پایگاه خبری-تحلیلی ایرلاین پرس | غلوهای رئیس سازمان هواپیمایی کشوری تمامی ندارد!!!

تاریخ خبر: // کد خبر: 304983 // // // // // خبر مهم


غلوهای رئیس سازمان هواپیمایی کشوری تمامی ندارد!!!

در حاشیه بازدید مسئولان کشوری و استانی از فرودگاه بین المللی پیام ، شاهد بیانات غلوگونه آقای عابدزاده بودیم. فرمایشاتی که متاسفانه برخی از کارشناسان را به ابراز تاسف واداشته است. متن زیر، حاوی فرمایشات آقای عابدزاده و سوالاتی چند از ایشان است. سپاسگزار می شویم، پاسخگو به سوالات و موارد مطرح شده باشند.


غلوهای رئیس سازمان هواپیمایی کشوری تمامی ندارد!!!

علی عابدزاده امروز ‌در حاشیه بازدید مسئولان کشوری و استانی از فرودگاه بین المللی پیام که به مناسبت توسعه پروازهای این فرودگاه انجام شد، در خصوص دست‌یابی ایران به دانش طراحی قطعات هواپیماهای بوئینگ و ایرباس و موتور هواپیمای غیرنظامی اظهار کرد:

شرکت‌های بوئینگ و ایرباس قطعات یدکی هواپیماهای ایرانی را تعمیر نمی‌کنند، این در حالی است که به توان طراحی این قطعات دست پیدا کرده‌ایم و می‌توانیم این قطعات را بخوبی بسازیم که البته با شناسنامه و حساب شده است.

عابدزاده افزود: در بخش هوایی و در حوزه فنی و ساخت قطعات حرف برای گفتن داریم و در آینده‌ای نه چندان دور به انقلاب مهندسی و تکنیک در حوزه هوایی می‌رسیم.به گفته عابدزاده هماهنگی‌های لازم با کشور سازنده هواپیما، موتور و یا کشورهایی که به هر دلیلی در این موضوع نامی از آن ها هست، انجام شده است.

عابدزاده تصریح کرد: در همین راستا در سال‌ گذشته موفق به ساخت قطعات موتور هواپیمایی در صنعت غیرنظامی(که ساختار پیچیده ای دارد)، توسط جوانان ایرانی شده ایم . البته آمریکاییان به طروق مختلف و تهدید سعی داشتند ما را از ساخت و تعمیر این امکانات و تجهیزات دور کنند.

وی بیان کرد: نخبگان ایرانی در تلاش هستند تا پایان سال جاری بدون توجه به اقدامات سوء دشمن کار مهندسی شناسنامه دارد خود را در راستای تولید موتور هواپیمای غیر نظامی که به علت تحریم‌ها غیرقابل دسترسی بود به سرانجام برسانند که ابداع یک ایرانی است و از هیچ کشوری کپی نشده است؛ ادامه این روند است که کشور را در مقابله با دشمن به پیروزی خواهد رساند.

آقای عابدزاده لطفا به سوالات زیر پاسخ شفاف و بدون حاشیه بدهند :

*** ایشان ادعا کرده اند که به توان طراحی قطعات یدکی هواپیماهای بوئینگ و ایرباس دست پیدا کرده ایم؟
لطفا بگویند کدام تایپ از هواپیماها مورد توجه ایشان است؟ آیا این قطعات بعنوان قطعات اصلی محسوب می شوند یا جزو قطعات اولویت دار سطح دوم و سوم  می باشند؟ چرا با وجود دستیابی به توان طراحی قطعات، ساخت آنها را شروع نمی کنند؟ شما که بهتر از ما می دانید یک هواپیما چند قطعه دارید، چرا کلی گویی و مبهم گویی می کنید؟ دست بردارید آقای عابدزاده عزیز. حداقل در جمع کارشناسان و مدیران فعال در بخش هوانوردی کشور ، بهتر است از این فرمایشات کمتر انجام دهید.

 

*** ایشان ادعا کرده اند ، می توانیم این قطعات را بخوبی بسازیم ، البته با شناسنامه و حساب شده ؟
شما از کدام سازمان بین المللی یا کمپانی هواپیماسازی اجازه تولید قطعات و ریجستری قانونی را دریافت کرده اید؟ ساخت قطعه بدون طی فرایند قانونی ، یعنی لغو پروازهای بین المللی و زمین گیری هواپیما و اختصاص آن ، حداکثر برای برخی از پروازهای داخلی.

 

*** از آقای عابدزاده باید پرسید که ،  اگر توان ساخت قطعات هواپیماها را دارید، چرا ایرلاین های ایرانی هواپیمای دست دوم می خرند و بعنوان انبار قطعه استفاده می کنند؟
آقای عابدزاده عزیز، لطفا ، خواهشا ، …. ، بس کنید. اینقدر غلو در شرایطی که متخصصان با یک کیلیک به حجم بالایی از اطلاعات تخصصی دسترسی دارند، شایسته نیست.

