پایگاه خبری-تحلیلی ایرلاین پرس | پروتکل‌های بهداشتی که هتل‌ها باید اجرا کنند

تاریخ خبر: // کد خبر: 312844 // // //


پروتکل‌های بهداشتی که هتل‌ها باید اجرا کنند

از آنجایی که هتل‌ها و اقامتگاه‌های بسیاری در جهان دوباره دست‌به‌کار بازگشایی و مشتری گرفتن در این دوران گذار از کرونا شده‌اند پس رعایت نکات بهداشتی که بتواند انتظارات جامعه بهداشت و پزشکی جهانی را در این زمینه برآورده کند هم باید در دستور کار این بدنه جدا نشدنی سفر یعنی هتل رزرو هتل قرار بگیرد.


پروتکل‌های بهداشتی که هتل‌ها باید اجرا کنند

از آنجایی که هتل‌ها و اقامتگاه‌های بسیاری در جهان دوباره دست‌به‌کار بازگشایی و مشتری گرفتن در این دوران گذار از کرونا شده‌اند پس رعایت نکات بهداشتی که بتواند انتظارات جامعه بهداشت و پزشکی جهانی را در این زمینه برآورده کند هم باید در دستور کار این بدنه جدا نشدنی سفر یعنی هتل رزرو هتل قرار بگیرد.

مهم‌ترین موردی که باید در این دوران از هتل‌های توقع کرد این است که با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در هتل‌ها خطر ابتلا به ویروس کرونا را برای کسانی که قصد اقامت دارند به صفر برسانند و تمام مفاد پروتکل را مو به مو اجرا کنند.

فضاهای سربسته هتل

تا قبل از شیوع ویروس کرونا، زمانی که اقدام به رزرو هتل می‌کردید و در آن اقامت داشتید، می‌دید که بسیاری از این هتل ها هرلحظه برای پاکیزه نگه‌داشتن فضاهای داخلی هتل مانند راهروها و واحدهای اقامتی تلاش می‌کردند و این برنامه‌های جدا نشدنی هر هتلی بود؛ اما زمانی که کرونا بر امنیت سلامت تمام کشورها سایه انداخت و بعد از بازگشایی هتل ها این حساسیت بیش از پیش شد.

هتل‌ها ترجیح می‌دهند دیگر نظافت عادی هتل را کنار بگذارند و از آخرین متودهای ممکن برای شکاندن گردن این ویروس استفاده کنند؛ در حال حاضر، هتل‌ها تمام فضاهای داخلی خود را با کلر و دمنده‌های پیشرفته نظافت می‌کنند. مواد مورد استفاده در هتل‌ها و سبک نظافت جدید آن‌ها همان روشی است که در بیمارستان‌ها استفاده می‌شود.

تماس مسافران در هتل‌ها

یکی از اساسی‌ترین نکاتی که سازمان‌های بهداشتی و پزشکی در جهان در مورد کووید ۱۹ ادعا می‌کنند، شیوع ویروس کرونا از انسان به انسان است و هتل‌ها در این راستا، بندهایی را تعریف کرده‌اند؛

. لابی ها از شلوغ ترین نقاط هر هتلی است. بعد از شیوع ویروس کرونا باید هتل مسافر از مسافر دیگر حداقل ۶ گام فاصله داشته باشد.

. در رستوران‌های هتل های و نحوه قرارگیری صندلی ها باید حداقل ۶ گام از یکدیگر فاصله داشته باشند.

. دستکش و ماسک صورت نیز باید از قبل آماده‌ شده و در اختیار مسافران قرار بگیرد.

. هر سه متر باید یک ایستگاه ضدعفونی در فضای هتل تعبیه شود؛ این ایستگاه‌ها از دستگاه‌هایی برخوردارند که مسافر می‌تواند با فشار پدال پایی آن‌ها و بدون دخالت دست، دستان خود را ضدعفونی کند.

بررسی لحظه به لحظه کارکنان هتل

در آخرین پروتکل هایی که برای هواپیمایی ها اعلام شد و مسافران پروازها در زمان خرید بلیط هواپیما از مفاد آن آگاه شدند، صحبت از به‌روز شدن پروتکل‌های هتل‌ها نیز شد.

طبق آخرین اعلامیه‌های سازمان بهداشت جهانی و رعایت پروتکل های بهداشتی در هتل ها ازاین‌ پس هر کارکنی که قصد ورود به هتل را داشته باشد باید درجه دمای بدن خود را اعلام کند و هر کارمندی از نظافتچی هتل گرفته تا مدیریت مجموعه که دمای بدن اش بالاتر از ۳۷ درجه سانتیگراد باشد اجازه ورود و شروع به کار ندارد.

