پایگاه خبری-تحلیلی ایرلاین پرس | شرایط اضطراری برای پرواز تهران – استانبول + جوابیه مسئله دار ایرتور

تاریخ خبر: // کد خبر: 268477 // ٬ // // // // // خبر مهم


شرایط اضطراری برای پرواز تهران – استانبول + جوابیه مسئله دار ایرتور

برخی منابع از پرواز چند ساعته پرواز تهران – استانبول در نزدیکی فرودگاه امام خمینی (ره) خبر می دهند. ظاهرا این هواپیما در شرایط اضطراری قرار گرفته و برای بازگشت به فرودگاه تلاش می کند. اطلاعات تکمیلی دست آمده از برخی منابع، گویای این واقعیت است که هواپیما در فرودگاه مهرآباد فرود اضطراری نموده و به سلامت به زمین نشسته است.


شرایط اضطراری برای پرواز تهران – استانبول + جوابیه مسئله دار ایرتور

برخی منابع خبری اعلام کردند که پرواز 9716 هواپیما ایرباس «ایران ایرتور» با رجستر EP-MDN به مقصد استانبول ، بعد از ترک فرودگاه امام خمینی در ساعت 20 و طی مسافتی چند از مسیر( تا حدود قزوین) ، در وضعیت اضطراری قرار گرفته است. بر اساس ادعاهای مطرح شده، چرخ‌های هواپیما باز نشده و نزدیک ۴ ساعت است در آسمان پرواز می‌کند تا احتمالاً یا چرخ‌ها باز شده یا باک هواپیما برای فرود بدون چرخ خالی شود(برخی منابع ، به بحث لرزش موتور اشاره داشته اند).

مسیر پرواز ایرباس ٣٠۶ هواپیمایى ایران ایرتور و اقدام خلبان در انجام چندباره هلدینگ برای فرود مطمئن

منابع مختلف علت نقص فنی ایرباس 300-600 ایرتور را ، بسته نشدن چرخ‌ها اعلام نموده و تعدادی از سایت ها نیز به بحث لرزش موتور، اشاره داشته اند. به همین علت خلبان بعد از دور زدن در آسمان تهران مجبور به فرود اضطراری در فرودگاه مهرآباد گردید. خوشبختانه هیچ یک از مسافران در این فرود اضطراری آسیب ندیده و همگی در سلامت هستند.

***

توضیحات یکی از مسافرین هواپیما از آن‌چه در پرواز تهران – استانبول گذشت:

***

جوابیه غیر متعارف ایرتور در کن نیوز: 

هواپیمائی ایرتور بعد از این حادثه، اقدام به انتشار جوابیه ای غیر متعارف نموده که توسط کن نیوز (اولین  پایگاه انتشار دهنده خبر) منتشر شده است .

توصیه می شود که من بعد هیچ یک از شرکت های هواپیمایی ، اقدام به ارسال چنین جوابیه هایی به هر دلیل ممکن نکنند. چرا که مسلما، در حوزه رسانه ای کشور، بشکل خاص اقدام به نقد و تحلیل آن خواهد شد و کلیه عواقب موضوع بشکل تمام و کمال برعهده شرکت مربوطه خواهد بود.

*** در جوابیه شرکت معظم ایرتور از اصطلاح نقص جزئی ، استفاده شده است. آیا باز نشدن چرخ ها یا لرزش موتور، نقص جزئی محسوب می شود؟ آیا شرکت ایرتور تصور می کند که اگر شرایط کشور متاثر از حال و هوای سقوط هواپیمای اوکراینی نبود، باز رسانه ها ملاحظه کرده و با همین شیوه با رویداد حادث گردیده ، برخورد می کردند؟

*** در جوابیه شرکت معظم ایرتور ،باز نشدن چرخ ها را شایعه دانسته و تاکید نموده که خبر باید از مبادی رسمی دریافت شود. چرا ایرتور اشاره ننموده که اگر نقص فنی، مربوط به باز نشدن چرخ ها نبوده، مربوط به چیست؟ در این شرایط، چه منبع رسمی، معتبر تر از بیانات خود شرکت وجود دارد؟

*** اگر نقص فنی جزئی بوده، چه نیازی به تخلیه سوخت و کاهش وزن برای لندینگ وجود داشته است؟

*** ……  .

آیا مدیران و کارکنان محترم ایرتور ، می توانند لحظاتی خود را جای مسافرانی بگذارند که در کمتر از یک ماه، درگیر بدترین اخبار مرتبط با سقوط و سوانح هوائی در کشور بودند؟ واقعا دلجوئی و جلب رضایت این گروه به چه شیوه ای باید انجام شود؟ صرف تهیه یک هواپیمای جایگزین و انجام فوری پرواز به استانبول ؟

ایرلاین پرس، توصیه اکید به کلیه شرکت های هواپیمایی داخلی دارد که برای مقابله با چنین موقعیت هایی از امادگی لازم برخوردار بوده و  همچنین با بیان و انتشار جوابیه هایی غیرکارشناسی ، دامن زننده به بحران نباشند.

