پایگاه خبری-تحلیلی ایرلاین پرس | پیگیری طرح تحقیق و تفحص از سوانح هوایی کشور

تاریخ خبر: // کد خبر: 268647 // // // // // خبر مهم


پیگیری طرح تحقیق و تفحص از سوانح هوایی کشور

بهرام پارسایی ،سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس با اشاره به ارسال سه گزارش کمیسیون درباره سوانح هوایی، مافیای خودرو و سیل اخیر، گفت: با توجه به آمار سقوط هواپیما در ایران پیگیر تحقیق و تفحص از سوانح هوایی ایران هستیم.


پیگیری طرح تحقیق و تفحص از سوانح هوایی کشور

بهرام پارسایی ، با اشاره به پرونده‌های کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی که برای قرائت در صحن به هیات رئیسه مجلس ارسال شده است، گفت: گزارش پرونده حادثه سقوط هواپیمای تهران- یاسوج، سیل فروردین ماه سال جاری و مافیای خودرو برای ارایه به صحن آماده شد و در جلسه هفته گذشته کمیسیون اصل نود با توجه به حضور تمامی اعضای ثابت و غیرثابت رأی‌گیری و به هیات رئیسه جهت قرائت در صحن ارسال شد. در ارتباط با پرونده سیل با توجه به اینکه تعداد بالای جان باختگان شهر شیراز، کمیسیون بازدید میدانی نیز به عمل آورد.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: هر سه پرونده با پیشنهادات نمایندگان به هیات رئیسه ارسال شده است، همچنین یک نسخه از هر کدام پرونده‌ها به قوه قضاییه جهت رسیدگی به تخلفات ارسال شده است.

انتقاد از بررسی یک سویه سوانح هوایی کشور

وی در توضیح پرونده سقوط هواپیمای تهران- یاسوج، افزود: با توجه به مشکلاتی که در این پرونده احصاء شد، نیاز است که تمام حوادث هوایی کشور مورد بازبینی قرار گیرد، از این رو پیشنهاد دادیم تحقیق و تفحص جامعی پیرامون حوادث هوایی سال‌های اخیر انجام شود.

پارسایی ادامه داد: متاسفانه در ارتباط با این پرونده نظر کارشناسان کمیته سانحه در گزارش اولیه با مستندات اختلاف فاحش داشت همچنین رأی قاضی با گزارش کمیته سانحه مغایرت دارد، در صورتی که کمیسیون اصل نود به این موضوع ورود پیدا نمی‌کرد یا در مراجع قضایی رسیدگی نمی‌شد مانند سایر حوادث مشابه، خلبان به عنوان مقصر اعلام می‌شد.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: متاسفانه کمیته بررسی سوانح در کشور ما برخلاف کل دنیا استقلال ندارد و رئیس سازمان هواپیمایی کشور باید این کمیته را تشکیل دهد و رئیس کمیته با حکم رئیس سازمان هواپیمایی انتخاب می‌شود بنابراین طبیعی است افراد جانبدارانه قضاوت کنند.

وی خاطرنشان کرد: قضاوت‌های عجولانه، شتاب زده و غیرحرفه‌ای رئیس کمیته بررسی سانحه در ارتباط با حادثه هواپیمایی اوکراین نیز موجب شد تا بی‌اعتمادی بین مردم نسبت به مسئولان و بی‌اعتباری سازمان هواپیمایی کشور بین سازمان هواپیمایی جهانی به خصوص ایکائو ایجاد شود. از این رو نیاز است تمام حوادث هوایی بررسی جامع شود و کارشناسان بدون جانبداری و مستقل موضوع را بررسی کنند.

پارسایی با بیان اینکه مقدمات انجام تحقیق و تفحص از سوانح هوایی را می‌توان تا پایان دوره دهم مجلس مهیا کرد، گفت: متاسفانه تناقضات در این مورد بسیار است. البته سوالی درباره حادثه هواپیمای اوکراین از وزیر راه و شهرسازی مطرح و در دستور کار صحن مجلس قرار گرفته است. میزان سقوط هواپیما در داخل کشور ما طبق آمار تقریبا 7 برابر میانگین جهانی است و عدم برخورد با مقصران به اعبتار و جایگاه هواپیمایی کشور لطمه وارد کرده و موجب تضییع حقوق شهروندان شده است.

منبع : با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری خانه ملت

 


دیدگاه خود را بنویسید




برچسب های خبر: ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

آخرین اخبار

پربازدید


آتا


آسمان


اترک


ايرتور

پويا


تابان


زاگرس


سپهران


ساها


قشم


کاسپين


کيش


ماهان


معراج


نفت


هما

رصد آب و هوا و وضعیت پروازها

رصد اطلاعات پرواز توسط مسافرین

ایران ایر تور

آرشیو

آتا

آرشیو

آسمان

آرشیو

اترک

آرشیو

نفت

آرشیو

تابان

آرشیو

زاگرس

آرشیو

ساها، سپهران

آرشیو

قشم

آرشیو

کاسپین

آرشیو

کیش ایر

آرشیو

ماهان

آرشیو

معراج

آرشیو

هما

آرشیو

سایر ایرلاین ها

آرشیو

ایرلاین های خارجی

آرشیو