پایگاه خبری-تحلیلی ایرلاین پرس | 126میلیون تومان ،هزینه آموزش برای هر نفر در طرح اینگام در شرکت فرودگاهها

تاریخ خبر: // کد خبر: 272140 // ٬ // // // // خبر مهم


126میلیون تومان ،هزینه آموزش برای هر نفر در طرح اینگام در شرکت فرودگاهها

مدیرکل منابع انسانی، تشکیلات و آموزش شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران با تاکید بر اینکه اجرای طرح اینگام متوقف نشده است، از اجرای آن در ایران بصورت ریالی تحت عنوان«برنامه توسعه و آموزش تخصصی مدیریت فرودگاهی» توسط سازمان مدیریت صنعتی خبر داد و گفت: این اقدام در شرایطی که با عدم اقدام طرف آلمانی در اجرای توافقات مواجه هستیم بیش از دو میلیون یورو صرفه جویی ارزی برای شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران داشته است.


126میلیون تومان ،هزینه آموزش برای هر نفر در طرح اینگام در شرکت فرودگاهها

احمد مظفر ، مدیرکل منابع انسانی، تشکیلات و آموزش شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران با تاکید بر اینکه اجرای طرح اینگام متوقف نشده است، از اجرای آن در ایران بصورت ریالی تحت عنوان«برنامه توسعه و آموزش تخصصی مدیریت فرودگاهی» توسط سازمان مدیریت صنعتی خبر داد و گفت: این اقدام در شرایطی که با عدم اقدام طرف آلمانی در اجرای توافقات مواجه هستیم بیش از دو میلیون یورو صرفه جویی ارزی برای شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران داشته است.وی گفت: اجرای طرح اینگام که پیش از این قرار بود در کشورآلمان طی مدت سه ماه با هزینه دو میلیون و هفتصد هزار یورو برگزار شود، به دلیل محدودیت منابع ارزی و بار مالی بالا مورد بازبینی قرار گرفت و پس از بررسی طرح، طی قراردادی با سازمان مدیریت صنعتی ایران این رقم به یک سوم مبلغ قرارداد ارزی قبلی کاهش پیدا کرد.

مظفر گفت: در قرارداد جدید کلیه سرفصل ها و عناوین و دوره های آموزشی کاملا مطابق قرارداد قبلی بوده و مدرسان دوره و گواهینامه مربوطه نیز از کشورهای تراز اول دنیا در حوزه هوانوردی خواهد بود. مدیرکل منابع انسانی ، تشکیلات و آموزش شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران افزود: در این طرح 100 نفر( مطابق تعداد پیش بینی شده در قرارداد قبلی) در برنامه آموزش قرارگرفته و پس از معرفی به سازمان مدیریت صنعتی در فرایند آموزش قرار خواهند گرفت..

دوره های آموزشی با حضور مدرسانی از کشورهای صاحب اعتبار هوانوردی(آلمان، فرانسه، کره جنوبی، سنگاپور، عمان، قطر و امارات) در ایران شروع و پس از طی دوره های تئوری دو ماهه در ایران، به مدت سه هفته برای گذراندن دوره تخصصی عملی به یکی از این کشورها اعزام می شوند. وی گفت: پیش نویس قرارداد تهیه شده و در فرایند امضای طرفین قرار گرفته است.

مظفر به انعقاد قرارداد فرهنگ سازمانی نیز اشاره کرد و توضیح داد: بر اساس مصوبه شورایعالی اداری که در سال 94 ابلاغ شده، کلیه دستگاه های دولتی موظف هستند بر پایه 20 شاخص رفتاری و 20 شاخص شغلی به ارزیابی فرهنگ سازمانی بر اساس مولفه های تعیین شده بپردازند. اجرای این مهم در شرکت فرودگاه ها مغفول مانده بود و در دوره مدیریت جدید، از ابتدای مهر 98 با انعقاد قرارداد با یک موسسه پژوهشی دانشگاهی اجرایی شد. به گفته وی، اجرای این طرح در فرودگاه مهرآباد آغاز شده و تا خرداد سال بعد در تعداد دیگری از فرودگاه ها اجرا می شود.

مظفر همچنین با اشاره به دیدگاه ویژه مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران نسبت به مقوله آموزش، پژوهش و تحقیقات، از رشد قابل توجه در تقویم آموزشی سالجاری نسبت به سال 97 خبر داد و افزود: اعتبار آموزشی امسال از 55 به 70 میلیارد ریال، تعداد ساعت های آموزشی از 320 به 400 هزار ساعت و تعداد دوره ها نیز از 518 به 633 دوره افزایش یافته است.