از طرف دیگر، از سازمان هواپیمایی کشوری، بعنوان یک وظیفه، انتظار می رود در بیانه ای رسمی، علت وقوع این حادثه را بشکلی شفاف بیان نموده و منتشر کنند.

تکمیلی خبر:

رضایی مدیر محترم روابط عمومی ایران ایرتور در رابطه با بازگشت پرواز تهران به استانبول به فرودگاه امام خمینی گفت: مسئله باز نشدن چرخ صحت ندارد. وی افزود : این هواپیما ، گردش هایی در فضای تهران داشته و این گردش ها به خاطر کاهش سوخت بوده و همانگونه که می دانید هواپیما با بیشترین وزن از زمین بلند می شود و موقع نشستن وزن کمی دارد.

رضایی در رابطه با علت برگشت این پرواز به تهران گفت: خلبان متوجه لرزشی در موتور شده و به دلیل آنکه پرواز خارجی بوده و مسیر زیادی از تهران طی نکرده بود و خط مهندسی شرکت ایرتور در مهرآباد است، ترجیح داد که به فرودگاه بازگردد چرا که به دلیل مسائل تحریم بهتر بود که در تهران این مسئله و نقص فنی برطرف گردد.

روابط عمومی هواپیمایی ایران ایرتور با اشاره به اینکه این پرواز مسیر زیادی را طی نکرده بود بیان کرد: همه مسافران در صحت و سلامت کامل به سر می‌برند و در حال آماده شدن برای پرواز به استانبول هستند.

 

منبع: با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر / کانال تلگرامی اویشن پرس / تسنیم  /کن نیوز/  برنا / سایر منابع 

اختصاصی ایرلاین پرس


دیدگاه خود را بنویسید

  1. mehran نوشته است:
    10:47 مورخه 06 بهم 98

    چه حادثه ای؟ چرا اینقدر دوست دارین یه نقص فنی که ممکن هست برای هر هواپیمایی رخ بده رو بزرگ جلوه بدین.


  2. ناشناس نوشته است:
    10:52 مورخه 06 بهم 98

    شما مثلا ایرلاین پرس هستی؟
    من مسافر این پروازبودم. وقتی تیک اف کردیم چرا باید چرخ باز کنه هواپیما؟ خلبان باهامون صحبت کرد گفت هراپیمای جایگزین تو مهراباده سوخت کم میکنیم بشینیم در مهراباد.


    • ایرلاین پرس سر نوشته است:
      13:17 مورخه 06 بهم 98

      قابل توجه عزیز ناشناس
      دو تن از همکاران ما ، مسافر همان پرواز بودند. ایرلاین پرس با توجه به همراهی همیشگی خود با ایرلاین ها(نظیر ایرتور) و شرایط حاضر جامعه، از دامن زدن به مسئله بشدت پرهیز نموده است . خواهشمندیم با ارسال کامنت های جهت دار، مسئله را پیچیده نکنید. چرا که در آنصورت مجبور می شویم، اقدام به انتشار مستندات همکاران خودمان بکنیم .
      بنا بر رسالت حرفه ای خود و اصل رسانه آزاد ، هر کامنت دارای چارچوب را منتشر می کنیم . اما انتشار کامنت ها به معنای بی اطلاعی یا کم اطلاعی از اصل ماجرا نیست.ترجیح ما بر آن است که خود شرکت معظم ایرتور یا سازمان هواپیمایی کشوری ، بشکلی حرفه ای و بدور از تعصب درون شرکتی، اقدام به شفاف سازی نمایند.

      ایرلاین پرس متعهد به شعارهای سه گانه حرفه ای خود یعنی امانت داری ، توسعه گرایی و بی طرفی برای کلیه ذی نفعان و ذی مدخلان است .





آخرین اخبار

پربازدید


آتا


آسمان


اترک


ايرتور

پويا


تابان


زاگرس


سپهران


ساها


قشم


کاسپين


کيش


ماهان


معراج


نفت


هما

رصد آب و هوا و وضعیت پروازها

رصد اطلاعات پرواز توسط مسافرین

ایران ایر تور

آرشیو

آتا

آرشیو

آسمان

آرشیو

اترک

آرشیو

نفت

آرشیو

تابان

آرشیو

زاگرس

آرشیو

ساها، سپهران

آرشیو

قشم

آرشیو

کاسپین

آرشیو

کیش ایر

آرشیو

ماهان

آرشیو

معراج

آرشیو

هما

آرشیو

سایر ایرلاین ها

آرشیو

ایرلاین های خارجی

آرشیو