پایگاه خبری-تحلیلی ایرلاین پرس | توضیحات هواپیمایی وارش در خصوص پیاده کردن پزشک مسافر از پرواز + زرشک طلایی

تاریخ خبر: // کد خبر: 296590 // ٬ // // // // // خبر مهم


توضیحات هواپیمایی وارش در خصوص پیاده کردن پزشک مسافر از پرواز + زرشک طلایی

شرکت هواپیمایی وارش در خصوص خبر منتشر شده در مورد پیاده کردن پزشک مسافر شرکت هواپیمایی وارش، توضیحاتی ارائه داد.


توضیحات هواپیمایی وارش در خصوص پیاده کردن پزشک مسافر از پرواز + زرشک طلایی

در جوابیه شرکت هواپیمایی وارش آمده است: موارد زیر به استحضار می‌رسد؛ این شرکت، پذیرش کلیه مسافران را بر اساس پروتکل‌ها و دستورالعمل‌های صادره از سوی سازمان هواپیمایی کشوری انجام داده و اقدام به پذیرش مسافران از جمله مسافر محترم پزشک، نموده است و در حین پذیرش هیچگونه علایم ظاهری که نشان دهنده وجود مانعی در پذیرش ایشان باشد، مشاهده نگردیده و کارهای مربوطه طبق روال معمول صورت گرفته است.

مسافر مذکور ، قبل از پرواز هیچگونه اطلاع رسانی خاصی در مورد ابتلا به کرونا بعمل نیاورده و کاملا عادی سوار هواپیما شده است.

مسافر مذکور براساس الزامات بهداشتی و شیوه‌نامه‌های ابلاغی موظف بوده اند پیش از دریافت کارت پرواز علائم و نشانه‌های بیماری را اظهار نمایند تا در این خصوص توسط همکاران ایستگاه اقدام مقتضی صورت پذیرد.

متاسفانه ایشان که خود از پرسنل کادر درمان هستند ضمن خودداری از انجام این کار، پس از ورود به هواپیما و استقرار بر روی صندلی خود با صدای بلند خطاب به مسافران نشسته در ردیف ایشان و مهمانداران اعلام کردند که احتمالاً ناقل ویروس کرونا هستند.

سر مهماندار پس از اعلام مسافر، محترمانه از ایشان درخواست کردند مطابق بخشنامه‌ی ۱۹۰۰ سازمان هواپیمایی کشوری نسبت به ترک هواپیما اقدام کنند. ایشان در کمال تعجب، اظهارات قبلی خود را تکذیب نموده و اعلام کردند که ناقل نیستند و تنها برای این که کسی در صندلی هم ردیف ایشان ننشیند این کار را کرده‌اند.

در نهایت با تشخیص خلبان هواپیما و کادر امنیت پرواز تصمیم بر این شد که برای حفظ سلامت مسافران دیگر و پرهیز از هر گونه ریسک احتمالی، ایشان پیاده شوند و لذا با همراهی پرسنل زمینی با رعایت اصل تکریم مسافر از هواپیما پیاده شدند.

تمام موارد بین مسافر و کادر پرواز کاملاً محترمانه رد و بدل شده و نگرانی بوجود آمده، در نهایت با آرامش و بدون هیچگونه توهینی پایان یافت.

با توجه به وضعیت خطیر کشور لازم است که الزامات بهداشتی توسط همگان با دقت و توجه لازم مورد عمل قرار گیرد تا با پایان این وضعیت به روال عادی برگردد.انتظار می رفت ایشان که از کادر زحمتکش و محترم درمانی کشور هستند، نسبت به رعایت پروتکلها اهتمام بیشتری داشته باشند.

ضمن اظهار تاسف از رویداد پیش امده، توجه به اتفاقات رخ داده و این که این مسافر محترم از پرسنل درمانی کشور هستند، هواپیمایی وارش موضوع را تا انتها ادامه داده و حق پیگیری قضایی را برای خود محفوظ می‌داند.

این جوابیه است یا خجالت نامه :

از عزیزان خوبمان در هواپیمایی وارش انتظار می رود بجای توجیه گری و یا بالا و پائین نمودن های غیر منصفانه داستان ، با نیروهای خاطی احتمالی برخورد نموده و یا در صورت مشاهده شرایط و مقعیت های احتمالی منجر به درگیری(حتی لفظی) با مسافران،آموزش های لازم را به مهمانداران و کادر پرواز ارایه نمایند.

*** اگر این پزشک به قول روابط عمومی محترم وارش، بیان نکرده است که کارش چیست و به چه میزان می تواند خطرساز باشد، وضعیت سایر مسافران پرواز هم بشکل بالقوه می تواند دارای شرایطی مشابه باشد. آیا هواپیمایی وارش، صرفا بر اساس اما و اگر و شاید و ان شاالله ، پروتکل ها را رعایت می کند؟

*** وقتی به مهماندار محترم تذکر داده شده که چرا پروتکل فاصله اجتماعی رعایت نشده، آیا جواب مهماندار قابل قبول بوده است؟

*** متاسفانه ضعف شدید سیستم های نظارتی و احقاق حقوق حقه مسافران در حوزه هوانوردی و بی تفاوتی های مکرر و ثابت شده سازمان هواپیمایی کشوری در این خصوص، شرایط را برای انواع برخوردهای سلیقه ای فراهم نموده که اتفاق روی داده در هواپیمای وارش نیز، بنظر می رسد از همین جنس باشد.

 

منبع : با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از تین نیوز 

اختصاصی شده توسط ایرلاین پرس


دیدگاه خود را بنویسید




آخرین اخبار

پربازدید


آتا


آسمان


اترک


ايرتور

پويا


تابان


زاگرس


سپهران


ساها


قشم


کاسپين


کيش


ماهان


معراج


نفت


هما

رصد آب و هوا و وضعیت پروازها

رصد اطلاعات پرواز توسط مسافرین

ایران ایر تور

آرشیو

آتا

آرشیو

آسمان

آرشیو

اترک

آرشیو

نفت

آرشیو

تابان

آرشیو

زاگرس

آرشیو

ساها، سپهران

آرشیو

قشم

آرشیو

کاسپین

آرشیو

کیش ایر

آرشیو

ماهان

آرشیو

معراج

آرشیو

هما

آرشیو

سایر ایرلاین ها

آرشیو

ایرلاین های خارجی

آرشیو