مدیرکل منابع انسانی، تشکیلات و آموزش شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران همچنین از انعقاد قرارداد ارزیابی شایستگی عمومی کارکنان جهت انتصاب در سطوح پایه و میانی خبر داد و گفت: بر اساس ابلاغ سازمان اداری و استخدامی از ابتدای سال 97 تمام شاغلان منتصب در مدیریت های پایه و میانی الزاما” باید دارای گواهینامه صلاحیت عمومی از یکی از مراکز معتبر اعلام شده باشند که مغفول مانده بود. اجرای این طرح را در دوره مدیریت جدید شرکت از ابتدای آذر 98 با انعقاد قراردادی با سازمان مدیریت صنعتی برای 200 نفر از همکاران آغاز کرده ایم که از امروز با دعوت از 50 نفر رسما کلید خورد.وی آسیب شناسی نظام آموزشی شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایرانرا مورد توجه قرار داد و گفت: از ابتدای مهر امسال با انعقاد قرارداد با یک عضو برجسته هیات علمی دانشگاه به عنوان مشاور طرح آغاز کرده ایم که نتیجه این طرح آسیب شناسی نظام آموزشی فعلی و ارایه پیشنهادهای علمی و کارآمد برای بهبود نظام آموزشی خواهد بود.

مظفر در پایان توفیقات حاصل شده در عرصه آموزش، تحقیقات و پژوهش را حاصل نگاه خاص مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و هیات مدیره خواند و اظهار امیدواری کرد؛ با توجه به اینکه شرکت فرودگاه ها یک شرکت حساس و تخصصی بوده و نیاز به آموزش های به روز دارد، توجه به این روند همچنان ادامه یابد.

طرح اینگام چیست:

در دوره مدیریت مه آبادی بر شرکت فرودگاهها ، طرحی بنام اینگام با هدف شناسایی و انتخاب مدیران شایسته تدوین شد. مدیران وقت معتقد بودند که برای ماندگار شدن در بازار حساس امروزی باید بر اساس استانداردهای جهانی پیش رفت و به همین دلیل نیازمند مدیران به روز و توانمند هستند. مدیران آینده ای که باید با ابزارهای جدید و فلسفه و فرهنگ بین المللی آشنا باشند و به سطح هوشیاری جهانی برسند.

در طرح آورده شده که در سه سال آینده حدود ۵۰ نفر از مدیران شرکت از سیستم خارج می شوند که باید به نحوی جایگزین شوند. از سوی دیگر می توان به الزام های قانونی اشاره کرد که در اسناد بالادستی و چشم انداز ۲۰ ساله بر جانشین پروری تاکید شده است. در سیاست‌های کلی نظام اداری و قانون مدیریت خدمات کشوری که شرکت پیشتر ذیل آنها بود و قانون خاص شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران که امروز بر شرکت حاکم است نیز به رسیدن به سطح بازار امروز دنیا با جانشین پروری و توسعه سطح مدیران توجه شده است. این الزام ها ما را وادار می کند که خود را در سطح جهانی ارتقا دهیم.

توضیحات آقای مظفر نشان داده است که ، این طرح با شرکتی آلمانی و با هزینه دو میلیون هفتصد هزار یورویی و برای پرورش 100 مدیر در مدت سه ماه، قرار بود اجرا شود(چنانچه گزینه 700 هزار یورویی مدنظر باشد، هزینه آموزش سه ماه هر مدیر بالغ بر 98 میلیون تومان خواهد شد).

طرحی که از ابتدای مطرح شدنش ، با حرف و حدیث هایی چند خصوصا از نظر مبلغ و شیوه انتخاب کارکنان ، همراه بود.

نقدهای وارده بر نسخه داخلی طرح اینگام :

چنانچه یک سوم هزینه ارزی طرح(دو میلیون و هفتصد هزار یورو ) را تقسیم بر 100 نفر کنیم(یورو 14000 تومان در نظر گرفته شده است). به مبلغ 126 میلیون تومان هزینه آموزشی برای آموزش هر نفر از افراد وارد شده در طرح می رسیم (هرچند آموزش هزینه نبوده و نوعی سرمایه گذاری است) . حال سوال این است که آیا شرکت معظم فرودگاهها ، برنامه اولویت دار تری در حوزه منابع انسانی ندارد که گرایش به اجرای این طرح پیدا کرده است؟

آیا روش های کم هزینه تری برای آموزش این 100 نفر در سرفصل های تهیه شده وجود ندارد؟

آیا مباحث مربوط به شیوه انتخاب افراد در لیست 100 نفره حل شده و تمامی ذی نفعان طرح(کارکنان شرکت) ، روند مورد استفاده در انتخاب 100 نفر را پذیرفته اند؟

منتظر توضیحات و روشنگری های شرکت معظم فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران هستیم

منبع : با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از شرکت فرودگاه ها

اختصاصی ایرلاین پرس


دیدگاه خود را بنویسید




آخرین اخبار

پربازدید


آتا


آسمان


اترک


ايرتور

پويا


تابان


زاگرس


سپهران


ساها


قشم


کاسپين


کيش


ماهان


معراج


نفت


هما

رصد آب و هوا و وضعیت پروازها

رصد اطلاعات پرواز توسط مسافرین

ایران ایر تور

آرشیو

آتا

آرشیو

آسمان

آرشیو

اترک

آرشیو

نفت

آرشیو

تابان

آرشیو

زاگرس

آرشیو

ساها، سپهران

آرشیو

قشم

آرشیو

کاسپین

آرشیو

کیش ایر

آرشیو

ماهان

آرشیو

معراج

آرشیو

هما

آرشیو

سایر ایرلاین ها

آرشیو

ایرلاین های خارجی

آرشیو