پایگاه خبری-تحلیلی ایرلاین پرس | چرا لحن این ابلاغیه هما ، اینقدر تند است؟

تاریخ خبر: // کد خبر: 298448 // // // // خبر مهم


چرا لحن این ابلاغیه هما ، اینقدر تند است؟

کاپیتان زنگنه ریاست محترم هیات مدیره و مدیرعامل “هما” طی حکمی اعلام نمودند: ضمن تشکر از زحمات بی دریغ جناب آقای مهندس صباحی در مدت تصدی منصب معاونت مهندسی و تعمیرات از این لحظه به موجب همین ابلاغیه ایشان را از این سمت برکنار و آقای مهندس عطایی تا تصمیم گیری نهایی من در خصوص معاون جدید مهندسی، به عنوان سرپرست معرفی و کلیه کارکنان و مسئولین موظف به همکاری تام با ایشان می باشند.


چرا لحن این ابلاغیه هما ، اینقدر تند است؟

کاپیتان زنگنه ریاست محترم هیات مدیره و مدیرعامل “هما” طی حکمی اعلام نمودند: ضمن تشکر از زحمات بی دریغ جناب آقای مهندس صمد صباحی خسروشاهی در مدت تصدی منصب معاونت مهندسی و تعمیرات از این لحظه به موجب همین ابلاغیه ایشان را از این سمت برکنار و آقای مهندس عطایی تا تصمیم گیری نهایی من در خصوص معاون جدید مهندسی، به عنوان سرپرست معرفی و کلیه کارکنان و مسئولین موظف به همکاری تام با ایشان می باشند.

منبع : با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از کانال تلگرامی هما


دیدگاه خود را بنویسید

  1. یوسف نوشته است:
    10:14 مورخه 01 خرد 99

    در واپسین ساعات شب 28 اردیبهشت در کانال خبری هما آمد که معاونت مهندسی و تعمیرات «برکنار» و بجای ایشان آقای مهندس عطایی تا تصمیم گیری نهایی من (بخوانید تیمسار) بعنوان جایگزین معرفی شدند!
    با توجه به ساعت انتشار اطلاعیه و ناقص بودن آن و البته سرعت عمل(اختیاری و یا تحمیلی)مجله تصویری هما در انتشار خبر،ناخواسته به یاد کودتای نظامی چند سال پیش در کشور ترکیه افتادم و ضمن شگفتی وقتی پرسیدم :چرا حالا آنهم در شب!؟،گفتند برای ایجاد رعب و وحشت و از طرفی اظهار قدرت و …!!!؟

    با اندکی تامل در بازه زمانی یکساله گذشته مدیر عامل محترم هما،ایشان ۵ معاون خود را به ترتیب صدارت از معاون منابع انسانی،عملیات ،بازرگانی و فنی؛با حضور ۹ تا ۵/۵ماه،تغییر داده اند.

    با ذکر این توضیح که از مدت معاونت اسبق فنی،اقای سیدین از دو سال و چهار ماه صدارت ایشان،۷ماه ان در زمان مدیریت فعلی هما بوده است.
    با نگاهی به حکم انتصاب معاون برکنار شده مهندسی و تعمیرات،۸بند بعنوان وظایف و انتظارات از ایشان لحاظ شده است که انجام هر یک ماهها و شاید سالها زمان نیاز داشته باشد؛از جمله بند ۸ حکم انتصابی ایشان؛

    انجام پژوهشهای لازم در راستای فن آوری تولید و برنامه ریزی در قسمت مهندسی و تعمیرات و …

    جالب اینکه در حکم مذکور در تعریف ایشان از «صلاحیت فنی» ذکر شده بود؛که متاسفانه به شش ماه نرسید!
    موارد را عرض داشته تا یک بررسی اجمالی در انتصابات مدیر عامل محترم،داشته باشم.
    تمامی این انتصابات بلاشک حاصل یک آشفتگی و عدم شناخت از مجموعه هما؛بلکه صنعت هوانوردی،است.
    صرفنظر از علت و یا دلایل منطقی احتمالی این تغییرات،چگونه میشود در کمتر از یکسال از همکاران انتصابی انتظار همکاری و برنامه ریزی داشت!؟
    نگارنده در یادداشتهای قبلی،مشخصا مدیر ارشد محترم هما را از اینگونه انتصابات عجولانه و بعضا خارج از بدنه هما،پرهیز داشته و با استعانت از آیات الهی ،ایشان را به تأمل در اعمال خود دعوت میداشتم.
    عرض شد ایشان هما را با پادگان اشتباه مفروض داشته و بعبارتی در خیابان دوطرفه،به تصور خام یکطرفه بودن،حرکت و چنانچه فردی از ایشان توضیح خواسته و یا تذکر دهد،برخورد تندی اعمال مینمایند چه روز باشد و چه شب!؟
    با نگاهی به اطلاعیه نصف و نیمه منتشره چند نکته و ابهام جلب توجه دارد:
    یکم؛
    چرا متن قبل از تکمیل شدن منتشر شده و اساسا سبب عجله! آنهم شب هنگام،چه بوده است!؟

