پایگاه خبری-تحلیلی ایرلاین پرس | منظور عابدزاده از درخواست اختیارات ویژه جهت عبور از بحران کرونا چیست؟

تاریخ خبر: // کد خبر: 292680 // ٬ // // // // خبر مهم


منظور عابدزاده از درخواست اختیارات ویژه جهت عبور از بحران کرونا چیست؟

ضعف حاکم بر حوزه هوانوردی کشور و به روز نبودگی مدیریت ارشد آن ، نیاز به هیچ بحث و بررسی ندارد و پرونده تشکیک در خصوص آن را با یک مناظره زنده تلویزیونی ، می شود برای همیشه بست. سوال اینجاست که آقای مهندس عابدزاده برای عبور از بحران پیش آمده در صنعت هوانوردی کشور نیازمند چه اختیارات ویژه ای است؟


منظور عابدزاده از درخواست اختیارات ویژه جهت عبور از بحران کرونا چیست؟

صنعت هوانوردی کشور خصوصا در حوزه وظیفه مندی سازمان هواپیمایی ، دچار ضعف و آسیب های عدیده است. ضعف ها و آسیب هایی که به بهانه ها و توجیهات مختلف نظیر تحریم ها و جدیدا کرونا، دستاویز انواع توجیه گری ها شده و می شوند. مهندس عابدزاده ، ریاست سازمان هواپیمایی کشوری در بیانات اخیر خود ، مدعی شده که عبور از بحران کرونا نیازمند ارایه اختیارات ویژه است . بدون کمترین پیش داوری، باید از این مدیر فرهیخته پرسید که لطفا لیست اختیارات مورد درخواست خود را به افکار عمومی ابلاغ و اعلام بفرمائید ، چرا که در دوره حاضر، کسی بسته پیشنهادی دربسته را امضا نمی کند، جناب مهندس.

برای قضاوت بهتر، در ادامه متن، اصل مباحث بیان شده توسط آقای عابدزاده در نشست معاون اول رئیس جمهور با وزیر و معاونان وزارت راه و شهرسازی، ارایه شده است.

علی عابدزاده با بیان این که بعد از اتمام کرونا شرایط سخت‌تری خواهیم داشت، گفت: کاهش پروازهای داخلی و خارجی موضوعی است که همه کشورها در این شرایط تجربه کردند.

وی با بیان این که یاتا (انجمن بین المللی حمل و نقل هوایی) آماری را در خصوص میزان ضرر و زیان شرکت‌های هواپیمایی ارائه کرده است، گفت: ۲۹۵ کشور عضو یاتا هستند و این انجمن در ماه فوریه میزان خسارات شرکت‌های هواپیمایی را ۳۰ میلیارد دلار برآورد کرد. بنابر اعلام یاتا این خسارت‌ها در ۵ مارس بین ۶۳ تا ۱۱۳ میلیارد دلار برآورد شد، در ۱۷ مارس ۲۰۰ میلیارد دلار و در ۲۴ مارس به ۲۵۲ میلیارد دلار رسید و مجموعه صنعت حمل و نقل هوایی دنیا طی کمتر از ۲ ماه ۲۵۲ میلیارد دلار ضرر کرد.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با بیان این که این خسارات شامل حال کشور ما هم شده است، تصریح کرد: کار ما نسبت به باقی حوزه‌های حمل و نقلی سخت‌تر است، اما تلاش کردیم آرامش را در این صنعت حفظ کنیم تا مشکلی برای پرسنل به وجود نیاید.

وی افزود: ما هم عدم انجام پرواز را داریم و هم یک سری پروازهایی را انجام می‌دهیم که فاقد هر گونه درآمدی است. همچنین در شرایط پیش آمده هماهنگی‌های لازم را با وزارت بهداشت و سازمان‌های جهانی داشته و دستورات لازم را صادر کردیم.

عابدزاده با بیان این که مهم‌ترین موضوع به شرایط بعد از کرونا بر می‌گردد، عنوان کرد: با توجه به رکوردی که این صنعت در کل دنیا تجربه کرد، شرایط بسیار سخت خواهد بود تا بتوانیم به شرایط قبل از کرونا برگردیم و نیاز به اختیاراتی داریم تا در سال جهش تولید بتوانیم دوباره این صنعت را پویا کنیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان این که تمام شرکت‌های هواپیمایی ایران به دلیل این که هزینه‌های پرسنلی و تعمیراتی متغیری دارند، با ضرر زیادی مواجه مواجه شدند، تصریح کرد: موضوع فقط در آمدزایی نیست بلکه هزینه‌های جاری شرکت‌ها نیز بسیار بالاست و این موضوع در این شرایط خسارات را افزایش می‌دهد.

 

منبع: با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر


دیدگاه خود را بنویسید




برچسب های خبر: ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

آخرین اخبار

پربازدید


آتا


آسمان


اترک


ايرتور

پويا


تابان


زاگرس


سپهران


ساها


قشم


کاسپين


کيش


ماهان


معراج


نفت


هما

رصد آب و هوا و وضعیت پروازها

رصد اطلاعات پرواز توسط مسافرین

ایران ایر تور

آرشیو

آتا

آرشیو

آسمان

آرشیو

اترک

آرشیو

نفت

آرشیو

تابان

آرشیو

زاگرس

آرشیو

ساها، سپهران

آرشیو

قشم

آرشیو

کاسپین

آرشیو

کیش ایر

آرشیو

ماهان

آرشیو

معراج

آرشیو

هما

آرشیو

سایر ایرلاین ها

آرشیو

ایرلاین های خارجی

آرشیو