پایگاه خبری-تحلیلی ایرلاین پرس | شایعات، ادعاها و تحلیل های جدید از سقوط هواپیمای اوکراینی

تاریخ خبر: // کد خبر: 266012 // // // // // خبر مهم


شایعات، ادعاها و تحلیل های جدید از سقوط هواپیمای اوکراینی

پس از سقوط هواپیمای اوکراینی در ایران و تائید ساقط شدن هواپیما با موشک های تور ام 1 ، سناریوهای احتمالی فریب پدافند بواسطه هک و دستکاری ، تقویت شد. ایرلاین پرس به منظور کاهش بحث شایعه سازی، روشنگری اذهان عمومی و استمداد طلبی از متولیان (هوانوردی، نظامی و امنیتی) جهت شفاف تر شدن امور، اقدام به انتشار شنیده ها، ادعاها و تحلیل های موجود می کند. بدلیل غیر رسمی بودن منابع خبری، هیچگونه تائید یا تکذیبی از گزارش صورت نمی گیرد. لطفا تا حصول نتایج قطعی شکیبایی نموده و تحلیل های این سانحه را از منابع رسمی ، دنباله گیری کنید.


شایعات، ادعاها و تحلیل های جدید از سقوط هواپیمای اوکراینی

بعد از وقوع سانحه برای هواپیمای اوکراینی ، سوال هایی مطرح می شود مبنی بر اینکه چطور ایالات متحده آمریکا توانسته در سیستم C4I بومی ایران نفوذ کرده و یک هواپیمای مسافری را به عنوان کروز به اپراتور سامانه تور نشان دهد ؟

در پاسخ باید عنوان داشت که قطعا اقدام تخریبی سایبری رخ داده ولی شکل آن جای سوال دارد. بعضی شایعه ها بیان می دارند که PS752 یک هواپیمای آواکس مسافری بوده یا اینکه هواپیماهای آمریکایی در ارتفاع بسیار بالاتر از تیر رس پدافند ما پرواز می کرده اند و دست به این اقدام زده اند. بگذارید راحت تان نموده و بگوییم همه دروغ است.

آنچه که واضح است فاصله سامانه اخلال کننده ، کمتر از 1 کیلومتر با سامانه پدافندی ما بوده و احتمالا از داخل یک کامیونت در فاصله 300 متری قرار داشته است . البته سامانه اخلال کننده نیاز به کد ها و فرکانس ها برای ورود ایمن به شبکه دارد، پس وجود یک نفوذی که اطلاعات فرکانسی و کدهای وارد شدن به شبکه رو به اخلال کننده داده قطعی است .

دکتر روحانی (رئیس جمهور) قبلا فرمانده پدافند هوایی کشور بوده و یک توئیت به ظاهر بی معنا در مورد هواپیمای #IR655 و 290 نفر تلفات آن داده بود . در مورد وضعیت هواپیما 737 اوکراینی باید گفت که چراغ هایش خاموش بوده که نقص فنی محسوب می شود و مهندس پرواز اوکراینی با علم به این مطلب اجازه بلند شدن هواپیما را پس از پذیرفتن مسئولیت داده و یکی از خطا کاران قابل پیگیری اوست.

حال سوال این است که نفوذیان که بودند؟ بر اساس اطلاعات غیر رسمی بدست آمده ، نام این شبکه زیتون است(نفوذ این طور نیست که یک نفر با نقاب سیاه توانسته به جایی رفته باشد نفوذ این است که یک نفر مانند کاووس سید امامی که سه نسل یهودی بودن خودش را پنهان کرده در یک جایی مانند دانشگاه امام صادق یا نیروهای مسلح استخدام بشود) . کسی که فیلم برخورد موشک را گرفته بازداشت شده و فردی که فیلم رو برای اولین بار منتشر کرده ، شناسایی شده است (گویا اسم نامبرده نریمان غریب هست که امروز ترامپ یکی از مطالب ایشان را ریتوئیت کرد) .

در مورد رادار باید گفت که رادار کار خودش را بشکل طبیعی انجام می داد ولی آنجایی که مورد دستکاری واقع شده، ارتباطات این سامانه پدافندی بوده است . ابتدا هواپیماهای آمریکایی در اطراف ایران پرواز می کنند و عملیات فریب پرتاب کروز را اجرا می کنند در کشور و در سامانه راداری ، به صورت طبیعی اعلام می شود که احتمالا کروز وارد کشور شده است . اپراتور رادار در ایران ، ناگهان روی رادار هدف رجیستر نشده می بیند. چراغ های هواپیما هم خاموش بوده، هر کاری هم می کند (به دلیل وجود جمینگ از فاصله 300 متری) نمی تواند تماس بگیرد و با فکر اینکه هواپیما موشک کروز است هواپیمای 737 را می زند .

