پایگاه خبری-تحلیلی ایرلاین پرس | مخاطراتِ توسعه کاریکاتوری ورزش‌های هوایی

تاریخ خبر: // کد خبر: 260242 // // //


مخاطراتِ توسعه کاریکاتوری ورزش‌های هوایی

در حالی که چراغ مسابقه آکروباسی سال ها است در کشور خاموش است و چهار مسابقه قهرمانی کشوری هدفزنی امسال کنسل شدند، به تازگی سخن از برگزاری چندین مسابقه مسافت طی ماه های پایانی سال جاری و فصل پروازی ۹۹ به میان آمده است.


مخاطراتِ توسعه کاریکاتوری ورزش‌های هوایی

در حالی که چراغ مسابقه آکروباسی سال ها است در کشور خاموش است و چهار مسابقه قهرمانی کشوری هدفزنی امسال کنسل شدند، به تازگی سخن از برگزاری چندین مسابقه مسافت طی ماه های پایانی سال جاری و فصل پروازی ۹۹ به میان آمده است. توازن و پایداری دو ویژگی توسعه واقعی است که اگر هر کدام نباشند منجر به توسعه نمی شود. توسعه باید متوازن باشد تا به پایداری هم بینجامد. در واقع توازن به نوعی مقدمه‌ی پایداری توسعه است. اگر توازن در میان نباشد توسعه کاریکاتوری می شود و مشکلات جدیدی به وجود می آورد.
پاراگلایدینگ شامل سه رشته مسافت، آکروباسی و هدفزنی است که رشد یکجانبه‌ی هر کدام ممکن است در درازمدت منجر به فراموشی رشته های دیگر و به تبعِ آن علاوه بر ضرر به ورزشکاران حتی موجب وارد آمدن زیان به عرضه کنندگان تجهیزات پروازی شود.
امسال چهار مسابقه قهرمانی کشوری در رشته هدفزنی کنسل شدند. مسابقات آکروباسی هم که فقط محدود شده‌اند به جشنواره‌های نیم بندی که هر از گاهی با حواشی زیاد در شمال یا جنوب کشور برگزار می شوند. مسابقات مسافت هم وضعیت آنچنان بهتری از این دو رشته ندارند، ولی بهرحال به تازگی شنیده شده که قرار است در سال آتی شاهد چند مسابقه در این رشته باشیم. درست است که برای برگزاری مثلا مسابقه آکروباسی محدودیت های سخت افزاری وجود دارد، ولی برای عدم برگزاری مسابقات فرود و دقت که سهل الوصول‌ترین مسابقات هستند، چه بهانه ای وجود دارد؟
پتانسیل سایت های پروازی ایران برای پرواز و مسابقات مسافت بسیار خوب است. تقریباً تمامِ این مسابقات هم بدون پشتیبانی لازمِ نهادهای مسئول و توسط خود خلبانان برگزار می شوند. ولی اگر بنا باشد همه مسابقات خلاصه شوند در رشته مسافت، تکلیف بقیه خلبانان که در رشته های هدفزنی و آکروباسی مهارت کسب کرده‌اند چیست؟
ضمن این‌که باید توجه داشت که ممکن است در مسابقه المپیک آسیایی چین ۲۰۲۲ همانند مسابقه ۲۰۱۸ جاکارتا ناچار باشیم فقط در رشته هدف‌زنی تیم اعزام کنیم (البته اگر سهمی به ورزش‌ هوایی تعلق گیرد)، آن وقت تکلیف چیست؟
در پایان تاکید می شود روی سخن در این مقال با نهادها و مدیران سیاستگذار و تصمیم سازِ ورزش‌های هوایی در کشور است. بدیهی است تلاش های خودجوش خلبانان برای برگزاری هرنوع مسابقه‌ای قابل ستایش و شایسته هر نوع پشتیبانی است.

 

منبع : با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از کانال تلگرامی sorooshparvaz


دیدگاه خود را بنویسید




آخرین اخبار

پربازدید


آتا


آسمان


اترک


ايرتور

پويا


تابان


زاگرس


سپهران


ساها


قشم


کاسپين


کيش


ماهان


معراج


نفت


هما

رصد آب و هوا و وضعیت پروازها

رصد اطلاعات پرواز توسط مسافرین

ایران ایر تور

آرشیو

آتا

آرشیو

آسمان

آرشیو

اترک

آرشیو

نفت

آرشیو

تابان

آرشیو

زاگرس

آرشیو

ساها، سپهران

آرشیو

قشم

آرشیو

کاسپین

آرشیو

کیش ایر

آرشیو

ماهان

آرشیو

معراج

آرشیو

هما

آرشیو

سایر ایرلاین ها

آرشیو

ایرلاین های خارجی

آرشیو