پایگاه خبری-تحلیلی ایرلاین پرس | نقد مطیعی بر نظرات عضو هیات مدیره + پیشنهاد نظرات اصلاحی

تاریخ خبر: // کد خبر: 293970 // // // //


نقد مطیعی بر نظرات عضو هیات مدیره + پیشنهاد نظرات اصلاحی

ابوالفضل مطیعی در کانال تلگرامی خود ضمن نقد بیانات عضو هیات مدیره شرکت فرودگاهها در خصوص کاهش هزینه ها، اقدام به انعکاس پیشنهاداتی در این خصوص نموده است.


نقد مطیعی بر نظرات عضو هیات مدیره + پیشنهاد نظرات اصلاحی

ابوالفضل مطیعی در کانال تلگرامی خود ضمن نقد بیانات عضو هیات مدیره شرکت فرودگاه ها در خصوص کاهش هزینه ها، اقدام به انعکاس پیشنهاداتی در این خصوص نموده است.

«جیک‌جیک مستونت بود، فکر زمستونت نبود» …

استخدام های بی مورد و کمیته امدادی
انباشت نیرو در ستاد و ظلم بی حد به مجموع عملیات

ساخت و ساز فرودگاه های تا قیامت ضررده

مأموریت های فراوان خارجی بی مورد

بسم الله

ابتدا از خودتان شروع کنید

هر وقت درآمد ها افزایش پیدا می کند مدیران در صف اول دریافت پاداش هستند و به صورت قطره چکانی شاید قطره ای به پرسنل بدهند ،ولی وقتی درآمد ها به حالت قبل برمی گردد مدیران پاداش و دریافتی شان ثابت می ماند ولی کارمندان در صف اول کاهش هستند.

پس جناب عضو هیئت مدیره از خودتان شروع کنید ،مثلا اگر قرارداد بازسازی باند 29 راست مهراباد N تومان بوده ولی در پایان شده N+N بروید و از پیمانکار و مدیران مسئول وقت شکایت کنید و ضرر حاصله را بازپس گیرید و نمونه های فراوان دیگر.

این روزها که درامد شرکت فرودگاه ها کاهش فراوان داشته است باید راهکارهایی ارائه داد تا بتوانیم از این بحران به سلامت عبور کنیم و بهترین راهکارها را پرسنل شرکت می توانند ارائه دهند ولی چون مدیران خود را برتر می بینند و به کارمندان هیچ نگاه مشورتی ندارند خود را از این مشورت محروم می کنند.

ولی
من یک راهکار می دهم … تمام مشاوران را مرخص کنید و دست از راهبر بازی بردارید

یعنی چه!!!!!
راهبر امور عملیات هوانوردی
معاون عملیات هوانوردی
راهبر عملیات فرودگاهی
معاون عملیات فرودگاهی

بعد هر فرودگاه هم معاون عملیات هوانوردی و احتمالا فرودگاهی

این تقسیم کار را پایان دهید و کار یک نفر را بین 5 نفر تقسیم نکنید و بازنشسته های عزیز را مرخص کنید

کارمندان محترم شرکت فرودگاه ها لطف کنید راهکارهای مدنظرتان را برای حقیر ارسال فرمایید.

 

من اصلا کاری ندارم که خروجی این همه کارشناس چیست که قطعا از نظر حقیر هیچ هم نیست ،ولی نکات بسیار قابل توجه:

مگر مدیرحقوقی چه کاره است که خود شخصا از مدیرکل منابع انسانی درخواستی داشته باشد؟؟ مگر نباید در هیئت مدیره برای اینکار تصمیم گیری شود؟؟ و نکته ی بسیار بسیار بسیار خنده دار این هست که مدیرکل حقوقی نوشته من از عملکرد این افراد رضایت دارم
و اولین اسمی که نوشته است اسم خودش هست یعنی طرف خودش از خودش رضایت داره ؛مگه داریم؟؟ مگه میشه!!!
نکته ی عجیب دیگر فرودگاه کرمانشاه چه خبر هست که سه نفر کارشناس حقوقی دارد؟؟

یک پیشنهاد
برای کاهش هزینه های بی مورد بهتر است مدیرکل و یا معاون فرودگاه از حقوق هم چیزی بداند تا بتواند اقدامات لازم را انجام دهد و یا کلا امور حقوقی برون سپاری شود.

