پایگاه خبری-تحلیلی ایرلاین پرس | نقوی حسینی: ⁧هدف گرفتن ⁧هواپیمای اوکراینی⁩، قطعا پشت ‌پرده‌هایی دارد! + تحلیل های کارشناسان

تاریخ خبر: // کد خبر: 263490 // // // // خبر مهم


نقوی حسینی: ⁧هدف گرفتن ⁧هواپیمای اوکراینی⁩، قطعا پشت ‌پرده‌هایی دارد! + تحلیل های کارشناسان

حسین نقوی حسینی، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: هدف قرار گرفتن ⁧هواپیمای اوکراینی⁩، قطعا پشت ‌پرده‌هایی دارد. کفتربازی⁩ که نیست؛ نمی‌شود به این شکل خطا اتفاق بیافتد. همه حرکات هواپیما در رادار کنترل می‌شود. بعید است خطای عادی انسانی اتفاق افتاده باشد.


نقوی حسینی: ⁧هدف گرفتن ⁧هواپیمای اوکراینی⁩، قطعا پشت ‌پرده‌هایی دارد! + تحلیل های کارشناسان

حسین نقوی حسینی، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: هدف قرار گرفتن ⁧هواپیمای اوکراینی⁩، قطعا پشت ‌پرده‌هایی دارد. کفتربازی⁩ که نیست؛ نمی‌شود به این شکل خطا اتفاق بیافتد. همه حرکات هواپیما در رادار کنترل می‌شود. بعیداست خطای عادی انسانی اتفاق افتاده باشد.

لازم به توضیح است که قبل از موضع گیری های نماینده مجلس، شاهد پخش کلیپ هایی چند( ایرلاین پرس، موضعی در خصوص صحت یا عدم صحت آنها نداشته و صرفا برای پاسخگویی به وظایف حرفه ای و ایجاد فضای شفافیت اطلاعاتی و بسترسازی برای طرح بحث منجر به مفاهمه، اقدام به انتشار نموده است)، و ادعای وقوع حمله سایبری به تاسیسات پدافندی کشور، بوده ایم. جای دارد که مقامات نظامی و امنیتی ، توضیحات و روشنگری های لازم در این خصوص را مبذول دارند.

علاوه بر اظهارت فوق ، تحلیل هایی از طرف دکتر ایمان خسروی نیز در این خصوص ارایه شده است .

یادداشت دکتر ایمان خسروی (فوق دکتری مهندسی سنجش از دور از دانشگاه تهران) با موضوع بررسی فنی احتمالات سقوط هواپیمای بویینگ اوکراینی

بسم الله الرحمن الرحیم
ضمن تسلیت به خانواده های جانباختگان عزیز، بنده به عنوان یکی از سربازان وظیفه سابق در پدافند هوایی ارتش و پسادکتری مهندسی نقشه برداری-سنجش از دور، چند نکته به زبان ساده علمی و بدون هیچ گونه تعصبی در این زمینه مطرح میکنم …
از دید تجربه نظامی:
1- پدافند هوایی ایران به عنوان یکی از مطمئن ترین و بی نقص ترین و دقیقترین پدافندهای جهان به شمار میرود… وقتی تابستان 93، پدافند هوایی ایران یک پهپاد اسراییلی رادارگریز (هرمس) رو بالای نظنز میزند و یا در همین تابستان 98، یک پهپاد رادار گریز (گلوبال هاوک) را در جنوب کشور میزند و حتی هواپیمای کنار آن که حاوی سربازان امریکایی است را نمیزند و تشخیص میدهد … پس این دقت بالای پدافند هوایی کشورمان را میرساند …