    قطعا این نشان از سرعت عمل و احترام شبانه به افکار عمومی؛آنهم از سوی مجله تصویری هما،نمیباشد!
    چرا که بنده ؛ شخصا ،چندین نوبت به این همکاران در خصوص عدم انتشار بموقع اخبار؛با ذکر موارد ،تذکر داده بودم.

    دوم؛چرا شبانه ؛مگر آقای صباحی در حال فرار بوده و یا قصد گریختن به کشور بیگانه داشته !!؟
    مگر سخت بود تحمل نموده و با احترام و در زمان مناسب ؛پس از تعیین قطعی جانشین ایشان،و در حضور جمعی اندکی از همکاران ذیربط؛با رعایت فاصله اجتماعی،مراسم تودیع و معارفه انجام میشد!؟
    قطعا دستور یک مدیر فصل الخطاب در عرصه اجرا و عمل است ،اما نه در عرصه نقد و‌نظر!

    این حق طبیعی مدیر عامل محترم بوده که همکاران خود را انتخاب و یا تغییر دهند،اما چرا اینچنین!؟
    بگمان بنده این بی احترامی و عدم حفظ شأن و منزلت انسانی است ؛نه صرفا به آقای صباحی،که به هماییان،صرفنظر از اینکه علت تغییر و برکناری چه بوده باشد؛خواه تأخیر پرواز تهران -تبریز روز گذشته باشد و‌خواه ناتوانی در اجرا ی هشت بند ابلاغی به ایشان!!!

    سوم؛فرد‌جایگزین با چه انگیزه و اعتماد به نفسی میتواند مشغول به اداره امور باشد،وقتی میداند رفتنی است،از یکروز تا چند ماه!؟
    بنده؛پیشتر،همواره به شفاف سازی در عملکرد و پاسخگویی مدیر عامل محترم تأکید داشته و دارم و البته دیگر امیدی هم به تغییر روش ایشان نداشته و پرونده ایشان از نظر بنده بسته شده است.
    در شرایطی که قریب به ۳ماه است صنعت هوانوردی با رکود و تحمل زیان چندین هزار میلیارد دلاری مواجه شده و هزاران تن از کارکنان یا تعدیل شده و یا به مرخصی اجباری؛همانند همکاران شاغل همایی ،رفته اند،این تعجیل در تغییر چه بوده است!؟
    البته در موارد مشابه،فقط ضمن تشکر و قدردانی ،فرد جایگزین معرفی میشد،اما اینبار نه تنها از واژه«برکنار»ی استفاده شده ،بلکه بعلت ضعف و عدم شناخت ،قبل از تعیین قطعی فرد جایگزین ،این رفتار غیر متعارف انجام پذیرفته است!

    از تیمسار انتظار میرفت با همان ادبیات نوشتاری زیبای خود(با این پیش فرض که شخصا مطالب را تدوین مینمایند) در صدور متوالی بیانیه و اعلامیه؛اعم از مذهبی،ملی،نظامی و در این اواخر شخصی،با ادبیات رفتاری مشابهی اعمال نظر میداشتند.
    شوربختانه مشهود است مدیر ارشد هما،فاقد یک مهارت رفتاری و اداری در مجموعه هما؛بلکه مدیریت هوانوردی،هستند.البته مهارت فنی ایشان را باید عزیز و یا عزیزانی که ایشان را برای هما مناسب تشخیص داده اند،اظهار نظر نمایند.
    بنظر شاید گمان دارند اینگونه رفتار مدیریتی نشانه قدرت و اقتدار ایشان است و یحتمل خواسته اند ؛همانند برکناری وزیر صمت،عمل مشابهی انجام دهند!؟
    در اولین دقایق انتشار خبر سه تن از عزیزان ایثارگرو جانباز همایی،سه رویکرد از خود نشان دادند؛یکی گفت: یاد رضا شاه …افتادم،دیگری گفت :خدا به هما رحم کند و آخرین هم اشاره داشت که هما همیشه محل آزمون و خطای مدیران است!!!

