انتظامی، مجموعه مدیریت بحران با همکاری مناسب در تلاش هستند عملیات مورد نظر به نحو مطلوب انجام بگیرد.

این در حالی است که مدیرکل هواشناسی استان اردبیل ، پیش بینی وزش باد با سرعت 110 کیلومتر را کرده است . وی بیان داشت که ، وزش باد شدید تا ۹۰ کیلومتر بر ساعت بسیاری از مناطق استان را فرا گرفته و پیش‌بینی می‌شود در طی چند روز آینده به ۱۱۰ کیلومتر بر ساعت نیز برسد .

بولتن پیش بینی پنج روزه آب و هوای کشور، از پنج دی ماه 1398 تا 9 دی ماه 1398 به تفکیک استان ها (کلیک کنید .  4_5776207748664395486 ) 

 

حضور اکیپی از کارشناسان فرودگاه اردبیل در عملیات جستجوی هواپیمای نظامی

اکیپی از کارشناسان فرودگاه اردبیل به همراه مدیر کل ، در عملیات جستجوی هواپیمای ارتش جمهوری اسلامی ایران شرکت کردند. با توجه به کوهستانی بودن منطقه در این عملیات یک ایستگاه سیار با تجهیزات ارتباطی برای پوشش بهتر فرکانسی بین بالگردها و همکاران برج مراقبت فرودگاه اردبیل توسط اداره مهندسی الکترونیک هواپیمایی ایجاد شده بود.  این عملیات با پیدا شدن لاشه هواپیمادر ارتفاعات سبلان و محرز شدن شهادت خلبان به پایان رسید.

 

گروه کوهنوردی سرعین در جستجوی هواپیما و خلبان در ارتفاعات ساوالان که به علت نبود دید کافی و برف و بوران شدید در منطقه بعد از شش ساعت پیمایش مجبور به بازگشت شدند

 

 

 

 

 

منابع مورد استفاده با اضافات و تلخیص ، خبرگزاری مهر  / خبرگزاری ایرنا  / کانال تلگرامی اردبیل فوری / تسنیم / خبرآنلاین / کانال تلگرامی اردبیل آز / کانال تلگرامی انجمن متخصصان المترونیک ایران / سایر منابع


دیدگاه خود را بنویسید

  1. محمد نوشته است:
    18:49 مورخه 06 دی 98

    همه حوادث هوایی مهم چند سال اخیر در دو حالت رخ داده ،
    یا هنگام عبور هواپیما از بالای کوه ، و یا هنگام فرود هواپیما ،
    ،
    در هردوی این حالات سیستم ایونیک هواپیما باید با دقتی بمراتب بیشتر از حالت پرواز عادی آن کارکند،
    ،
    از مهمترین عوامل مختل کننده یا کاهش دهنده دقت سیستم های ایونیک ، میدانهای مغناطیسی مزاحم است،

    لطفا به این عامل مهم در تحلیل حوادث مذکور بیشتر توجه کنید ،
    لطفا به گزارش کارشناسان فرانسوی در مورد حادثه پرواز تهران یاسوج بیشتر دقت کنید ،
    یخزدگی بدنه هواپیما نمیتواند دلیل اصلی آن حادثه باشد ، در زمستان سال 96 در حالیکه کشور در یک گرمای عجیب بیسابقه در زمستان بسر میبرد ، یخزدگی بال هواپیما کوچکترین محلی از اعراب نداشت ،





برچسب های خبر: ,,,,,,,,,,,,

آخرین اخبار

پربازدید


آتا


آسمان


اترک


ايرتور

پويا


تابان


زاگرس


سپهران


ساها


قشم


کاسپين


کيش


ماهان


معراج


نفت


هما

رصد آب و هوا و وضعیت پروازها

رصد اطلاعات پرواز توسط مسافرین

ایران ایر تور

آرشیو

آتا

آرشیو

آسمان

آرشیو

اترک

آرشیو

نفت

آرشیو

تابان

آرشیو

زاگرس

آرشیو

ساها، سپهران

آرشیو

قشم

آرشیو

کاسپین

آرشیو

کیش ایر

آرشیو

ماهان

آرشیو

معراج

آرشیو

هما

آرشیو

سایر ایرلاین ها

آرشیو

ایرلاین های خارجی

آرشیو