پایگاه خبری-تحلیلی ایرلاین پرس | احداث فرودگاه مسافربری در قزوین توجیه­ اقتصادی ندارد

تاریخ خبر: // کد خبر: 298611 // // // خبر مهم


احداث فرودگاه مسافربری در قزوین توجیه­ اقتصادی ندارد

رئیس شورای شهر قزوین گفت: با توجه به نزدیکی قزوین به تهران و دوخطه شدن راه‌آهن سریع‌السیر قزوین-تهران احداث فرودگاه مسافربری در قزوین از نظر اقتصادی توجیه‌پذیر نیست.


احداث فرودگاه مسافربری در قزوین توجیه­ اقتصادی ندارد

حکمت‌الله داوودی اظهار داشت: فاصله اندک قزوین تا پایتخت سبب شده که قزوینی‌­ها بتوانند در زمانی بین 1.5 تا 2 ساعت به فرودگاه‌­های تهران برسند و به همین علت سفر هوایی به تهران برای مسافران مینودری خیلی جذابیت ندارد و به همین خاطر ساخت فرودگاه مسافری در قزوین توجیه فنی ندارد.

وی با اشاره به واگذاری فرودگاه خدمات ویژه کشاورزی به شهرداری قزوین در سال‌های قبل گفت: شهرداری نزدیک به 5 میلیارد تومان برای این واگذاری ناکام پرداخت کرد که پس از لغو یک‌­طرفه آن از سوی وزیر جهاد کشاورزی 3 میلیارد از این پول به خزانه شهرداری برگشته و 2 میلیارد تومان هم باقی­مانده که هنوز به دست شهرداری نرسیده است.

داوودی ضمن استقبال از انتقال مالکیت و مدیریت این فرودگاه به درون استان اضافه کرد: با این حال تمایل مجموعه شهرداری و مدیریت شهری این است که در رابطه با موضوعات رفاهی و حمل‌ونقلی که به جایگاه فرودگاه­ مربوط می­شود، کمک کند؛ نه اینکه متولی اداره یا مالک آن باشد.

رئیس شورای شهر قزوین دلیل اقدام شهرداری به تملک فرودگاه خدمات ویژه را تسویه بدهی‌­های­ جهاد کشاورزی با شهرداری دانست و گفت: در شورای شهر چهارم قزوین قرار بر این شد که بابت این بدهی­‌ها فرودگاه موردنظر این فرودگاه را در اختیار شهرداری قرار دهند و حتی یک تفاهم‌­نامه‌­ای هم در این باره با وزیر وقت جهادکشاورزی امضا شد.

داوودی با تاکید بر غیرکارشناسی­­ بودن این تصمیم افزود: توجیه­ برخی مدیران شهرداری و اعضای شورای چهارم در آن زمان این بود که فرودگاه یادشده در اختیار شهرداری قرار بگیرد تا بعدها با جذب کمک­‌های فنی یک مجموعه فرودگاهی کشور، آن را به یک فرودگاه مسافربری مبدل کنند.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه این فرودگاه از طرفی به شهرک صنعتی البرز و از طرف دیگر به ریل راه­آهن و خطوط برق فشار قوی ختم می­شود، معلوم نیست چرا قول­‌هایی برای توسعه و تبدیل آن به فرودگاه مسافربری داده شده است.

داوودی با ذکر اینکه فرودگاه یادشده فقط برای هواپیماهای سبک قابل استفاده است، ادامه داد: برای هواپیماهای با حجم مسافر بالا قطعاً نمی­توان از این فرودگاه استفاده کرد؛ چون طوری طراحی شده که فاقد این قابلیت است.

منبع : با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری تسنیم


دیدگاه خود را بنویسید




آخرین اخبار

پربازدید


آتا


آسمان


اترک


ايرتور

پويا


تابان


زاگرس


سپهران


ساها


قشم


کاسپين


کيش


ماهان


معراج


نفت


هما

رصد آب و هوا و وضعیت پروازها

رصد اطلاعات پرواز توسط مسافرین

ایران ایر تور

آرشیو

آتا

آرشیو

آسمان

آرشیو

اترک

آرشیو

نفت

آرشیو

تابان

آرشیو

زاگرس

آرشیو

ساها، سپهران

آرشیو

قشم

آرشیو

کاسپین

آرشیو

کیش ایر

آرشیو

ماهان

آرشیو

معراج

آرشیو

هما

آرشیو

سایر ایرلاین ها

آرشیو

ایرلاین های خارجی

آرشیو