پایگاه خبری-تحلیلی ایرلاین پرس | جوابیه شرکت هواپیمایی آسمان به خبر مسافر سرپایی پرواز ۳۷۲۴ / سه موضوع همچنان مبهم است

تاریخ خبر: // کد خبر: 274218 // // // // خبر مهم


جوابیه شرکت هواپیمایی آسمان به خبر مسافر سرپایی پرواز ۳۷۲۴ / سه موضوع همچنان مبهم است

شرکت هواپیمایی آسمان در توضیح خبر مسافر سرپایی پرواز تهران- یزد توضیحاتی ارائه کرد.


جوابیه شرکت هواپیمایی آسمان به خبر مسافر سرپایی پرواز ۳۷۲۴ / سه موضوع همچنان مبهم است

پس از دریافت گزارش یک مسافر پرواز هواپیمایی آسمان از تهران به یزد که به علت دریافت کارت پرواز فاقد شماره صندلی، حدود ۱۵ دقیقه در هواپیما معطل شده و سپس با هدایت مهماندار روی یک صندلی خالی می‌نشیند، هواپیمایی آسمان جوابیه‌ای را صادر کرد که حاوی نکات قابل توجهی است.
در جوابیه هواپیمایی آسمان آمده است:
آسمان
آسمان
“هواپیمای مذکور {فوکر ۱۰۰} دارای ۱۰۰ صندلی می‌باشد که در مسیر یاد شده فوق در مجموع ۹۹ مسافر داشته و بلیط دریافت نموده‌اند، از آنجا که در نرم افزار سیستم رزرو جا، امکان رزرو صندلی بیش از ظرفیت سیستمی (۹۶ صندلی) جهت مسافران وجود ندارد لذا جهت مسافر یاد شده عبارت LS {در کارت پرواز} درج شده است. “
پیش از بررسی این جوابیه، مطلبی را در خصوص هواپیمای فوکر ۱۰۰ به اطلاع می‌رسانیم، این هواپیما بعنوان یک جت منطقه‌ای با ظرفیت ۱۰۰ مسافر با چیدمان (Layout) فول اکونومی شناخته می‌شود که بین سال‌های ۱۹۸۶ تا ۱۹۹۷ تولید شده است.
در این هواپیما همانند تمامی هواپیما‌های مسافربری، موقعیت هر صندلی با یک حرف انگلیسی و یک عدد قابل تشخیص است:
آسمان
سوال اینجاست که با وجود مشخص بودن موقعیت هر صندلی، چرا سیستم رزور جا در شرکت آسمان تنها برای ۹۶ صندلی امکان رزرو دارد؟ و چطور در شرایطی که نرم افزار امکان رزرو جا بیش از ۹۶ مسافر را ندارد، در بلیط وی وضعیت جا مورد تایید قرار گرفته است؟
آیا این مساله که مسافر باید صبر کند تا سایر مسافرین در جای خود بنشینند و سپس یک صندلی خالی برای وی در نظر گرفته شود، توهین به او محسوب نمی‌شود؟ این مساله تاکنون در چند پرواز دیگر تکرار شده است؟ آیا امکان اصلاح این نرم افزار وجود ندارد؟!
اما مساله به همین جا ختم نمی‌شود، در بخشی دیگر از جوابیه هواپیمایی آسمان آمده است:
“با توجه به عدم تخصیص شماره صندلی برای نامبرده، سرمهماندار پرواز موصوف نامبرده را با احترام به انتهای کابین هواپیما هدایت نموده تا مسافرینی که شماره صندلی مشخص در اختیار داشته اند بر روی صندلی‌های خویش مستقر گردند، النهایه پس از استقرار کلیه مسافرین صندلی‌های خالی نمایان گردیده و با هدایت سرمهماندار مسافر یاد شده بر روی صندلی خالی می‌نشیند”
حال به بررسی این بخش از جوابیه می‌پردازیم:
صدور کارت پرواز (Boarding Pass) برای مسافران پرواز یاد شده با توجه به تصویر موجود از کارت پرواز مسافر، به صورت سیستمی انجام گرفته، به این صورت که شماره صندلی اختصاص داده شده به هر مسافر پس از صدور کارت پرواز در سیستم ثبت شده و اپراتور دقیقا می‌داند کدام صندلی‌ها پر شده اند، حال سوال اینجاست که چطور در شرایطی که لود پرواز مشخص است و صندلی‌های پر شده نیز برای شرکت هواپیمایی (و شرکت هندلینگ) معین بوده، چطور پیش از سوار شدن به هواپیما امکان تخصیص شماره صندلی برای مسافر میسر نشده است؟
منبع : با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری میزان

دیدگاه خود را بنویسید




آخرین اخبار

پربازدید


آتا


آسمان


اترک


ايرتور

پويا


تابان


زاگرس


سپهران


ساها


قشم


کاسپين


کيش


ماهان


معراج


نفت


هما

رصد آب و هوا و وضعیت پروازها

رصد اطلاعات پرواز توسط مسافرین

ایران ایر تور

آرشیو

آتا

آرشیو

آسمان

آرشیو

اترک

آرشیو

نفت

آرشیو

تابان

آرشیو

زاگرس

آرشیو

ساها، سپهران

آرشیو

قشم

آرشیو

کاسپین

آرشیو

کیش ایر

آرشیو

ماهان

آرشیو

معراج

آرشیو

هما

آرشیو

سایر ایرلاین ها

آرشیو

ایرلاین های خارجی

آرشیو