فاصله هوشمند

میهمانانی که به هتل وارد می‌شوند مدام این توصیه را که حداقل ۶ گام از یکدیگر فاصله داشته باشند را می‌شنوند. در زمانی که میهمانان می‌خواهند در رستوران‌ها غذا میل کنند باید فاصله اجتماعی‌شان را با یکدیگر رعایت کنند و ۶ تا ۸ گام از یکدیگر فاصله بگیرند.

این‌که شما بتوانید با کیفیت بالایی از خدمات استفاده کنید مرتبط به پرسنل هتل است و این آن‌ها هستند که باید همه چیز را برای شما فراهم کنند. همین‌طور، میهمانان در زمان استفاده از آسانسور موظف به استفاده از ماسک هستند.

ضدعفونی کردن دست‌ها

ضدعفونی کننده دست‌ها تا آنجایی که امکان دارد باید بدون دخالت دست باشند؛ بدین معنا که یا باید به‌صورت الکتریکی و چشمی، ماده ضدعفونی کننده دست را انتقال بدهند و یا پدالی.

علامت گذاری در فضاهای عمومی

یکی از بهترین راه ها برای آگاه کردن لحظه‌ای مسافران، این‌که در چه جایی باید ماسک بزنن و کجا باید فاصله هوشمند را جدی بگیرند، نصب علامت‌هایی است که به آن‌ها هشدار بدهند.

رعایت بهداشت در آسانسورهای میهمانان

. پنل های دکمه‌ای آسانسورها می‌بایست هر یک ساعت یکبار ضدعفونی شوند.

. اعلامیه‌های بهداشتی باید در ایستگاه‌های ضدعفونی و ورودهای هتل نصب شوند.

. ورود بیش از ۴ میهمان هم‌زمان به آسانسور ممنوع است.

آموزش‌های مقابله با کووید ۱۹

تمام کارکنان هتل ها باید بروشورهای رعایت پروتکل‌های بهداشتی در هتل‌ها را در اختیار داشته باشند و آن را به‌ خوبی مطالعه کرده باشند.

شستشوی دست‌ها، مهم‌ترین راهکار

شستشوی دست‌ها با آب گرم و صابون بیش از هر چیز دیگری می‌تواند به مبارزه با ویروس کرونا و پخش شدن آن بپردازد. هر بار شستشوی دست‌ها می‌بایست به مدت ۲۰ ثانیه طول بکشد.

بعد از هر ۶۰ دقیقه و انجام فعالیت‌هایی مانند استفاده از سرویس بهداشتی، عطسه زدن، لمس صورت، پاکیزه کردن بینی، مصرف دخانیات، خوردن و نوشیدن و قبل و بعد شروع به کار می‌بایست شستشوی دست‌ها انجام شود.

اقدامات محافظتی PPE

یکی دیگر از موارد رعایت پروتکل های بهداشتی در هتل ها اقدامات محافظتی PPE است که کارکنان هتل بر اساس شغل و وظیفه‌ای که دارند باید از ماسک ها و شیلدهای مخصوص استفاده کنند و هر چه قدر کارشان با وسایل مورداستفاده میهمانان نزدیک‌تر و در ارتباط تر باشد، باید بیش از پیش از وسایل محافظتی استفاده کنند.

زمان بندی های دقیق‌تر

یکی دیگر از عواملی که می‌تواند شیوع ویروس کرونا را کم کند، مدیریت زمان‌ها و شیفت‌های کارمندان هتل است؛ اما بعد از همه‌گیری کووید ۱۹، هر کارکنی حق دارد تنها در شیفت خود در فضاهای عمومی هتل حضور داشته باشد و در غیر این صورت باید به اتاق استراحت برود و از زمان استراحت خود استفاده کند تا فضاهای عمومی هتل خلوت‌تر شود و خطر ابتلا به این ویروس کاهش یابد.

 

منبع: با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از  ایسنا


دیدگاه خود را بنویسید




آخرین اخبار

پربازدید


آتا


آسمان


اترک


ايرتور

پويا


تابان


زاگرس


سپهران


ساها


قشم


کاسپين


کيش


ماهان


معراج


نفت


هما

رصد آب و هوا و وضعیت پروازها

رصد اطلاعات پرواز توسط مسافرین

ایران ایر تور

آرشیو

آتا

آرشیو

آسمان

آرشیو

اترک

آرشیو

نفت

آرشیو

تابان

آرشیو

زاگرس

آرشیو

ساها، سپهران

آرشیو

قشم

آرشیو

کاسپین

آرشیو

کیش ایر

آرشیو

ماهان

آرشیو

معراج

آرشیو

هما

آرشیو

سایر ایرلاین ها

آرشیو

ایرلاین های خارجی

آرشیو