پایگاه خبری-تحلیلی ایرلاین پرس | نحوه عملکرد سیستم خروج اضطراری از بالگرد ها

تاریخ خبر: // کد خبر: 279590 // // // // //


نحوه عملکرد سیستم خروج اضطراری از بالگرد ها

یکی از سوالاتی که شاید به ذهن شما نیز رسیده باشد این است که اگر قرار بر تعبیه سیستم خروج اضطراری از بالگرد ها بود، این سیستم به چه صورتی عمل می کرد؟ مشخصا استفاده از صندلی پران گزینه منطقی به نظر نمی رسد چرا که در نهایت با استفاده از این روش، خلبان پیش از اینکه در اثر سقوط بالگرد جان خود را از دست بدهد، با اصابت به تیغه های پروانه کشته خواهد شد . البته که چنین چیزی منطقی نیست. اما در بالگرد میل Mi-28 روسی، یک سیستم خروج اضطراری برای خدمه در نظر گرفته شده است که در ادامه به تشریح آن خواهم پرداخت.


نحوه عملکرد سیستم خروج اضطراری از بالگرد ها

یکی از سوالاتی که شاید به ذهن شما نیز رسیده باشد این است که اگر قرار بر تعبیه سیستم خروج اضطراری از بالگرد ها بود، این سیستم به چه صورتی عمل می کرد؟ مشخصا استفاده از صندلی پران گزینه منطقی به نظر نمی رسد چرا که در نهایت با استفاده از این روش، خلبان پیش از اینکه در اثر سقوط بالگرد جان خود را از دست بدهد، با اصابت به تیغه های پروانه کشته خواهد شد (همچون نمونه ای که در عکس فتوشاپی فوق ملاحظه می کنید).

البته که چنین چیزی منطقی نیست. اما در بالگرد میل Mi-28 روسی، یک سیستم خروج اضطراری برای خدمه در نظر گرفته شده است که در ادامه به تشریح آن خواهم پرداخت.

خروج اضطراری در بالگرد میل Mi-28 شامل چند مرحله است که با کشیدن دستگیره خروج اضطراری توسط خدمه این مراحل آغاز می شود.

1-جدایش درب های کابین، درب کابین افسر تسلیحات به سمت چپ بالگرد و درب کابین خلبان به سمت راست بالگرد جدا می شود.

2-فعال شدن خرج های انفجاری جداکننده بالچه های بالگرد که بالچه ها و بخش های متصل به آن از جمله آویزگاه ها و تسلیحات متصل را از بالگرد جدا می کند

3-باز شدن دو کیسه هوای محافظ در سمت راست و چپ بدنه تا از برخورد خدمه به بدنه بالگرد (به ویژه موتورها) جلوگیری کند.

پس از انجام مراحل فوق، خدمه با استفاده از چتر نجاتی که به همراه دارند و در قالب یک کوله پشتی به آن ها تحویل شده، خود را از بالگرد به بیرون می اندازند.

انجام خروج اضطراری در بالگرد به این روش نیازمند آن است که بالگرد در ارتفاع مناسبی قرار داشته باشد تا خدمه از فرصت کافی برای فرود با چتر برخوردار باشند

این سیستم در حقیقت یکی از مکانیسم های حفاظت خدمه در بالگرد میل Mi-28 روسی است.

کلیپی از تست سیستم خروج اضطراری در بالگرد میل Mi-28. جدایش درب ها و باز شدن کیسه های هوا در این کلیپ به نمایش گذاشته شده است:

محفظه های قرارگیری کیسه های هوا در دو طرف بدنه بالگرد میل 28؛ محفظه کیسه هوای افسر تسلیحات در سمت چپ بدنه بالگرد و برای خلبان در سمت راست بدنه بالگرد تعبیه شده است. این محفظه ها به صورتی کاملا برجسته و مشخص بر روی بدنه دیده می شوند.

 

یک نمونه از فعال سازی سیستم خروج اضطراری در بالگرد میل Mi-28، کیسه هوای باز شده، درب جدا شده کابین و بالچه های جدا شده از بدنه بالگرد.


خرج انفجاری جدا کننده، در ریشه بالچه ها قرار گرفته است و ممکن است در برخی موارد عمل نکرده و عمل جدایش بالچه ها از بدنه بالگرد صورت نگیرد. این مسئله امکان آسیب دیدن خدمه در ضمن خروج را به دنبال خواهد داشت.

 

منبع : با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از کانال تلگرامی SNTankograd


دیدگاه خود را بنویسید




آخرین اخبار

پربازدید


آتا


آسمان


اترک


ايرتور

پويا


تابان


زاگرس


سپهران


ساها


قشم


کاسپين


کيش


ماهان


معراج


نفت


هما

رصد آب و هوا و وضعیت پروازها

رصد اطلاعات پرواز توسط مسافرین

ایران ایر تور

آرشیو

آتا

آرشیو

آسمان

آرشیو

اترک

آرشیو

نفت

آرشیو

تابان

آرشیو

زاگرس

آرشیو

ساها، سپهران

آرشیو

قشم

آرشیو

کاسپین

آرشیو

کیش ایر

آرشیو

ماهان

آرشیو

معراج

آرشیو

هما

آرشیو

سایر ایرلاین ها

آرشیو

ایرلاین های خارجی

آرشیو