پایگاه خبری-تحلیلی ایرلاین پرس | ذبح قانون در واگذاری «ایران ایرتور»/ سوال از دژپسند کلید خورد

تاریخ خبر: // کد خبر: 310053 // // // // // خبر مهم


ذبح قانون در واگذاری «ایران ایرتور»/ سوال از دژپسند کلید خورد

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ابهامات اساسی در واگذاری ایران ایرتور گفت: سوال از وزیر اقتصاد به دلیل عدم ابطال این واگذاری کلید خورد.


ذبح قانون در واگذاری «ایران ایرتور»/ سوال از دژپسند کلید خورد

احمد علیرضابیگی نماینده مردم تبریز ، از طرح سوال از «فرهاد دژپسند» وزیر اقتصاد و امور دارایی با عنوان عدم ابطال واگذاری شرکت ایران ایرتور خبر داد. متن کامل این سوال بدین شرح است:

خلاصه سوال:

۱- علت عدم ابطال واگذاری شرکت ایران ایرتور علی‌رغم تخلفات قانونی محرز از سوی سازمان خصوصی‌سازی چیست؟

شرح سوال:

در راستای عمل به وظایف قانون مصرح در اصل ۸۴ قانون اساسی طی نامه شماره ۹۹۰۰۴۲۹۰ مورخ ۹۹/۲/۶ تخلفات سازمان خصوصی‌سازی در واگذاری شرکت ایران ایرتور را برشماری کردم. علی‌رغم پیگیری از معاون امور مجلس وزارت امور اقتصادی و دارایی طی نامه شماره ۹۹۰۱۶۱۹۷ در تاریخ ۱۳۹۹/۲/۱۹ پاسخ در این زمینه همچنان بِلا اقدام است.

۲- علت تناقص در پاسخگویی‌های آن وزارتخانه چیست؟

نامه شماره ۱۰۶۲۹۳ مورخ ۹۸/۷/۲۷ آن وزارتخانه خطاب به معاون اول رئیس‌جمهور واگذاری شرکت موصوف بلااشکال قلمداد شده است. لیکن در سیصد و هفتاد و پنجمین جلسه هیئت واگذاری تاریخ ۹۸/۱۰/۹ به سبب ایرادات و ابهامات در واگذاری شرکت یاد شده آن را مستوجب ارجاع پرونده واگذاری به هیئت عالی داوری و تشخیص داده شده و متعاقباً در مصاحبه ۹۸/۱۱/۹ عنوان کردید که تمام فرآیند واگذاری در بررسی و فاقد ابهام می‌باشد. علت این تناقض چیست؟

۳- عدم محاسبه بهای پنج فروند بوئینگ MD متعلق به شرکت ایران ایرتور که به مبلغ ۱۶.۶ میلیون دلار خریداری شده و منابع آن از طریق وام از بانک کوثر تأمین گردیده آیا غیر از، تضییع اموال عمومی مفهوم دیگر می‌تواند داشته باشد؟

۴- چرا با وجود بروز ایراد شکلی در مزایده مورخ ۹۴/۶/۲۳ که با استناد جزء «الف» بند اول ماده ۵ قرارداد فروش ۹۵ درصد سهام شرکت موصوف به شماره ۱۶۱۳۷ مورخ ۹۴/۸/۱۷ که از عدم تسلیم کامل سپرده شرکت در مزایده برخلاف مقررات عمومی قانون مناقصه اقدام به پذیرش پاکت پیشنهاد فنی و بازرگانی شرکت‌کننده در مزایده، اعلام و به عنوان برنده مناقصه گردیده است؟

۵- چرا نسبت به تسویه تعهدات ۸۵ میلیون دلاری شرکت ایران ایرتور تا سال ۹۹ اقدام نشده است؟ مبنای تسویه مبلغ یاد شده با چه نرخ تسعیری خواهد بود؟

۶- آیا تسویه دیون شرکت ایران ایرتور با هواپیمایی جمهوری اسلامی صورت پذیرفته است؟

منبع :با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از  خبرگزاری مهر


دیدگاه خود را بنویسید




آخرین اخبار

پربازدید


آتا


آسمان


اترک


ايرتور

پويا


تابان


زاگرس


سپهران


ساها


قشم


کاسپين


کيش


ماهان


معراج


نفت


هما

رصد آب و هوا و وضعیت پروازها

رصد اطلاعات پرواز توسط مسافرین