پایگاه خبری-تحلیلی ایرلاین پرس | سیاست دولت کره درحمایت از صنعت هواپیمایی محلی جهت جلوگیری از شیوع کرونا

تاریخ خبر: // کد خبر: 279825 // // //


سیاست دولت کره درحمایت از صنعت هواپیمایی محلی جهت جلوگیری از شیوع کرونا

دولت کره تصمیم گرفته است تا از صنعت هواپیمایی محلی حمایت کند که تأثیر مستقیمی در جلوگیری از شیوع ویروس داشته باشد، زیرا تعداد پروازها بین کره جنوبی و چین اخیراً بیش از 70 درصد کاهش یافته است.


سیاست دولت کره درحمایت از صنعت هواپیمایی محلی جهت جلوگیری از شیوع کرونا

دولت کره تصمیم گرفته است تا از صنعت هواپیمایی محلی حمایت کند که تأثیر مستقیمی در جلوگیری از شیوع ویروس داشته باشد، زیرا تعداد پروازها بین کره جنوبی و چین اخیراً بیش از 70 درصد کاهش یافته است.

سازمان بین المللی هواپیمایی کشوری پیش بینی کرده است که شیوع ویروس ممکن است منجر به کاهش 40 درصدی ظرفیت هواپیمایی جهانی برای مسافران در سه ماهه اول سال جاری شود که باعث شود درآمد جهانی هواپیمایی تا 5 میلیارد دلار کاهش پیدا کند در حالی که صنعت حمل و نقل هوایی بین المللی به شدت از این ویروس آسیب دیده است، توجه به صنعت هواپیمایی در کره شمالی مورد توجه قرار گرفته است.
ir Koryo تنها هواپیمایی تجاری کره شمالی ناوگان آن 64 هواپیما شامل 29 مدل اصلی و 35 مدل ثانویه می باشد که بیشتر آنها از روسیه است. تاریخچه هواپیمایی کره شمالی به 10 دسامبر سال 1946 میلادی برمی گردد که کمیته مرکزی ساخت هواپیما تاسیس شد.
در دسامبر سال 1953، کره شمالی با اتحاد جماهیر شوروی درباره شرکت هوایی با سرمایه گذاری مشترک توافق نامه ای را امضا کرد تا اولین سرویس پرواز منظم بین المللی بین پیونگ یانگ و چیتا در شرق سیبری از طریق شهر چینی Shenyang را آغاز کند.
در ماه مه سال 1954، کره شمالی نخستین مسیرهای هوایی منظم داخلی را که پیونگ یانگ را با دو شهر بزرگ در شمال کشور یعنی همهونگ و چونگجین پیوند می داد افتتاح کرد. در سپتامبر سال 1955، این کشور هواپیماهایی را از اتحاد جماهیر شوروی به منظور تأسیس شرکت خدمات حمل و نقل هوایی کره وارد کرد و کار اداره امور هواپیمایی کشوری کره را آغاز کرد.
هواپیمایی کره در سال 1996 به انجمن بین المللی حمل و نقل هوایی پیوست و یک کد هواپیمایی او داده این شرکت خدمات خود را به پکن، شانگهای و ماکائو در چین و ولادیوواستوک در روسیه انجام می دهد.
از آنجا که تحریم های ایالات متحده نیاز به بازگشت کارگران کره شمالی در خارج از کشور تا 22 دسامبر سال گذشته داشت، ترویج جهانگردی تنها گزینه کسب ارز خارجی برای شمال است. بنابراین کره شمالی و چین مسیرهای هوایی دوجانبه را گسترش داده اند. جای تعجب نیست که بیشتر پروازهای بین المللی کره به مقصد چین است. اگرچه به دلیل ویروس کرونا پروازهای موقت به مقصد و از چین و روسیه را به حالت تعلیق درآورد. خدمات هوایی داخلی در کره شمالی نیز موجود است. از سال 2014 به شهروندان محلی اجازه داده شده تا با هواپیما در این کشور سفر کنند. اما در واقعیت، این فقط پای در آسمان است.

 

منبع: با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از کانال تلگرامی اخبار هوانوردی تبریز


دیدگاه خود را بنویسید




آخرین اخبار

پربازدید


آتا


آسمان


اترک


ايرتور

پويا


تابان


زاگرس


سپهران


ساها


قشم


کاسپين


کيش


ماهان


معراج


نفت


هما

رصد آب و هوا و وضعیت پروازها

رصد اطلاعات پرواز توسط مسافرین

ایران ایر تور

آرشیو

آتا

آرشیو

آسمان

آرشیو

اترک

آرشیو

نفت

آرشیو

تابان

آرشیو

زاگرس

آرشیو

ساها، سپهران

آرشیو

قشم

آرشیو

کاسپین

آرشیو

کیش ایر

آرشیو

ماهان

آرشیو

معراج

آرشیو

هما

آرشیو

سایر ایرلاین ها

آرشیو

ایرلاین های خارجی

آرشیو