    دقت دارید!این واکنش بخشی از دلسوزان هما است!!!

    به تیمسار عرض میکنم اینگونه اعمال نشانه تفاوت است و نه تمایز!
    و آنچه شما را در هما نگه می دارد تمایز است و نه تفاوت!!!

    اما سکوت هماییان را نه نشانه ترس و احساس از دست دادن امنیت شغلی بدانید،بلکه صرفا حرمت میزبانی شما و سایر همکاران نظامی و غیر نظامی را محفوظ میدارند و لاغیر!

    مزید اطلاع جنابعالی؛بشرط تکرار اعمال اینچنینی،اینبار به رییس جمهور محترم خواهم نوشت و از شما نزد ایشان تعریف داشته و سوال میکنم؛سبب انتخاب شما چه بوده است!؟
    آیا با مطالعه دقیق سوابق کاری گذشته ایشان،آقای زنگنه را مناسب تشخیص داده اید و یا به توصیه عمل نموده اید!؟
    و شاید هم ارادت شخصی بوده است!؟
    ظریفی میگفت؛

    در کشورهای جهان سوم،ارادت بر مهارت ،غلبه دارد!!!
    و بنظر شاید اینبار ،این نظریه گریبان هما را گرفتار است.

    حال آنکه در هما مهارت؛چه فنی یا ادراکی و انسانی،حرف اول را میزند و لاغیر!!!

    در پایان ذکر این نکته خالی از لطف نیست که صباحی اگرچه یک جوان بسیار با تجربه در عرصه صنعت هوایی و تعمیر و نگهداری هواپیما نبود ولی باندازه خود دارای دانش کافی در جهت انجام وظایف سازمانی خود بود. آموخته های او در مهندسی و تعمیذات و سیستم های کیفی و ایمنی باندازه ای بود که بتواند کشتی به گل نشسته مهندسی و تعمیرات را به حرکت درآرد. مهندسی و تعمیرات هما دارای یک سیستم سنتی بسیار کند هست که کسی جز صباحی نمی توانست باعث چالاکی و چابکی آن شود. تصمیمات او اگرچه مورد وثوق خیلی ها قرار نگرفت ولی تفکر جدید و به روز ایشان و البته جسارت خاصی که داشت باعث شد درهای آشیانه های هما در فرودگاه حضرت امام (ره) گشوده شود و پس از 15 سال از ساخت این آشیانه ها که هیچ معاون مدیرعاملی در مهندسی و تعمیرات اراده و جرأت کافی جهت افتتاح این آشیانه ها نداشت، با همت و تلاش همکارانش در مهندسی و تعمیرات، آشیانه های هما در ایکا را افتتاح و مورد بهره برداری قرار دهد. البته بقول چند نفر از مدیران و همکاران او در مهندسی و تعمیرات، کارهای مثبت صباحی غیرقابل تصور بود و با اراده و جسارتی که داشت خیلی از امور عقب افتاده آن قسمت را انجام داد و پروژه های زیادی رو شروع نماید ولی در این زمان کوتاه 5.5 ماه انتظاری بر ببار نشستن و تکمیل پروژه هایش نبود.





آخرین اخبار

پربازدید


آتا


آسمان


اترک


ايرتور

پويا


تابان


زاگرس


سپهران


ساها


قشم


کاسپين


کيش


ماهان


معراج


نفت


هما

رصد آب و هوا و وضعیت پروازها

رصد اطلاعات پرواز توسط مسافرین

ایران ایر تور

آرشیو

آتا

آرشیو

آسمان

آرشیو

اترک

آرشیو

نفت

آرشیو

تابان

آرشیو

زاگرس

آرشیو

ساها، سپهران

آرشیو

قشم

آرشیو

کاسپین

آرشیو

کیش ایر

آرشیو

ماهان

آرشیو

معراج

آرشیو

هما

آرشیو

سایر ایرلاین ها

آرشیو

ایرلاین های خارجی

آرشیو