اما بررسی از دید نقشه¬برداری و سنجش از دوری (علمی):
2- هر شی متحرک یا باصطلاح پرنده دارای یک سیستم ناوبری (GNSS) است. یعنی چی؟ به زبان ساده، یعنی دارای یک سیستم تعیین موقعیت است… برای چی؟ برای اینکه هرلحظه موقعیت خودش در فضا در مسیر مدنظرش را توجیه کند (پیدا کند).
3- سازندگان اکثر پرنده ها و پهپادها و هواپیماها و ماهواره های سنجش از دوری و غیره، بر اساس سیستم تعیین موقعیت جهانی (WGS) آنها را توجیه میکنند.
4- ماهواره های GPS یکی از راههای ردیابی یا تعیین موقعیت برای این پرنده هاست… یعنی بین پرنده و ایستگاه های GPS به طور مداوم کدهایی رد و بدل میشود تا موقعیت پرنده در مسیر مدنظرش توجیه (یافت) شود.
5- خب! حالا به قول معروف پیچ این ماهواره های GPS دست کیست؟ ناسا. یعنی کجا؟ سازمان فضایی ایالات متحده… یعنی به راحتی این سازمان به کل مسیرهای پرنده ها دسترسی دارد. به راحتی میتواند موقعیت آنها را ردیابی کند! و به راحتی میتواند موقعیت آنها را حتی تغییر دهد! یعنی چگونه؟ بدین صورت که در حین ارسال کد، برای لحظاتی گیرنده GPS خاموش شود یا کدهای اشتباه برای پرنده ارسال شود تا پرنده در تعیین موقعیت خودش دچار اشتباه شود.. مثالی در این زمینه ربط میدم به حمله امریکا به عراق در زمان صدام. در همان روزهای اول جنگ، امریکا از طریق سیستم ناوبری GPS، تمام ارتباطات اعم از رادیویی و مخابراتی بین پایگاه های مرزی و مرکزی عراق را قطع میکند. پایگاه های مرکزی به گمان اینکه، پایگاه¬های مرزی دچار سقوط شده و پایگاههای مرزی به گمان اینکه، پایگاه مرکزی دچار حادثه شده است و این باعث شد تا عراق صدام سقوط کند! البته یکی از مهمترین دلایل بود..
6- خب! براساس همین داستانی که خدمتتون عرض کردم، اکثر کشورها به خصوص ایران از چندین سال قبل درصدد این برآمدند تا لااقل برای پرنده ها و موشکهای نظامی خودشان یک سیستم تعیین موقعیت محلی اتخاذ کنند که مستقل از GPS باشد… (شما فرض کنید اگر موشکی با سیستم موقعیت جهانی از یک مبدا به سمت مقصد شلیک شود آنگاه با دستکاری موقعیت آن، میتوان مسیر آن را تغییر داد یا حتی به سمت خود مبدا هدایتش کرد!) البته ابتدا در صدد این بودند که از سیستم تعیین موقعیت سایر کشورها مثل روسیه-که بعنوان رقیب اصلی امریکاست- استفاده کنند (سیستم تعیین موقعیت گلوناس Glonas) که باز ممکن بود همین داستان پیش بیاید! چون باز به هر تقدیر، پیچ این سیستم هم دست خودمان نبود! به همین منظور در همان قضیه سیستم تعیین موقعیت محلی با جدیت پیش رفت و الحق و الانصاف به پیشرفتهای قابل توجهی دست یافته است … به گونه ای که در همین جنگ با داعش، نظامیان روسی خواستار شدید استفاده از تکنولوژی پهپادهای ما شدند.. چرا که پهپادهای ما به گونه ای بود که پهپادهای امریکایی را رصد میکرد درحالی که آنها اصلاً متوجه پهپادهای ما نمیشدند..
همچنین، شاید یکی از دلایلی که موشکهای ما توسط پدافندهای امریکا ردیابی نشد براساس همین سیستم موقعیت محلی موشکهای ما بوده است.
7- هواپیمای بویینگ ساخت کجاست؟ ایالات متحده آمریکا. خب! و سیستم ناوبری یا همان تعیین موقعیتش هم براساس موقعیت جهانی اخذشده از GPS است..

خب حالا برگردیم به قضیه پیش آمده:
8- یک نکته مشکوک در این حادثه هست! و آن هم این هست که همگی اذعان میکنن که هواپیما اندکی پس از بلند شدن از فرودگاه امام که بسمت اکراین در حرکت بوده، بلافاصله حالت چرخش به سمت خود فرودگاه گرفته و به گفته مسئولان ستاد کل نیروهای مسلح، در یک لحظه حالت تهاجم به سمت یکی از مراکز نظامی سپاه گرفته است … همین باعث شده تا پدافند به سمت هدف موشک شلیک کرده باشد… (قابل توجه برخی دوستان که پدافند بر اساس صفحه راداری عمل میکند).
9- با تمام مواردی که در بالا عرض کردم، پس این موضوع آنچنان دور از ذهن به نظر نمیرسد که ممکن است سیستم ناوبری این هواپیما توسط امریکا دستکاری شده تا موقعیت