برخی از سوال های قابل طرح :

*** آیا اطلاعات پرواز هواپیما به فرماندهی پدافند داده شده بود ؟
*** چراغ های هواپیما که برای شناسائی هواپیما ، بسیار حیاتی است، از کی و چرا خاموش بوده است؟
*** کامیونت با تجهیزات جمینگ (احتمالی) کجاست؟
*** چرا آسمان را تخلیه نکرده اند وقتی اعلام ورود کروز شده است؟
تقویت نقش آمریکا در سقوط هواپیمای مسافربری اکراینی

در همین رابطه ، سخنگوی سایت و نرم افزار فلایت رادار(همان سایتی که تمام اطلاعات پرواز در سراسر جهان را منتشر می کند) در مصاحبه با روزنامه آمریکایی جزییات جدیدی از سقوط هواپیمای اکراینی را منتشر کرد؛ وی در قسمتی از این مصاحبه می گوید: دقیقا ۳۰ ثانیه قبل از برخورد موشک با هواپیما به ناگاه تمام رادارهای هواپیما خاموش شده است .
وی در ادامه در توضیح این موضوع بیان می دارد : آن چیزی که در رادار به عنوان هواپیمای مسافربری تشخیص داده می شود همین سیگنال هایی است که به رادارها منتقل می شود .

خلاصه اینکه : ۳۰ ثانیه قبل از برخورد موشک تمام رادارهای هواپیمای مسافری به ناگاه خاموش می شود و در این زمان طبیعی است که پدافند این هواپیما را موشک کروز تشخیص بدهد . به هیچ وجه قصد تشویش اذهان عمومی را نداریم ولی بد نیست بدانیم خود غربی ها هم به سانحه ساقط شدن هواپیمای اوکراینی مشکوک هستند.

تحلیل پروسه پروازی از دید نیویورک تایمز:

هواپیما : ساعت شش و دوازده دقیقه پرواز می کند
هواپیما : تا ارتفاع هشت هزار پایی صعود می کند
هواپیما :تا ساعت شش و چهارده دقیقه سیگنال را از طریق ترانسپاندر خودش ارسال میکرده است
هواپیما سی ثانیه قبل از اصابت موشک یعنی ساعت شش و پانزده دقیقه ارسال سیگنال را قطع می کند ! به گفته گوینده معلوم نیست چرا !!! مورد اصابت قرار می گیرد.
باز هم دارد عجیب تر می شود !! آنقدر که رسانه های آمریکایی هم مشکوک شده اند!!

 

سخنان عجیب زاکانی در مورد سقوط هواپیما…! نفوذ در کار است ولی سپاه از خودگذشتگی کرد و گردن گرفت

با اندکی اضافات و تلخیص، برگرفته از کانال تلگرامی دانشنامه نظامی ( @armyir ) / سایر منابع

 


دیدگاه خود را بنویسید

  1. محمد نوشته است:
    22:58 مورخه 28 دی 98

    با سلام مجدد
    سیستم ناوبری الکترونیک هواپیما ها یا همان ایونیک ، بسیار در مقابل امواج الکترومغناطیسی مزاحم بسیار حساس است.
    حتی وقتی یک مسافر در درون هواپیما موبایل خود را روشن میکند ، با اعتراض شدید مهمانداران هواپیما مواجه میشود. چون روشن کردن حتی یک موبایل ساده میتواند سیستم ایونیک یک هواپیما را با اختلال مواجه کند.
    حال اگر امواج مغناطیسی ناچیز یک موبایل ساده میتواند سیستم ایونیک یک هواپیما را مختل کند ، ببینید که امواج قوی تر در بیرون هواپیما میتوانند چه بلایی بر سر سیستم های الکترونیک هواپیما بیاورند.
    با توجه به گزارش ها منتشره در مورد هواپیمای اکراینی ، اگر موضوع تغییر جهت آن صحت داشته باشد ، این حادثه را میتوان به شکل زیر تحلیل کرد:

    ابتدا امواج الکترومغناطیسی مزاحم بطور عمدی یا سهوی ، سیستم های ناوبری هواپیما بخصوص تجهیزات رادار و ارتباط رادیویی آن را از کار انداختند، سپس خلبان بناچار با بقیه سیستم های هواپیما که سالم بودند به سمت فرودگاه بازگشت ، اما چون ارتباط رادیویی و رادار هواپیما قطع شده بود ، خلبان نتوانست این تغییر مسیر را به برج مراقبت فرودگاه اطلاع دهد،
    از طرف دیگر رادار پدافند و اپراتور پدافند بر اثرتغییر مسیر ناگهانی هوا پیما ، دچار اشتباه شدندو آن را موشک کروز تشخیص دادند و شلیک کردند….





برچسب های خبر: ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

آخرین اخبار

پربازدید


آتا


آسمان


اترک


ايرتور

پويا


تابان


زاگرس


سپهران


ساها


قشم


کاسپين


کيش


ماهان


معراج


نفت


هما

رصد آب و هوا و وضعیت پروازها

رصد اطلاعات پرواز توسط مسافرین

ایران ایر تور

آرشیو

آتا

آرشیو

آسمان

آرشیو

اترک

آرشیو

نفت

آرشیو

تابان

آرشیو

زاگرس

آرشیو

ساها، سپهران

آرشیو

قشم

آرشیو

کاسپین

آرشیو

کیش ایر

آرشیو

ماهان

آرشیو

معراج

آرشیو

هما

آرشیو

سایر ایرلاین ها

آرشیو

ایرلاین های خارجی

آرشیو