پایگاه خبری-تحلیلی ایرلاین پرس | نقص فنی و بازگشت پرواز تهران-استانبول هما به فرودگاه + جوابیه روابط عمومی ؟؟؟

تاریخ خبر: // کد خبر: 272191 // // // //


نقص فنی و بازگشت پرواز تهران-استانبول هما به فرودگاه + جوابیه روابط عمومی ؟؟؟

ایرباس ٣٠۶ هما به علامت ثبت EP-IBA که تهران را به مقصد استانبول ترک کرده بود، پس از برخاستن به دلیل نقص فنى نشانگرهاى درون کاکپیت به فرودگاه امام بازگشت .


نقص فنی و بازگشت پرواز تهران-استانبول هما به فرودگاه + جوابیه روابط عمومی ؟؟؟

 ایرباس ٣٠۶ هما به علامت ثبت EP-IBA که تهران را به مقصد استانبول ترک کرده بود، پس از برخاستن از فرودگاه امام خمینی به دلیل نقص فنى نشانگرهاى درون کاکپیت  و پس از 46 دقیقه دور زدن در آسمان دوباره به فرودگاه بازگشت و به زمین نشست! مهندسان ایران ایر برای رفع مشکل فنى دست به کار شدند و مسافران در سالن ترانزیت منتظر ماندند.

روابط عمومی هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران، توضیحاتی درباره نقص فنی هواپیما و تاخیر در پرواز تهران – استانبول منتشر و اعلام کرد مسافران این پرواز با هواپیمای جایگزین راهی استانبول شدند. در بیانیه شرکت هما آمده است:

ضمن عذر خواهی از مسافران پرواز تهران – استانبول و بالعکس هما در تاریخ ۱۵ بهمن ماه به اطلاع می‌رساند، پرواز شماره۷۶۹ هما در مسیر تهران- استانبول که باید براساس برنامه در ساعت ۱۸:۵۵ دقیقه با هواپیمای ایرباس ۶۰۰-۳۰۰ انجام می‌ شد، به دلیل دیرکرد هواپیما از پرواز قبلی(پاریس- تهران) با ۳ ساعت تاخیر انجام گرفت.

گفتنی است این تاخیر در ساعت ۱۴ همان روز به اطلاع آژانس چارتر کننده پرواز رسانده شد و از مسافرانی که به علت عدم اطلاع‌رسانی آژانس به فرودگاه مراجعه کرده بودند، پذیرایی بعمل آمد.

در ادامه پرواز تهران- استانبول در ساعت ۲۱ و ۵۵ دقیقه از فرودگاه حضرت امام خمینی(ره) انجام شد که با گذشت یک ساعت از مدت زمان پرواز، هواپیما به دلیل اشکال فنی و به جهت حفظ ایمنی مسافران و هواپیما، به فرودگاه مراجعت کرد و پس از دریافت مجوزهای لازم، این پرواز با هواپیمای جایگزین (ایرباس ۶۰۰-۳۰۰) در ساعت ۴:۲۰ دقیقه بامداد روز ۱۶ بهمن‌ماه انجام شد.

لازم به ذکر است دراین مدت نیز از مسافران گرامی در فرودگاه حضرت امام(ره) پذیرایی به عمل آمد. ضمناً با توجه به تاخیرهای به وجود آمده و در راستای تکریم همراهان هما ، مسافران پرواز شماره ۷۶۸ استانبول به تهران از سوی هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران به هتل منتقل شدند.

جوابیه ای که اصل مسئله را پوشانده است :

روابط عمومی هما ، بدون اشاره مستقیم به نقص فنی، تاخیر پرواز قبلی را محور بحث قرار داده و با ظرافت خاصی!!! بحث پرواز جایگزین را مطرح نموده و در نهایت از مسافران عذرخواهی کرده است. باید از این عزیزان پرسید که تا چه زمانی ، قادر به تداوم این گونه رفتارها خواهند بود؟؟؟ اطلاع رسانی نادرست نیز نوعی دروغ بوده و قابلیت افشاگری و حتی پیگیری قانونی از چند جنبه حقوق مسافران و ارباب رجوع ، اهمال و قصور عامدانه در انجام وظایف تخصصی، بحث کتمان حقیقت و مواردی همانند را دارد.

منبع : با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از اقتصاد برتر / پایگاه خبری وزارت راه / سایت خبر فوری


دیدگاه خود را بنویسید




آخرین اخبار

پربازدید


آتا


آسمان


اترک


ايرتور

پويا


تابان


زاگرس


سپهران


ساها


قشم


کاسپين


کيش


ماهان


معراج


نفت


هما

رصد آب و هوا و وضعیت پروازها

رصد اطلاعات پرواز توسط مسافرین

ایران ایر تور

آرشیو

آتا

آرشیو

آسمان

آرشیو

اترک

آرشیو

نفت

آرشیو

تابان

آرشیو

زاگرس

آرشیو

ساها، سپهران

آرشیو

قشم

آرشیو

کاسپین

آرشیو

کیش ایر

آرشیو

ماهان

آرشیو

معراج

آرشیو

هما

آرشیو

سایر ایرلاین ها

آرشیو

ایرلاین های خارجی

آرشیو