پایگاه خبری-تحلیلی ایرلاین پرس | بیم ها و امیدهای هوانوردی از ریاست کاپیتان قالیباف بر مجلس

تاریخ خبر: // کد خبر: 301491 // // // // // // // خبر مهم


بیم ها و امیدهای هوانوردی از ریاست کاپیتان قالیباف بر مجلس

با تثبیت ریاست دکتر کاپیتان قالیباف بر مجلس، بیم ها و امیدهایی چند در صنعت هوانوردی کشور مطرح شده است. این نظرات در طیفی از برداشت های حمایتی تا بی تفاوتی های احتمالی و حمایت از برخی از افراد خاص جهت مدیریت بر صنعت هوانوردی کشور دارد. نکته جالب توجه در این خصوص ، فعالیت یک جریان علی الظاهر تخریبی است.


بیم ها و امیدهای هوانوردی از ریاست کاپیتان قالیباف بر مجلس

یکی از نخستین واکنش های صورت گرفته به ریاست مجلس قالیباف و اثرات آن بر صنعت هوانوردی را می بایست در گروه تلگرامی اشتوداخ جستجو نمود. اشتوداخ با راه اندازی یک نظرسنجی با موضوع پیش بینی تحولات آتی صنعت هوانوردی بواسطه انتصاب قالیباف به ریاست مجلس ، مسئله را از چند زاویه تقویت قوانین و ساختارهای قانونگذاری مرتبط با هوانوردی( تسهیل فرآیندهای بررسی و تصویب لوایح پیشنهادی، بازنگری و اصلاح قوانین صنعت هوانوردی و کاهش چالش های مرتبط، افزایش کارآمدی فراکسیون هوافضا و هوانوردی در مجلس،افزایش نظارت های عالیه مجلس بر صنعت هوانوردی و کارآمدسازی تحقیق و تفحص های مرتبط) ، حل و کم رنگ شدن برخی از مناقشات مطرح در حوزه هوانوردی ( مناقشات فرودگاهها با شهرداری ها) ، اثرگذاری این سمت بر برخی انتصابات و گروه های خاص فعال در صنعت هوانوردی( تقویت جایگاه خلبانان ، سمت و سوی نظامی در انتصابات ،افزایش فشارها برای جابجایی برخی از مدیران ، ) ، تقویت ردیف های بودجه ای مرتبط با صنعت هوانوردی در دولت و بحث کاهش فشارهای تحریمی ، مورد بحث قرار داد. نکته جالب از خروجی های این نظرسنجی تا زمان نگارش متن حاضر، اولویت بالای گزینه پدیداری سمت و سوی نظامی در صنعت هوانوردی بود.

کاپیتان محمدباقر قالیباف خلبان Airbus300 و Airbus320 رئیس یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی

دومین جریان قابل رصد در این خصوص ، جریان علی الظاهر تخریبی خاصی بوده که محور تخریب و دغدغه های خود را بر سه حوزه تخریب با بهره گیری از کلیپ های انتخاباتی دوره های گذشته قالیباف ، تاکید بر شیوه گذراندن دوره خلبانی توسط قالیباف و شایعات مربوط به تخلفات انجام شده در این خصوص و در نهایت بیان آشکار دغدغه های احتمالی روی کارآمدن برخی از دوستان قالیباف، قرار داده بود.

 

استفاده شخصی ‎قالیباف از منابع یک شرکت دولتی (هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران) برای آموزش خلبانی بدون پرداخت هزینه!

*** با روی کار آمدن قالیباف و ارتباط نزدیک وی با برخی از افراد ، بنظرم امثال نخجوانی و بهاری مجددا در سازمان و شرکت ها جولان خواهند داد.

*** یاد دوره ایی می افتم که این کاپیتان دکتر با لندکروز نیروی انتظامی تا دم در دیسپچ قلعه مرغی می آمد و هواپیما رو بر می داشت و بدون نوبت می رفت پرواز . بعد از دو ساعت بر می گشت و براش ۵ ساعت لاگ می کردند و جرات اعتراض هم نداشتیم.
کاپیتان ایرباس شدنش هم داستان داره. تو سیمولاتور معلوم میشه چند مرده حلاجه!!!!

برخی از افراد نیز گلایه مند از بی توجهی قالیباف به صنعت هوانوردی کشور در شرایطی بودند که نامبرده از قوت و قدرت حمایتی کافی در این خصوص برخوردار بود. بعنوان نمونه ، یکی از مارشناسان فعال این صنعت ، گلایه مند است که قالیباف در سمت شهردار تهران ، حتی به نامه های آنها نیز توجه نکرده است.

*** یک روزی جناب قالیباف شهردار شدند. دوستان صنعت هوایی خوشحال شدند که یک خلبان شهردار شده و فکر کردند حداقل همکاری ایشان در تآمین محل برگزاری نمایشگاه دستاوردهای صنایع هوایی و فضایی ایران خواهد بود. تماس های زیادی از طریق تلفن و نامه با دفتر ایشان گرفته شد و درخواست برگزاری نمایشگاه در قلعه مرغی را داشتیم. ولی حتی به یک تلفن یا نامه پاسخ ندادند و بلاخره نمایشگاه آن سال در مصلا برگزارشد. ضمنا یک کانال ارتباطی پیدا شد ولی چون بوی سوء استفاده می داد آن کانال را استفاده نکردیم. امیدوارم ایشان بعنوان رئیس مجلس حداقل قوانینی که دست و پا گیر صنعت هوایی هستند و مانع کسب وکار بحساب می آیند را مورد رسیدگی و اصلاح قراردهند.

واکنش بعدی صورت گرفته در این خصوص ، تحلیل ارایه شده توسط پایگاه خبری ایرلاین پرس در خصوص تشکیل فراکسیون هوافضا و هوانوردی در مجلس بود. ایرلاین پرس، ضمن تحلیل میدان نیروی آتی در مجلس، استنتاج نموده بود که حداکثر اثرگذاری های قالیباف بر صنعت هوانوردی کشور در چند بحث، مداخله در ساماندهی اراضی و کاربرد فضاهای فرودگاه مهرآباد ، تسریع در تصویب قوانین جاری صنعت هوانوردی و موثرسازی برخی از سوالات و تحقیق و تفحص های مجلس از صنعت هوانوردی(حوزه نظارتی مجلس) و در نهایت سفارش های احتمالی برای برخی انتصابات در صنعت هوانوردی کشور است. حتی در این خصوص ،گمان می رود که برای اولین بار یک متخصص خانم مورد حمایت ویژه برای مدیریت ارشد بر صنعت هوانوردی کشور قرار گیرد.

بر اساس توضیحات ارایه شده ، باید منتظر زمان بود تا چهره واقعی دکتر خلبان باقر قالیباف و نوع اثرگذاری های احتمالی وی بر صنعت هوانوردی کشور، خود را نشان دهد.

اختصاصی ایرلاین پرس


دیدگاه خود را بنویسید

  1. حميد نوشته است:
    13:05 مورخه 12 خرد 99

    چه تحلیل آب دوغ خیاری و کودکانه أی کردید


    • ایرلاین پرس سر نوشته است:
      16:46 مورخه 12 خرد 99

      سلام
      بسیار متمایل به شنیدن نظرات تحلیلی خوبتان در این خصوص هستیم.





برچسب های خبر: ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

آخرین اخبار

پربازدید


آتا


آسمان


اترک


ايرتور

پويا


تابان


زاگرس


سپهران


ساها


قشم


کاسپين


کيش


ماهان


معراج


نفت


هما

رصد آب و هوا و وضعیت پروازها

رصد اطلاعات پرواز توسط مسافرین