 

***پیشنهاد یکی از کارشناسان شرکت فرودگاه ها درباره ی راهکارهای کاهش هزینه های اضافی در شرکت فرودگاه ها :

یک پیشنهاد

***نظر یک کارشناس دیگر برای کاهش هزینه ها و عبور از شرایط موجود:

سلام جناب مطیعی
وقت شما بخیر انشاالله
من در خصوص چالش مطرح شده از سمت جنابعالی موارد زیر رو واستون ارسال می کنم.
به نظر من ناتمام گذاشتن پروژه های عمرانی در بلند مدت هزینه نهایی پروژه رو خیلی زیاد می کنه پس بهتره دیگه پروژه عمرانی جدیدی در شرکت شروع نشه و شروع پروژه های جدید منوط بشه به اتمام کل پروژه ها و بررسی دقیق بازگشت سرمایه پروژه های جدید.

به نظرم یکی دیگه از کارهای خوب میتونه این باشه که شرکت اول یه فرکانس مجزا برای هواپیماهای کوچک اختصاص بده بعد هم بیاد روی تولید کننده های داخلی هواپیمای سبک مثلا تا ده نفر برای حمل بار و مسافر سرمایه گذاری کنه. اینجوری هم شغل ایجاد میشه هم با فروش این نوع هواپیما فرودگاه های کوچک رونق میگیرن که فکر کنم برای شرکت دوطرفش برد هست. جوان های زیادی هستند که با کمی حمایت میتونن هواپیماهای تا ده یا پانزده نفره بسازند.

به نظرم شرکت با 54 تا فرودگاه میتونه کم کم شروع کنه بعضی از تجهیزات رو خودش بسازه مثل راداها، تجهیزات روشنایی باند، پل های ارتباطی به هواپیما. چون واقعا اینا ساختش کاری نداره فقط حمایت مالی و معنوی می خواد. می تونیم از تجربه کشورهای دیگه مثل کره هم استفاده کنیم. واقعا در شرکت فرودگاه ها جای دفتر ارتباط با دانشگاه خالی هست یا حتی یک واحد تحقیق و توسعه. شرکت با نیروهای متخصص خودش میتونه در زمان کم درآمدش رو چند برابر کنه از محل فروش همین کارهای مهندسی به همسایه ها.

به نظرم حیف هست که این همه نیروی متخصص داریم بعد مثلا فرودگاه های عراق یا سوریه یا افغانستان و….. رو باید اروپایی ها بیان راهبری کنن. الان شرکت برق تو کشورهای همسایه پروژه داره. هم برای نیروها خوبه و هم برای شرکت.

به صورت کلی راه برای افزایش درآمد زیاد هست ولی ما باید این نکته رو همیشه یادمون باشه که حضرت آقا همیشه مخالف تک محصولی هستند که در نوع عامه همون نفت هست ولی فکر کنم تفسیر این پند رهبری برای شرکت ما همون پرهیز از اتکای بیش از حد به پروازهای عبوری است. به نظرم اتکا به درآمدی که تروریستی مثل ترامپ میتونه روش اثر بزاره کار اشتباهی است.

 

منبع : با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از کانال تلگرامی صفحه شخصی ابوالفضل مطیعی


دیدگاه خود را بنویسید




آخرین اخبار

پربازدید


آتا


آسمان


اترک


ايرتور

پويا


تابان


زاگرس


سپهران


ساها


قشم


کاسپين


کيش


ماهان


معراج


نفت


هما

رصد آب و هوا و وضعیت پروازها

رصد اطلاعات پرواز توسط مسافرین

ایران ایر تور

آرشیو

آتا

آرشیو

آسمان

آرشیو

اترک

آرشیو

نفت

آرشیو

تابان

آرشیو

زاگرس

آرشیو

ساها، سپهران

آرشیو

قشم

آرشیو

کاسپین

آرشیو

کیش ایر

آرشیو

ماهان

آرشیو

معراج

آرشیو

هما

آرشیو

سایر ایرلاین ها

آرشیو

ایرلاین های خارجی

آرشیو