پایگاه خبری-تحلیلی ایرلاین پرس | فرودگاه رامسر آماده فرود هواپیماهای ایرباس + نقد

تاریخ خبر: // کد خبر: 270149 // ٬ // // // // // خبر مهم


فرودگاه رامسر آماده فرود هواپیماهای ایرباس + نقد

با احداث باند جدید فرودگاه رامسر ، هواپیما‌های نوع ایرباس، فوکر ۱۰۰ و ام دی به رامسر می‌آیند.


فرودگاه رامسر آماده فرود هواپیماهای ایرباس + نقد

ارشاد حاتمی ، رئیس فرودگاه رامسر با بیان اینکه محل چرخش هواپیما در باند جدید با شاخص های بین المللی انجام شده است، گفت: با ساخت باند جدید این فرودگاه که دهه فجر امسال بهره برداری می شود هواپیماهای نوع ایرباس، فوکر ۱۰۰ ، ام دی به رامسر می آیند. وی افزود: پروازهای تبریز و مشهد بلافاصله پس از افتتاح باند جدید در فرودگاه رامسر راه اندازی می شود.

حاتمی اقداماتی که در فرودگاه رامسر انجام شد را الگویی برای کشور دانست و گفت: کارهای تخصصی احداث باند جدید یک سال زمان نیاز داشت ولی چند پیمانکار از ۶ صبح تا ۱۲ شب برای تکمیل این طرح کار می کردند.
رئیس فرودگاه رامسر گفت: تعریض تاکسی وی و پل ها به سرعت انجام شد و برای پارک دو ایرباس و یک ATR همزمان در فرودگاه جانمایی شده است. نامبرده بیان داشت: دور تا دور باند جدید برای کابل گذاری، حفاری، تا ۱۴ رشته کابل های سنگین جاگذاری و ۲۲۰ نقطه از باند به صورت دقیق و میلیمتری چراغ نصب شد.
رئیس فرودگاه رامسر افتتاح باند جدید را آغازی بر ارجای طرح های دیگر در فرودگاه دانست و ادامه داد: قرار بود برای اقدامات عمرانی فرودگاه دو ماه تعطیل شود اما با هماهنگی ها این مدت را فقط به دو روز کاهش دادیم.

نقد ایرلاین پرس:

ضمن تشکر از تمامی زحمات و قدردانی از تلاش های صورت گرفته، این سوال مطرح می شود که اگر امکان اتمام پروژه با شکست کار (WBS) و برون سپاری موازی کارها به پیمانکاران ، همچنین فشرده سازی های زمانی (کار سه شیفته) و بهره گیری از مکانیزم ها و ساختارهای جایگزین برای فرصت یابی جهت اصلاح ابنیه و تاسیستان جدید، وجود داشته است، چرا از روز اول، بدین شکل برنامه ریزی نشده تا امروز شاهد تجربه ای مستند از صفر تا صد(بجای رویکرد اکتشافی و رشد برپایه شناخت تدریجی مسیر درست) باشیم.

این امر می تواند نشان دهنده چند آسیب باشد:

*** شرکت فرودگاههادر برنامه ریزی در شرایط بحران ضعف داشته و با آزمون و خطا ، مسیریابی می کند.

*** پروژه دارای پلان مشخصی بوده و بعدا به هر دلیل ممکن، با اضطرار زمانی و ضرورت اتمام سریع مواجه شده ایم(علت؟؟؟).

*** آیا آب و هوای خاص حاکم بر منطقه و شرایط پائیزی و زمستان پروژه ، اجازه انجام درست و استاندارد فعالیت های عمرانی را داده است(سوالی که در آینده نزدیک با بحث نیاز یا عدم نیاز به رفع عیب و تعمییرات، با آن مواجه خواهیم شد)؟

در نهایت باید پرسید که انجام کار بدین شکل، چند درصد بر هزینه های اتمام پروزه افزوده است؟

منبع: با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از صدا و سیما

اختصاصی ایرلاین پرس


دیدگاه خود را بنویسید




آخرین اخبار

پربازدید


آتا


آسمان


اترک


ايرتور

پويا


تابان


زاگرس


سپهران


ساها


قشم


کاسپين


کيش


ماهان


معراج


نفت


هما

رصد آب و هوا و وضعیت پروازها

رصد اطلاعات پرواز توسط مسافرین