پایگاه خبری-تحلیلی ایرلاین پرس | شفاف سازی بهترین راهکار رفع ابهامات است/ افزایش قطره‌چکانی نرخ‌ها در سکوت خبری + جوابیه

تاریخ خبر: // کد خبر: 269639 // // //


شفاف سازی بهترین راهکار رفع ابهامات است/ افزایش قطره‌چکانی نرخ‌ها در سکوت خبری + جوابیه

پایگاه خبری سروش انتشار خبرِ افزایش نرخ کرایه خودرو در سایت شهید عسگری که توسط کانالِ این سایت به سروش منتسب شده است را رد و تکذیب می کند.


شفاف سازی بهترین راهکار رفع ابهامات است/ افزایش قطره‌چکانی نرخ‌ها در سکوت خبری + جوابیه

پایگاه خبری سروش انتشار خبرِ افزایش نرخ کرایه خودرو در سایت شهید عسگری که توسط کانالِ این سایت به سروش منتسب شده است را رد و تکذیب می کند. (تصویر زیر)

آنچه در سروش منتشر شد اعتراض یک خلبان به افزایش متوالی نرخ‌ها، به نام خودش در قالب یادداشت بود. اهل فن فرق خبر و یادداشت انتقادی را می‌دانند.
در پایان هم سایر اعتراضات واصله در گروه گفتگوی سروش و آنچه در پی‌وی به سروش اعلام شده بود، توضیح داده شد. خلبانان در این اعتراضات افزایش نرخ کرایه‌ها تا ۳۵ و ۳۷ هزار تومان را ذکر کردند که از آنان اخذ شده بود و عیناً بازتاب یافت.
پس از این یادداشت، محمد قادری عضو محترم هیات مدیره سایت شهید عسگری تماس گرفته و متذکر شد افزایش نرخی صورت نگرفته و کرایه همان رقم قبلی است که پس از افزایش نرخ بنزین از ۲۰ تومان به ۳۰ تومان افزایش یافت. خبر وی نیز بلافاصله منتشر شد. در پایانِ این خبر نیز باز به خلبانان تاکید شد اینگونه اخبار را در کانال سایت مذکور که بارها توسط سروش معرفی شده است، پیگیری کنند.
در عین حال توضیح دو نکته ضروری است. اول اینکه به آقای قادری هم توضیح داده شد که نرخ کرایه‌ها ۲۰ هزار تومان بود که پس از افزایش قیمت بنزین به ۲۵ هزار تومان ارتقا یافت، نه ۳۰ هزار تومان. بنابراین ادعای خلبانان معترض درباره افزایش دوباره‌ی کرایه ها صحیح است. زیرا در مرحله دوم کرایه شد ۳۰ هزار تومان.
بنابراین پرسش اینست که کانال این سایت چرا درباره افزایش نرخ از ۲۵ به ۳۰ هزار تومان اطلاعیه ای صادر نکرد؟ و چرا در برابر افزایش خودسرانه‌ی کرایه ها تا ۳۵ و ۳۷ هزار تومان واکنشی نشان نداد؟
دو این‌که، این پایگاه خبری بلندگوی مطالبات و مشکلات خلبانان بوده و هست و در تمام این مدت امانت را رعایت کرده است. همانطور که درباره سایت شهید عسگری از دوره مدیریت‌های سابق تاکنون چنین کرده‌ایم.
اما به عنوان یک رسانه و مرجع خبری ورزش‌های هوایی، طبیعتاً برای انتشار مطالب خود از هیچ مدیر و هیاتی اجازه کسب نمی کنیم.

جوابیه عضو هیات مدیره سایت شهید عسگری

در پی نوسانات نرخ کرایه خودرو در سایت شهید عسگری که از سوی خلبانان به سروش گزارش شد و توضیحات پیشینِ این پایگاه خبری، سید محمد قادری، عضو محترم هیات مدیره سایت جوابیه‌ای ارسال داشته‌اند که به همراه توضیحات مجدد سروش، از نطر می گذرانید:

سلام جناب آقای زارعی، موارد ذیل جهت اطلاع ارسال می گردد.
1_ کرایه ها تا سال 96 (به مدت سه سال)بیست هزار تومان بود تا اینکه رانندگان درخواست افزایش کرایه ها را در چندین نوبت اعلام کرده اند و متعاقبا کرایه ها در سال 97 بیست و پنج هزار تومان تصویب شد.
2_ متاسفانه بعد از گرانی بنزین در چند ماه گذشته کلیه رانندگان با توجه به اثر گرانی بر قطعات خودروها، بخصوص لاستیک و کم بودن سهمیه بنزین، کمتر از مبلغ 35 هزار تومان موافق نبوده اند و سر انجام با اصرار به 30 هزار تومان رضایت دادند.( گواه این موضوع را از استاد مطلوب پیگیر شوید)
3_ مقاومت و مخالفت هیات مدیره بر عدم افزایش کرایه خودروها و کم کاری و عدم حضور رانندگان بعد از سهمیه بندی بنزین، متاسفانه تعدادی از خلبانان با مبلغ 40 هزار تومان خیلی موافق بوده اند و عنوان می کرده اند کسانی که پول ندارد پرواز نیایند.
4_ با توجه به اینکه جنابعالی در نشر مطالب سایت شهید عسگری امین و اخبار بدون طرف را منتشر می کنید، خواهشمند است این مطلب را انعکاس دهید.
با تشکر قادری

توضیح سروش: ضمن تشکر از آقای قادری، باید گفت بیش از چانه زنی درباره اینکه مبالغ چه بوده و چقدر شده، مساله مدیریت این وضعیت مهم است. در تصویر ضمیمه مشاهده می کنید که بعد از گران شدن بنزین رانندگان کانکس را اینگونه آراستند. برخی خلبانان در همین روزها گزارش داده‌اند که از آنان مطالبه کرایه‌های بیشتر همچون ۳۵ ، ۴۰ و حتی ۵۰ هزار تومان نیز شده است. برای همین به این مساله پرداخته شد.
گزارش اعتصاب رانندگان نیز پیش از این رسیده بود که منتشر نکردیم. افزایش نرخ کرایه ها مستلزم بررسی کارشناسی هزینه های رانندگان، اقبال خلبانان و تصویب مدیریت سایت به صورت مرضی الطرفین است. نباید وضعیت به گونه‌ای باشد که نرخ‌ها مدام افزایش یابد و برخی با سوء استفاده کرایه‌های بیشتر و غیرمصوب از خلبانان مطالبه کنند. منافع رانندگان و خلبانان باید با هم لحاظ شود وگرنه با اعتصاب که خلبانان هم قادر به انجام آن هستند، مشکلی حل نمی شود.

منبع: با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از کانال تلگرامی سروش پرواز


دیدگاه خود را بنویسید




آخرین اخبار

پربازدید


آتا


آسمان


اترک


ايرتور

پويا


تابان


زاگرس


سپهران


ساها


قشم


کاسپين


کيش


ماهان


معراج


نفت


هما

رصد آب و هوا و وضعیت پروازها

رصد اطلاعات پرواز توسط مسافرین

ایران ایر تور

آرشیو

آتا

آرشیو

آسمان

آرشیو

اترک

آرشیو

نفت

آرشیو

تابان

آرشیو

زاگرس

آرشیو

ساها، سپهران

آرشیو

قشم

آرشیو

کاسپین

آرشیو

کیش ایر

آرشیو

ماهان

آرشیو

معراج

آرشیو

هما

آرشیو

سایر ایرلاین ها

آرشیو

ایرلاین های خارجی

آرشیو