پایگاه خبری-تحلیلی ایرلاین پرس | بحران ناکارآمدی دولت و عدم اراده عملی برای مبارزه با قانون شکنان خودی

تاریخ خبر: // کد خبر: 282858 // // // // //


بحران ناکارآمدی دولت و عدم اراده عملی برای مبارزه با قانون شکنان خودی

بازهم کانال رسمی حزب تدبیر و توسعه، به هواپیمایی آسمان حمله نموده است. ورای درست یا غلط بودن ادله و توضیحات ارایه شده، دانستن چرایی انجام این کار برایمان جالب است. هرچند بی اطلاع از ماجرای پیش آمده بین آقایان ب و ع نیستیم.


بحران ناکارآمدی دولت و عدم اراده عملی برای مبارزه با قانون شکنان خودی

کانال رسمی حزب دبیر و توسعه، به هواپیمایی آسمان نوشت: ۲۹  بهمن ماه سالروز سانحه هوایی تهران – یاسوج در سال ۱۳۹۶ بود و به دلیل فضای انتخاباتی مجلس شورای اسلامی یادواره سانحه به افکار عمومی و عاقبت متخلفین و مجرمین از یک سو و خانواده جان باختگان از سوی دیگر تحت الشعاع قرار میگرفت و به همین علت این مطلب در این تاریخ ۱۴ اسفند ماه منتشر میشود.

هر مدیری مقید هست که پس از مشورت با اهل فنّ و بر مبنای برنامه های مصوب برای اداره امور تصمیم گیری نماید و اگر غیر از این باشد، سازمان را دچار فساد- اتلاف منابع- نابودی فرصت ها – اضمحلال نقاط قوت و تقویت ضعفها نموده است.

امّا تصمیمات غیر حرفه ای و غیر مدبّرانه حسین علایی و تیم همکاران ایشان و رفتارهای غیر قانونی و غیر عقلایی وزیران تعاون ، کار و رفاه اجتماعی دولت دوازدهم آقایان ربیعی و شریعتمداری:

1. تصمیم به چک اصلی ایرباس ۳۴۰ و سرمایه گذاری بیهوده در ایجاد زیر ساخت چنین تعمیرات اساسی که منجر به صرف هزینه بیشتر- صرف زمان زیاد- اصرار و پافشاری به تاییدکار ناقص چک هواپیما با دستآویز قرار دادن برنامه سفر ریاست جمهوری به نیویورک- تغییر در خط مشی اساسنامه ای شرکت در موضوع تعمیرات فنی از حیطه نظارت داخلی و جهانی بر فرایند تعمیرات به مدل خودکفا گونه داخلی توسط حسین علایی.
2.  تصمیم به خرید غیر حرفه ای حدود ۱۸ فروند هواپیما در تایپ های ایرباس و فوکر ۱۰۰ توسط حسین علایی ، که در عمل بطور میانگین همواره ۳ فروند آن عملیاتی شد.
3. عدم تمکین از نظارت های سازمان هواپیمایی کشوری و زیر پا گذاشتن استاندارهای ایمنی پرواز و تعمیرات فنی و صلاحیت پروازی کادر عملیات
4. تهاتر غیر قانونی و متخلفانه ۱۱۰۰ میلیارد تومان بدهی آسمان به دولت بدون انجام خدمات متقابل با حمایت های رفیق بازانه آقای ربیعی در زمان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی!
حسین علایی در این بخش با دلار ۳۳۰۰ تومان حدود۳۰۰ میلیون دلاری به بودجه کشور از یک طرف ضرر وارد کرد و از طرف دیگر خود را مدیر توانا به سیستم تحمیل نمود. حال آنکه همه ی اینها تلبیس ناکارآمدی ایشان با پول ملت بود.
و این در حالی بود که در آن زمان شرکت حدود ۷۰۰ میلیارد تومان از آژانسها و سایر بدهکاران طلب داشت و در این بخش هیچ اقدام عملی تا به امروز انجام نشده است.
5. دستور به توقف همکاری با کترینگ آرمان؛ در حالی که شرکت آسمان مالک ۵۰ درصد کترینگ آرمان بود؛ و ایجاد یک کترینگ پر هزینه- غیر اقتصادی- با ایرادات بهداشت انسانی و تولیداتی در داخل شرکت و تحمیل صدها نفر استخدام نیروی غیر حرفه ای بر بدنه فرسوده شرکت
6. تقویت فرار سرمایه انسانی متخصص در دو بخش فنی و عملیات.
7. افزایش حدود ۲۰۰۰ نیروی انسانی بر پیکره ی نحیف سرمایه انسانی شرکت بدوت رعایت قانون- اخذ نظر صاحبان اصلی سرمایه و دولت و تحمیل بیش از صدها میلیارد هزینه غیر قانونی بر شرکت.
8. تحمیل پروازهای سخت و پر ریسک به خلبانان لب مرز بازنشستگی بدون رعایت استانداردهای ایمنی پرواز که در نهایت از پس صدها حادثه ریز و درشت فنی و پروازی ثبت شده ولی گزارش نشده، منتج به سانحه سقوط هواپیمای ای تی آر تهران- یاسوج در ۲۹ بهمن سال ۹۶ گردید.

سه ماه پس از سانحه حسین علایی بازنشسته نیروهای مسلح از مدیرعاملی شرکت هواپیمایی آسمان استعفا داد و توسط رفیق زیر خودش و بصورت غیر قانونی و بر خلاف قانون منع بکار گیری بازنشستگان در بخش دولتی و شبه دولتی به سمت عضو و رئیس هیئت مدیره شرکت ملی نفتکش های منصوب گردید.
جالبتر این است که توسط مراجع قضایی یکی از مجرمین و متخلفین سانحه سقوط هواپیمای تهران- یاسوج شخص ایشان شناخته شده است.
ولی گویی دست عدالت در محاکمه و تنبیه چنین متخلفانی اینبار هم کوتاه است و متخلف کار نابلد به لطف آقای شریعتمداری وزیر فعلی تعاون، کار و رفاه اجتماعی در جای خود در ریاست هیئت مدیره شرکت نفتکشها جای خوش کرده است.

ما در این مورد از دولت هیچ قاطعیت در رسیدگی و تنبیه متخلفین و مسببین را ندیدیم و امیدواریم ریاست محترم قوه قضائیه قاطعانه نسبت به احقاق حقوق ملت- نظام و خانواده های مظلوم و شریف و محقّ جانباختگان سانحه تهران- یاسوج دستور رسیدگی درست و قانونی را صادر فرمایند.

 

منبع: با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از کانال تلگرامی حزب و تدبیر و توسعه ایران اسلامی


دیدگاه خود را بنویسید




آخرین اخبار

پربازدید


آتا


آسمان


اترک


ايرتور

پويا


تابان


زاگرس


سپهران


ساها


قشم


کاسپين


کيش


ماهان


معراج


نفت


هما

رصد آب و هوا و وضعیت پروازها

رصد اطلاعات پرواز توسط مسافرین

ایران ایر تور

آرشیو

آتا

آرشیو

آسمان

آرشیو

اترک

آرشیو

نفت

آرشیو

تابان

آرشیو

زاگرس

آرشیو

ساها، سپهران

آرشیو

قشم

آرشیو

کاسپین

آرشیو

کیش ایر

آرشیو

ماهان

آرشیو

معراج

آرشیو

هما

آرشیو

سایر ایرلاین ها

آرشیو

ایرلاین های خارجی

آرشیو