پایگاه خبری-تحلیلی ایرلاین پرس | عابدزاده : درخواست انتشار مستندات علمی آمریکا و کانادا در خصوص اصابت موشک به بوئینگ

تاریخ خبر: // کد خبر: 262802 // // // // خبر مهم


عابدزاده : درخواست انتشار مستندات علمی آمریکا و کانادا در خصوص اصابت موشک به بوئینگ

رئیس سازمان هواپیمایی خواستار انتشار مستندات علمی مبنی بر اصابت موشک به بوئینگ از سوی آمریکا و کانادا شد.


عابدزاده : درخواست انتشار مستندات علمی آمریکا و کانادا در خصوص اصابت موشک به بوئینگ

رئیس سازمان هواپیمایی خواستار انتشار مستندات علمی مبنی بر اصابت موشک به بوئینگ از سوی آمریکا و کانادا شد.

*** آمریکا و کانادا مستندات علمی اصابت موشک به بوئینگ را منتشر کنند

علی عابدزاده در نشست خبری «بررسی علت سقوط هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ اوکراین اینترنشنال»، اظهار داشت: اخباری که ظرف دو روز گذشته (۱۸ و ۱۹ دی ۹۸) توسط سیاستمداران آمریکایی و کانادایی به استحضار جهانیان رسیده، چنانچه این اخبار مورد تائید دستگاه‌ها و ساختارهای تخصصی آنها است و ما نیز به آنها اعتماد داریم، موظف هستند تا از طریق ایکائو (سازمان جهانی هوانوردی) این اطلاعات را در دسترس جهانیان قرار دهند. وی ادامه داد: اگر سیاستمداران آمریکا و کانادایی جرأت و جسارت دارند، یافته‌های خود را که پشتوانه علمی و فنی دارد و این یافته‌های آنها در ساختار اَنکس ۱۳ ایکائو است، باید این اطلاعات خود را به صورت رسمی منتشر کنند؛ همانطور که ما در سازمان هواپیمایی کشوری نیز گزارش اولیه را در سایت رسمی سازمان در دسترس عموم قرار دادیم.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری افزود: اطلاعات جعبه سیاه و پارامترهای پروازی و همچنین صحبت‌های خلبان در «کاک‌بیت» برای اعلام نظر سازمان هواپیمایی در خصوص علت سانحه بسیار حیاتی است.

*** هیچ موشکی به این هواپیما شلیک نشده

عابدزاده با تأکید بر اینکه صدها اطلاعات پروازی در جعبه سیاههواپیما نهفته است، تصریح کرد: بنابراین هرگونه اظهارنظر در خصوص علت سقوط هواپیما قبل از استخراج اطلاعات از جعبه سیاه، کارشناسی نیست. به گفته معاون وزیر راه و شهرسازی، آنچه محرز است و به آن اطمینان داریم، این است که هیچ موشکی به این هواپیما شلیک نشده است. وی یادآور شد: همانطور که پیش از این نیز اعلام شده است، هواپیمای اوکراینی بیش از یک و نیم دقیقه آتش گرفته بود و در این مدت نیز پرواز ادامه داشت؛ علت اینکه خلبان نتوانسته با برج مراقبت ارتباط برقرار کند، این است که در وهله نخست باید هواپیما را نجات دهد.

عابدزاده افزود: خلبان پس از تیک‌آف با واحد اَپروچ فرودگاه مهرآباد تا ارتفاع ۲۱ هزار پا در تماس بود و همه این مسائل در دو دقیقه اتفاق افتاد.

*** توانایی خواندن جعبه سیاه را داریم

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری در پایان، اظهار داشت: در ایران توانایی خواندن جعبه سیاه را در شرایط عادی داریم اما در صورتی که امکان بازخوانی اطلاعات آن وجود نداشته باشد، قطعاً طبق مقررات از کشورهای دیگر دعوت خواهیم کرد تا در این زمینه همکاری کنند.

منبع: با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری صنایع


دیدگاه خود را بنویسید




برچسب های خبر: ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

آخرین اخبار

پربازدید


آتا


آسمان


اترک


ايرتور

پويا


تابان


زاگرس


سپهران


ساها


قشم


کاسپين


کيش


ماهان


معراج


نفت


هما

رصد آب و هوا و وضعیت پروازها

رصد اطلاعات پرواز توسط مسافرین

ایران ایر تور

آرشیو

آتا

آرشیو

آسمان

آرشیو

اترک

آرشیو

نفت

آرشیو

تابان

آرشیو

زاگرس

آرشیو

ساها، سپهران

آرشیو

قشم

آرشیو

کاسپین

آرشیو

کیش ایر

آرشیو

ماهان

آرشیو

معراج

آرشیو

هما

آرشیو

سایر ایرلاین ها

آرشیو

ایرلاین های خارجی

آرشیو