 

*** آقای عابدزاده فرموده اند که ، در آینده‌ای نه چندان دور به انقلاب مهندسی و تکنیک در حوزه هوایی می‌رسیم ؟
این آینده نه چندان دور ، چند سال دیگر است آقای مدیر؟ منظور شما از انقلاب منهدسی و تکنیک در حوزه هوانوردی چیست؟ اجازه می دهید همین فرمایش شما ترجمه شده و روی شبکه های اجتماعی و اینترنت قرار گیرد؟ می دانید آن وقت در مورد شما در سطوح بین المللی ، چه فکر می کنند؟

 

*** به گفته آقای عابدزاده هماهنگی‌های لازم با کشور سازنده هواپیما، موتور و یا کشورهایی که به هر دلیلی در این موضوع نامی از آن ها هست، انجام شده است؟
از کدام هماهنگی صحبت می کنید. شما حتی در شرایط اولیه برجام ، فاقد یک پلان موثر راهبردی در خصوص خرید هواپیمای نو یا دست دوم، پهن پیکر یا متوسط و کوچک ، خرید از کدام کمپانی ؟ تامین مالی به چه روشی؟ و …. بوده اید. از کدام هماهنگی حرف می زنید آقای عابدزاده؟

 

*** آقای عابدزاده مدعی شده اند که ، آمریکاییان به طروق مختلف و تهدید سعی داشتند ما را از ساخت و تعمیر این امکانات و تجهیزات دور کنند ؟
شما را بخدا بگوئید چه کسی گفته بالای چشم شما ابرو ، تا ما چشم و ابروی آنها را تقدیم شما کنیم. بنظر می رسد بیش از اندازه از خودتان راضی هستید برادر. اعتماد بنفس شما قابل تحسین است.

*** آقای عابدزاده فرموده اند که ، نخبگان ایرانی در تلاش هستند تا پایان سال جاری بدون توجه به اقدامات سوء دشمن کار مهندسی شناسنامه دارد خود را در راستای تولید موتور هواپیمای غیر نظامی که به علت تحریم‌ها غیرقابل دسترسی بود به سرانجام برسانند که ابداع یک ایرانی است و از هیچ کشوری کپی نشده است؟
چه کسی به این موتور باید اجازه پرواز بدهد آقای عابدزاده؟ ظرفیت این موتور و مشخصات فنی آن را اعلام بفرمائید تا ما هم مثل شما خوشحال شویم.

 

 

*** سوال اینجاست که واقعا وزیر محترم راه و شهرسازی ، این فرمایشات را می شنوند و از آن مطلع هستند؟ اگر بلی، چرا واکنش خاصی را مشاهده نمی کنیم ؟ آیا وزیر هم موافق این فرمایشات هستند ؟ ……..

 

در پایان ضمن آرزوی موفقیت برای تک تک فناوران ، اندیشمندان و کارآفرینان این مرز و بوم و آرزوی تحقق روزی که سازنده و صادر کننده محصولات هوافضا در کلیه جهات و شاخه های آن باشیم ،اما با کمال صدها تاسف بنظر می رسد که منافع ملی بجای خرج در امور توسعه ای، صرف اجرای سلیقه ها  شده و کم توجهی به شایسته سالاری ها و انتصابات و همچنین حاکمیت سبک خاصی از مدیریت ، راه را بر توسعه این صنعت حساس بسته است.

بسیار خوشحال و سپاسگزار خواهیم شد که انعکاس دهنده ، توضیحات تکمیلی ریاست محترم سازمان هواپیمایی کشوری باشیم.

بشکل کاملا بی ربطی یاد تبلیغ ایران رادیاتور و گرم بودن پشت عمویادگار افتاده ایم .

هرچند قیاس مع الفارق است و ارتباطی به شرایط حوزه هوانوردی ندارد، اما اکبر طبری به دانیال زاده (مفسد اقتصادی) گفته بوده: نترس نمیتونن کاریت کنن من پشتتم!

اختصاصی پایگاه ایرلاین پرس


دیدگاه خود را بنویسید




آخرین اخبار

پربازدید


آتا


آسمان


اترک


ايرتور

پويا


تابان


زاگرس


سپهران


ساها


قشم


کاسپين


کيش


ماهان


معراج


نفت


هما

رصد آب و هوا و وضعیت پروازها

رصد اطلاعات پرواز توسط مسافرین

ایران ایر تور

آرشیو

آتا

آرشیو

آسمان

آرشیو

اترک

آرشیو

نفت

آرشیو

تابان

آرشیو

زاگرس

آرشیو

ساها، سپهران

آرشیو

قشم

آرشیو

کاسپین

آرشیو

کیش ایر

آرشیو

ماهان

آرشیو

معراج

آرشیو

هما

آرشیو

سایر ایرلاین ها

آرشیو

ایرلاین های خارجی

آرشیو