پایگاه خبری-تحلیلی ایرلاین پرس | ناامنی در عراق و جایگزینی آسمان ایران با آسمان عراق در پروازهای عبوری + سوالاتی از شرکت فرودگاهها

تاریخ خبر: // کد خبر: 284567 // ٬ // // // // // خبر مهم


ناامنی در عراق و جایگزینی آسمان ایران با آسمان عراق در پروازهای عبوری + سوالاتی از شرکت فرودگاهها

در پی حملات متقابل آمریکایی‌ها و نظامیان عراقی به پایگاه‌های یکدیگر در عراق، از بامداد امروز آسمان ایران جایگزین بخش مهمی از پروازهای عبوری از آسمان عراق شده است. این در حالی است که برخی از منتقدین بر این شیوه کسب درآمد و هزینه کرد درآمدهای اختصاصی در شرکت فرودگاهها ، انتقاداتی چند دارند.


ناامنی در عراق و جایگزینی آسمان ایران با آسمان عراق در پروازهای عبوری + سوالاتی از شرکت فرودگاهها

در چند سال گذشته که عراق درگیر مشکلات داخلی و حضور تروریست‌های داعش در خاک کشور خود بود، از سوی سازمان جهانی هوانوردی (ایکائو) آسمان این کشور ناامن اعلام شد؛ همچنین اوکراین نیز درگیر جنگی فرسایشی با روسیه بود؛ از سوی دیگر قطر نیز از سوی کشورهای عضو اتحادیه عرب و شورای همکاری خلیج فارس تحریم شد. مجموعه این عوامل سبب شده بود تا در فاصله ۵ سال گذشته، بخش مهمی از پروازهای عبوری از کریدورهای هوایی شرق به غرب و نیز شمال به جنوب در منطقه غرب آسیا، جنوب آسیا، کشورهای سی آی اس (آسیای میانه)، بالکان و اروپا به آسیا، به آسمان ایران منتقل شوند که درنتیجه درآمد خوبی نصیب شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران کرده بود.

با این حال طی یک سال اخیر با ریشه کن شدن داعش در عراق، این کشور توانست از زیر نوتام ایکائو خارج شده و با استفاده از اعلام تعرفه‌های ارزان‌تر نسبت به تعرفه پروازهای عبوری از آسمان ایران، بخش مهمی از پروازهای عبوری را به سمت آسمان خود منتقل کند. از سوی دیگر برخی تحریم‌های بانکی از سوی آمریکایی‌ها علیه ایران نیز سبب شد تا تعدادی از شرکت‌های هواپیمایی اروپایی به دنبال انتخاب فضای آسمانی جایگزین آسمان کشورمان باشند که به دلیل گران بودن سوخت هواپیما و نیز مصرف بالاتر سوخت از سایر مسیرها به جای کریدور هوایی ایران، بار دیگر برخی از آنها به فضای عبوری کشورمان بازگشتند.

این در حالی است که طی چند روز اخیر که حملات متقابل موشکی میان برخی گروه‌های نظامی در عراق و هواپیماهای نظامی آمریکایی در حال رد و بدل شدن است، تعداد زیادی از پروازهای عبوری آسمان عراق، از بامداد امروز به آسمان کشورمان بازگشته‌اند.

 

سوال از شرکت فرودگاهها :

بنظر می رسد که شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران ، از جمله شرکت های سرمست از درآمدهای اختصاصی ناشی از پروازهای عبوری باشد. سوال این است که استراتژی این شرکت برای حل مشکلات مبتلا به در روند بهره برداری از آسمان کشور ، بحث رقابت های منطقه ای و افزایش بار ترافیک هوایی و به واسطه وقوع آن، بحث دستیابی بنوعی درآمد پایدار قابل اتکا چیست؟

 

سوال دوم اینکه ، این شرکت چه برنامه توسعه ای قابل اعتماد برای توسعه صنعت فرودگاهی و توانمندی شبکه فرودگاهی کشور در حوزه هایی نظیر افزایش رضایت بهره برداران و شهروندان ، افزایش توان رقابت منطقه ای ، افزایش توانمندی زیر ساختی با رویکرد آینده نگرانه ، توسعه توانمندی های پرسنل و پرورش مدیران و کارشناسان حرفه ای تر ، افزایش آمادگی جهت مداخله در بحران ، حل مشکل مالکیت زمین های فرودگاهی (خصوصا مهرآباد) و مواردی همانند دارد.

توضیح اینکه ، وقتی 200 تومان پول وجود داشته باشد و 150 تومان هزینه ، همه مدیر هستند. وقتی 50 تومان پول وجود داشته باشد و 200 تومان هزینه، مدیر از نامدیر مشخص می شود.

منبع : خبرگزاری مهر

اختصاصی شده توسط ایرلاین پرس


دیدگاه خود را بنویسید




آخرین اخبار

پربازدید


آتا


آسمان


اترک


ايرتور

پويا


تابان


زاگرس


سپهران


ساها


قشم


کاسپين


کيش


ماهان


معراج


نفت


هما

رصد آب و هوا و وضعیت پروازها

رصد اطلاعات پرواز توسط مسافرین

ایران ایر تور

آرشیو

آتا

آرشیو

آسمان

آرشیو

اترک

آرشیو

نفت

آرشیو

تابان

آرشیو

زاگرس

آرشیو

ساها، سپهران

آرشیو

قشم

آرشیو

کاسپین

آرشیو

کیش ایر

آرشیو

ماهان

آرشیو

معراج

آرشیو

هما

آرشیو

سایر ایرلاین ها

آرشیو

ایرلاین های خارجی

آرشیو