پایگاه خبری-تحلیلی ایرلاین پرس | زمزمه ساخت یک فرودگاه سفارشی دیگر؛ این بار در آذربایجان شرقی

تاریخ خبر: // کد خبر: 292741 // // // //


زمزمه ساخت یک فرودگاه سفارشی دیگر؛ این بار در آذربایجان شرقی

در بهمن‌ماه سال گذشته بود که یوسف داودی نماینده مردم سراب در مجلس شورای اسلامی خبر از «دستور احداث فرودگاه سراب توسط وزیر راه و شهرسازی» داد و تأکید کرد این فرودگاه نیاز امروز و فردای کشور است.


زمزمه ساخت یک فرودگاه سفارشی دیگر؛ این بار در آذربایجان شرقی

در بهمن‌ماه سال گذشته بود که یوسف داودی نماینده مردم سراب در مجلس شورای اسلامی خبر از «دستور احداث فرودگاه سراب توسط وزیر راه و شهرسازی» داد و تأکید کرد این فرودگاه نیاز امروز و فردای کشور است.

وی گفته بود: «شهرستان سراب در گذشته فرودگاه داشت و اکنون متروکه است، فرودگاه سراب نیاز امروز و فردای کشور است بر همین اساس در زمینی 300 هکتاری به طول 32 کیلومتر درخواست کرده‌ایم ایستگاه راه‌آهن به‌گونه‌ای احداث شود که بتوان برای فرودگاه نیز از آن استفاده کنیم.»

اظهارنظر درباره اینکه چگونه امکان احداث ایستگاه راه‌آهن و استفاده از آن به عنوان فرودگاه وجود دارد را باید بر عهده متخصصان فن گذاشت؛ اما زمزمه ساخت فرودگاه سراب در حالی به گوش می‌رسد که اواسط سال گذشته سیاوش امیر مکری مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران اعلام کرده بود که این شرکت هیچ برنامه‌ای برای ساخت فرودگاه جدید ندارد.

اما خبرهای منتشر شده حاکی از پیگیرهای نماینده مردم شهرستان سراب در مجلس شورای اسلامی در خصوص توافق جانمایی برای طراحی و احداث فرودگاه شهرستان سراب با نماینده شرکت فرودگاه‌ها است.

احداث فرودگاه‌های سفارشی سابقه طولانی در ایران دارد؛ شاید بازنشر کردن این جمله از وزیر راه و شهرسازی مبنی بر اینکه «ما هنوز فرودگاه بین‌المللی درخور و شأن ملت ایران نداریم. مردم ما می‌روند و می‌بینند و هر چه به ما نثار می‌کنند حقمان است» خالی از لطف نباشد چرا که امروز فرودگاه های به اصلاح بین المللی ما نیز شرایط خوبی ندارند اما سیاست‌های موجود همچنان به سمت ساخت فرودگاه‌های زیان ده در حرکت است.

امروزه به‌جز تعداد اندکی از فرودگاه‌های کشور مانند مهرآباد، مشهد، تبریز، شیراز و … مابقی زیان‌ده هستند؛ از سوی دیگر حدود 35 فرودگاه در کشور، برای اینکه بتوانند اقدام به برقراری پرواز و یا افزایش پرواز کنند در انتظار هواپیماهای کوچک هستند، اما به دلیل نبود ناوگان مناسب در شرکت‌های هواپیمایی داخلی سال‌هاست که همچنان زیان‌ده باقی مانده‌اند.

در حالی نماینده مردم سراب در حال پیگیری برای ساخت فرودگاه جدید در این شهرستان است که فاصله سراب تا فرودگاه اردبیل تنها 87 کیلومتر است و ساخت این فرودگاه به نظر توجیه اقتصادی ندارد.

 

منبع: با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از تین نیوز


دیدگاه خود را بنویسید




آخرین اخبار

پربازدید


آتا


آسمان


اترک


ايرتور

پويا


تابان


زاگرس


سپهران


ساها


قشم


کاسپين


کيش


ماهان


معراج


نفت


هما

رصد آب و هوا و وضعیت پروازها

رصد اطلاعات پرواز توسط مسافرین

ایران ایر تور

آرشیو

آتا

آرشیو

آسمان

آرشیو

اترک

آرشیو

نفت

آرشیو

تابان

آرشیو

زاگرس

آرشیو

ساها، سپهران

آرشیو

قشم

آرشیو

کاسپین

آرشیو

کیش ایر

آرشیو

ماهان

آرشیو

معراج

آرشیو

هما

آرشیو

سایر ایرلاین ها

آرشیو

ایرلاین های خارجی

آرشیو