هواپیما به سمت یک مرکز نظامی ایران معطوف شود و خدای ناکرده بشود آنچه که نباید شود (برای مثال، حادثه برخورد هواپیماهای بویینگ به برجهای دوقلو در 11 سپتامبر 2000 را یادآوری میکنم که بعدها مشخص شد که هواپیما خلبان نداشته و به صورت اتوماتیک به برجها برخورد کرده) .. یعنی علاوه بر این 170 نفر عزیز یک پایگاه مهم نظامی و افراد بیشتری به شهادت برسند… (توصیه میکنم ایران، کلا حرکت بویینگ از آسمان کشورمان و داخل فرودگاهها را به طور کل تحریم کند …) {دوستان موضوع دیگری خدمتتون یادآوری میکنم که تاریخ زیادی از آن نگذشته است! حوادث اغتشاشات آبان ماه امسال رو یادتون هست که نرم افزار ویز که توسط گوگل مپ هدایت میشود به گونه ای در آن روز شنبه برای مخاطبین تهرانی آدرس دهی میکرد که همه افراد را به سمت مسیرهای شلوغ هدایت کند. یعنی شما هر آدرسی که در تهران میخواستید بروید بایستی مثلاً از اتوبان امام علی عبور میکردید!) این هم نمونه ای از دستکاری دیگر توسط دشمن ما که مشخص است از قبل برنامه ریزی های فراوانی در این زمینه کرده اند).
10- اینکه خود امریکا (شخص رییس جمهور امریکا) اولین کشوری بود که در این زمینه اظهار نظر کرد و بدون شک گفت که کار، کار خود نیروهای مسلح ایران بوده، پس این گمانه ما را محتمل تر میکند. یعنی آنها از قبل برای چنین کاری برنامه ریزی کرده بودند و میخواستن بدون کمترین هزینه نظامی (بدون استفاده از سلاحها و هواپیماهای نظامیشون)، یک ضربه بزرگ نظامی و انسانی به کشورمان بزنند. یعنی در هر حالت، یک خسارت به ایران و وجهه ایران بزنند… یعنی اگر میخورد به هدف که برای آنها یک پیروزی بود (چون توسط یک هواپیمای بویینگ امریکایی انجام شده بود و امریکا با این موضوع به کار خود افتخار میکرد) و حالا هم که نخورده و ایران آن را زده برای وجهه ایران خراب شود … از امریکای جنایتکاری که ما میشناسیم چنین جنایتی دور از ذهن به نظر نمیرسد…
11- گذشته از همه اینها در پایان بایستی منتظر جعبه سیاه هواپیما هم بود تا بتوان دلیل اصلی را بهتر فهمید…
والعاقبه خیر للمتقین

 

منبع: با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از آفتاب نیوز

اختصاصی ایرلاین پرس


دیدگاه خود را بنویسید

  1. رخشان نوشته است:
    15:33 مورخه 23 دی 98

    انتقامی سخت تر باید . برابرباتحقیقات صورت گرفته همزمان با پرواز بویینگ اوکراین ، هواپیمای جاسوسی" ریور جوینت " آمریکا که یکی ازتوانایهایش ، مخدوش کردن سیگنال های پدافندی و ارسال اطلاعات غلط است . مثلا جابجا کردن سیگنال های یک هواپیمای مسافری با یک موشک کروز ، در آسمان ایران مشغول انجام عملیات خرابکارانه بوده . به عبارتی تمامی آن توییت ها- ممنوع کردن پروازهای اروپایی – یا بیان کنایه هایی مانند اینکه "همه چیز خوبست ! ما هیچ تلفاتی ندادیم ! " و یا در همان دقایق اولیه پافشاری کردن بر این مطلب که " هواپیمای اوکراین بدست ایران ساقط شده و مدارک آن موجود است " ، و… تماما بر اساس اهدافی بوده که خود مسبب و طراح آن بوده اند . جنایتی که وظیفه ای بزرگتر را در اعمال انتقامی سخت تر برای 175 نفر از عزیزانمان بردوشمان میگذارد





برچسب های خبر: ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

آخرین اخبار

پربازدید


آتا


آسمان


اترک


ايرتور

پويا


تابان


زاگرس


سپهران


ساها


قشم


کاسپين


کيش


ماهان


معراج


نفت


هما

رصد آب و هوا و وضعیت پروازها

رصد اطلاعات پرواز توسط مسافرین

ایران ایر تور

آرشیو

آتا

آرشیو

آسمان

آرشیو

اترک

آرشیو

نفت

آرشیو

تابان

آرشیو

زاگرس

آرشیو

ساها، سپهران

آرشیو

قشم

آرشیو

کاسپین

آرشیو

کیش ایر

آرشیو

ماهان

آرشیو

معراج

آرشیو

هما

آرشیو

سایر ایرلاین ها

آرشیو

ایرلاین های خارجی

آرشیو