پایگاه خبری-تحلیلی ایرلاین پرس | نقدی بر انتشار اخبار تاریخ گذشته به اسم خبر روز هوانوردی

تاریخ خبر: // کد خبر: 300613 // // // // // خبر مهم


نقدی بر انتشار اخبار تاریخ گذشته به اسم خبر روز هوانوردی

چند روزی است که متاسفانه در حوزه اخبار هوانوردی ، شاهد انتشار اخباری تاریخ گذشته به نام خبر روز و بازنشر گسترده آن توسط رسانه های خبری گوناگون و رسمی کشور هستیم. به عنوان مثال خبر نزدیکی برخورد دو هواپیما در فرودگاه بارسلونا، تخم‌گذاری پرنده روی چرخ هواپیما و … . تحلیل شما از چنین نابسانامی و این سطح از بازنشرهای کم دقت صورت پذیرفته در رسانه های مختلف چیست؟


نقدی بر انتشار اخبار تاریخ گذشته به اسم خبر روز هوانوردی

چند روزی است که متاسفانه در حوزه اخبار هوانوردی، شاهد انتشار اخباری تاریخ گذشته به نام خبر روز و بازنشر گسترده آن توسط رسانه های خبری گوناگون و رسمی کشور هستیم. به عنوان مثال خبر نزدیکی برخورد دو هواپیما در فرودگاه بارسلونا، تخم‌گذاری پرنده روی چرخ هواپیما و … .
نکته جالب توجه، سبقت رسانه های خبری کشور در بازنشر این اخبار تاریخ گذشته به اسم خبر روز، از یکدیگر است. واقعا جای سوال است که چرا خبرنگاران این رسانه‌ها، کمترین دقتی در انتشار اخبار و راست آزمایی آن نمی‌کنند؟ جای سوال است که ناظران خبر در رسانه های مختلف، چرا اخبار را حداقل به شکلی سطحی، مورد بازبینی قرار نمی دهند؟ حتی جای سوال است که چرا رسانه های تخصصی حوزه هوانوردی، موضع گیری انتقادی با اصلاحی نمی کنند؟
در زیر کلیپ منتشره در خصوص مهارت خلبان روس هواپیمای بوئینگ 737 در جلوگیری از بروز یک فاجعه بزرگ و برخورد با هواپیمای در حال فرود دیگر، در باند فرودگاه بین المللی بارسلونای اسپانیا، تاریخ 2014 قید شده است. آخر کسی از خود نمی پرسد که در شرایط کرونا و زمین گیر شدن غالب پروازها، این پروازها در فرودگاه بارسلونای اسپانیا چرا باید انجام می گرفت و … .
به نظر شما، اشکال کار در کجا می تواند باشد؟ وضعیت کپی کاری در رسانه های ما در چه شرایطی است؟ توانمندی خبرنگاران ما در بازبینی اخبار و دروازه بانی خبر و صحت سنجی به چه میزان است؟ پیامد این سطح از ناتوانی ها در انتشار نادرست برخی از اخبار حساس چه خواهد بود؟ توانمندی و سطح تاثیرگذاری رسانه های ما در مواجهه و مقابله احتمالی در برابر فجایا و رویدادهای خاص، به چه میزان است؟ واقعا علت چیست؟
آیا برایتان سوال پیش نیامده که در این میان، نهادها و ساختارهای بالادستی همانند سازمان هواپیمایی کشوری و شرکت معظم فرودگاه ها، چرا خاموش هستند و کمتر نظارت و رصد خبری را دنباله گیری می کنند؟ تا جایی که ما اطلاع داریم، برای برخی از مدیران این دو نهاد مهم است که بدانند در فلان گروه یا کانال خبری در مورد فلان فرد یا موضوع، چه چیزی زمزمه شده و پچ پچ می شود. لطفا خودتان قضاوت کنید.

اختصاصی ایرلاین پرس

ویدئو برگرفته از خبرآنلاین


دیدگاه خود را بنویسید

  1. TIIYAN نوشته است:
    05:18 مورخه 09 خرد 99

    امان از فیک نیوزها و مخاطبان ساده انگار گشان





آخرین اخبار

پربازدید


آتا


آسمان


اترک


ايرتور

پويا


تابان


زاگرس


سپهران


ساها


قشم


کاسپين


کيش


ماهان


معراج


نفت


هما

رصد آب و هوا و وضعیت پروازها

رصد اطلاعات پرواز توسط مسافرین

ایران ایر تور

آرشیو

آتا

آرشیو

آسمان

آرشیو

اترک

آرشیو

نفت

آرشیو

تابان

آرشیو

زاگرس

آرشیو

ساها، سپهران

آرشیو

قشم

آرشیو

کاسپین

آرشیو

کیش ایر

آرشیو

ماهان

آرشیو

معراج

آرشیو

هما

آرشیو

سایر ایرلاین ها

آرشیو

ایرلاین های خارجی

آرشیو